نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. مهر 1398 - 11:21
جهادگران بسیج جامعه پزشکی گچساران در هفته دفاع مقدس به منطقه محروم آبشیرین این شهرستان آمده‌اند تا التیامی بر دردهای مردم محروم این منطقه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سال‌هاست که از جنگ می‌گذرد، اما جهاد همچنان ادامه دارد  و گروهای جهادی همانند دوران طلایی هشت دفاع مقدس به میدان عمل آمده اند این بار نه با جنگ تن به تن و نه برای دفاع از مرزها و وطن.

جهادگرانی که خودجوش و مردمی به میدان آمده اند برای خدمت به محرومانی که به واسطه نامهربانی‌های روزگار، سال‌هاست غبارغم بر چهره شان نشسته است ،آری آنها آمده اند تا بگویند خوی جهادی هنوز در اقصی نقاط این سرزمین موج می زند.

 هرچند سال‌هاست که عطر و بوی جهاد در کوچه پس کوچه‌های مناطق محروم دیار بام نفت ایران آکنده است و جهادگران بسیجی در فصول و مناسبت های مختلف سال به مناطق محروم این شهرستان سفر می کنند و در قالب گروهای جهادی مختلف اعم از پزشکی، فرهنگی و عمرانی می‌آیند تا بگویند حس نوع‌دوستی همچنان ادامه دارد.

در همین راستا و برای تماشای عاشقانه‌های گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی گچساران به آبشیرین سفر کرده ایم ،همان جایی که جهادگران بسیجی در قالب یک تیم پزشکی راهی این دیار محروم شده اند تا درد محرومان را بهتر مرهم شوند.

با جهادگران هم کلام می شویم ؛لبخند، لحظه‌ای از چهره شان محو نمی‌شود و تلاش می کنند تا خود را با مردم یکی کنند،حرف هایشان بوی خدمت می دهد آنهم از جنس صادقانه اش،یکی می گوید برای چندمین بار است که به اردوهای جهادی آمده ام و معتقد است که خدمت به محرومین دلش را سبک می کند.

 آری،همان پزشکان جهادگری که برای خودسازی و خدمت به محرومین آمده اند ،دیگری نیز می گوید که اردوهای جهادی نقش بسزایی در رفع محرومیت‌ها دارد و امیدوارم شرایطی فراهم شود که در تمام سال چنین برنامه هایی تداوم داشته باشد که ان شاءالله همینطور هم خواهد بود.

در گوشه ای از مرکز سلامت آبشیرین، بیمارانی را می بینیم که برای درمان دردشان آمده اند، امید در چهره هایشان موج می زند و برای پزشکان جهادگر دعای خیر می کنند ،هر بیماری به طریقی از خدمات این تیم پزشکی قدردانی می کند و برایشان بهترین آرزوها را از درگاه خداوندمنان طلب می کنند.

 عباسی ،مسئول بسیج جامعه پزشکی گچساران در ادامه با ما هم کلام می شود و در خصوص برپایی این اردو می گوید:به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیج جامعه پزشکی این شهرستان تصمیم به برپایی اردوی جهادی یکروزه در منطقه کم برخوردار آبشیرین گچساران کرده است.

وی می افزاید:در این اردوی جهادی پزشکانی مجرب و متخصص در روستای آبشیرین مستقر شده و انواع خدمات پزشکی و درمانی را به طور رایگان به مردم محروم این منطقه ارائه می‌دهند که این خدمات در قالب اجرای طرح معاینه رایگان، توزیع دارو، خدمات پزشکی، دندانپزشکی،مامایی و مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی رایگان است.

عباسی تصریح می کند:در این اردوی جهادی 268نفر ویزیت و درمان رایگان شدند،هرچند معتقدیم که حضو بیشتر گروهای جهادی مختلف در روستاها،محرومیت بیشتری را از چهره مردم این مناطق بر می دارد و این حرکات جهادی تلنگری به مسئولان و دولتمردان است و نشان می‌دهد که می‌توان حتی با حداقل‌ها هم به محرومین خدمت کرد.

باید توجه داشت که گروه های جهادی علاوه بر خدمت در مناطق محروم این شهرستان، به شناخت مردم منطقه نیز پرداخته و با نیازها و توانمند‌ی‌های بومی آنها آشنا می‌شوند و آن ها را به مسئولان منتقل می‌کنند تا بتوانند وضعیت بهبود یافته ای را برای منطقه ایجاد کنند، لذا باید مسئولان این محرومیت ها را از نزدیک لمس کنند تا بتوانند از ظرفیت های مختلف برای رفع علمی و عملی مشکلات مردم استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها