نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. خرداد 1395 - 10:49
پروژه آب‌رسانی به دشت امام‌زاده جعفر(ع) و ماهور باشت در گچساران با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش آفتاب جنوب،صبح امروز با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و مسئولان استانی و محلی پروژه انتقال آب به دشت امامزاده جعفر(ع) و ماهور باشت در گچساران افتتاح شد.

 

طرح انتقال آب رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر(ع)و ماهور باشت با اعتبار 844 میلیارد ریالی در سال 91 کلنگ‌زنی و در سال 94 پایان یافت.

 

پروژه آبرسانی به 3 هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر(ع) دارای 46 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود 7 کیلومتر خط لوله فرعی است وتعداد پمپ‌های به کار رفته پروژه انتقال آب به دشت امام‌زاده جعفر(ع) و ماهور باشت 12 مورد است که  ظرفیت آب دهی هر پمپ در این ایستگاه دو هزار و 100 لیتر بر ثانیه است.

 

اجرای این طرح تأمین آب کشاورزی به یک‌هزار و 200هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر(ع) و سربیشه، یک‌هزار هکتار مناطق سراب ننیز و خربل، 850 هکتار مناطق پاکوه و ماهور باشت و 450 هکتار زمین در روستای بیدزرد گچساران است.

 

با بهره‌برداری از این پروژه سالانه 36 میلیون مترمکعب آب از رودخانه زهره به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر(ع)در گچساران انتقال می‌یابد وسطوح زیردست این شبکه به وسیله روش‌های آبیاری قطره‌ای و تیپ برای 80 درصد از اراضی زارعی و 20 درصد باغات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها