نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. اسفند 1397 - 11:10
اردوهای جهادی در آخرین روزهای زمستان هم به اوج خود می‌رسند و در آن جهادگران بسیجی با انجام خدمت بدون منت در مناطق محروم سرزمین بام نفت ایران درتلاشند تا همچنان از میزان محرومیت‌ها بکاهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گروه های جهادی نامی آشناست برای جوانانی که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب چه سختی ها که به جان نخریدند تا خنده ای بر لبان مردم مستضعف حک کنند، همانان که با آغاز جنگ، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی شان را نگنجید و از خاک به افلاک پرگشودند.

هرچند جهادگران ناحیه مقاومت بسیج گچساران برخلاف برخی مسئولان که آرمانشان تنها رسیدن به پُست های بالاتراست، آرمان های خود را در کوچه پس کوچه های مناطق محروم و رسیدن به امورات و مشکلات مستضعفین جستجو می کنند، چیزی که در نظر بیشتر مسئولان به حرف شدنی است.

این درحالی است که اردوهای جهادی در آخرین روزهای زمستان به اوج خود می‌رسند و در آن جهادگران گروه جهادی "شهید پردال" گچساران با انجام خدمت بدون منت در مناطق محروم سرزمین بام نفت ایران درتلاشند تا از میزان محرومیت‌ها بکاهند؛ همان اردوهایی که با اخلاص و خدمت‌رسانی و بدون هیچ هیاهویی انجام می‌شود.

سرهنگ دوم فردین خلیلی،مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به لزوم توجه به محرومین و گسترش فعالیت های جهادی اظهارکرد: مهم ترین هدف بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران از برپایی اردوهای جهادی، تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری و رفع  محرومیت ها در مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان است.

وی افزود:در این راستا و در آخرین روزهای فصل زمستان نیز بسیجیان گروه جهادی شهید پردال گچساران به منظور خدمت رسانی و کمک به محرومین به روستاهای محروم باباکلان و بن پیر این شهرستان اعزام می شوندکه عمده فعالیت این جهادگران با توجه به نیاز منطقه مورد هدف ،احداث هفت واحد مسکونی در این روستاها خواهد بود.

خلیلی تصریح کرد:این واحدهای مسکونی نیازمندان با اقدام جهادی بسیج سازندگی و همکاری کمیته امداد امام (ره) شهرستان در قالب واحدهای 50متری شامل پذیرایی،اتاق خواب،آشپزخانه و سرویس های بهداشتی احداث خواهد شد.

مسئولی بسیج سازندگی سپاه ناحیه گچساران درادامه اظهارکرد:راه اندازی و ساخت 8 واحد مسکونی هم در دیگر مناطق گچساران همچون روستای دیل 2(واحد)،روستای آرو (2واحد)،روستای اسپر(3واحد) و نیز روستای سید جمال الدین هم یک واحد در دستور کار قرار دارد که به همراه هفت واحد روستاهای باباکلان(سه واحد) و بن پیر(4واحد) ان شاءالله در تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: اجرای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)گچساران برای خانه دار شدن محرومین از جمله اقدامات بسیج سازندگی این شهرستان است که با استفاده از توان و امکانات بالای گروه جهادی شهید پردال این شهرستان و نیز با احساس وظیفه در یاری رساندن به نیازمندان، محرومان و مستضعفین مصمم است تا این پروژه های مسکونی را در سریعترین زمان ممکن به مرحله تکمیل برساند.

خلیلی درادامه گفت:میزان اعتبار در تکمیل هریک از این 15واحد مسکونی 30میلیون تومان خواهد بود وباید توجه داشت که خدمت به محرومین مهم‌ترین مسئله در بسیج سازندگی به شمار می رود در حالی که ناحیه مقاومت بسیج گچساران این گونه اقدامات را انجام وظیفه و احساس تکلیف برای خود می‌داند و این موضوع را از عوامل تاثیرگذار در ایجاد امنیت و آرامش جامعه قلمداد می‌کند.

هرچند باید گفت که کمک به هم نوع، ضعفا و فقرا از رسوم پسندیده‌ ای است که در دین و شریعت ما نیز بسیار به آن توصیه شده است، توصیه‌های که نمود آنها، جدای از دین و مذهب ،فطرت انسانی بشر را به تصویر می‌کشند و جلوه الهی را در انسان به نمایش می‌گذارندو درحقیقت گروه‌های جهادی که این روزها بیش از گذشته از آنها یاد می‌شوند، گروهی از همین انسان‌ها هستند که جلوه حق تعالی را در حرکت های جهادی خود به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها