نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. بهمن 1397 - 15:37
میان این همه هیاهوی پرازسکوت خیابان بلادیان گچساران بازارفالگیرهای دائمی وشناخته شده خیابان مثل همیشه داغ بود و بافروش مهره و سمه و سُرمه وانواع طلسم هادرحال بحث بامشتری های سنتی خودبودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نرگس احمدپور ،فعال اجتماعی گچساران در گزارشی نوشت:امروز و در یک هوای آفتابی سری به پروژه ساماندهی خیابان شهیدبلادیان گچساران زدم و کارگاه پروژه طبق روال چند روز اخیر ،فاز نصب سنگفرشهای خیابان را در دست اجرا داشت ودرگوشه ای دیگر هم دوهنرمندجوان درحال ترسیم طرح هایی زیبا روی جعبه های تقسیم برق و مخابرات خیابان بودند.

جعبه هایی که سالها مانند بدنه دیواره بازار،پُست بانکها و ستونها طعمه چسبیدن پوسترهای ترحیم وآگهی ها هستند که با مقایسه قبل وبعد ازنقاشی جعبه ها اهمیت زیباسازی وچشم انداز نقاشی وبهبود کیفیت دیدشهروندان رامی توان لمس کرد.

امروزتعداد32نهال نخل تزئینی در دو طرف خیابان و درگودال هایی که حفرشده بود،توسط کارگران درحال کشت بودکه به گفته مسئول این قسمت ازپروژه هزینه خرید و نقل وانتقال هرنهال به گچساران یک میلیون تومان شده است.

وی با اشاره به جعبه های برق خیابان شهید بلادیان نگرانی خودرا از نصب مجدد پوسترهای ترحیم وآگهی ها عنوان می کند و می گوید:برای نصب پوسترها نیزطرحی ارائه شده که بعدازسنگفرش وبخش کشت نهال ها و نقاشی جعبه های برق اجرا خواهد شد.

گوشه گوشه خیابان هرگروه به کاری مشغول است ودرمیان صدای دریل ، مته ،بیل وکلنگ سکوت خاصی درکنارصدای آرام قدم های عابرین پیاده برفضا حاکم بود.یکی ازپاکبانان درحال جداسازی ضایعات قابل فروش از زباله ها بودو آنطرف ترهم چندکسبه با قراردادن صندلی شخصی درکنارهم و حین تماشای فعالیت کارگران درمورد مسائل مختلف گفتگو می کردند.

میان این همه هیاهوی پرازسکوت خیابان بلادیان گچساران بازارفالگیرهای دائمی وشناخته شده خیابان مثل همیشه داغ بود و بافروش مهره و سمه و سُرمه وانواع طلسم هادرحال بحث بامشتری های سنتی خودبودند.

یکی ازمهمترین مواردقابل تذکرتجمع زباله دریکی ازمسیرهای فرعی خیابان شهیدبلادیان است که بایدتوجه شهروندان کسبه واهالی بازارومسئولین رابه رعایت این موردجلب نمود ونکته قابل تحسین وتامل امروز تمییزی جداول ومعابرآب بودکه برای نصب حصار روی جداول عاری اززباله بود.

زیباسازی خیابان اصلی شهرگچساران درکنارسکوتی عاری ازوجود اتومبیل ها و پارک ماشین وهیاهوی بوق و ترمخودروها ،به راحتی و خیلی قابل درک،درتقسیم مراکزخرید در تمام نقاط شهرتاثیرگذار است حال آنکه مشکل عمده ای که باید دیدبرای رفع آن چه کاری می توان انجام دادنوع خریدونقل وانتقال اجناس وکالاهای کسبه هایی است که کار فروش لوازم منزل دارند و همچنین مطب پزشکان وآزمایشگاه هایی که عبور و ترددسالخوردگان درحین مراجعه به مطب ها را بدون وجود وسیله ی نقلیه دچارمشکل کرده است.

کاش مطب پزشکان متخصص که دسترسی به آنها بی شک دچارمشکل خواهدبودمانندنحوه تقسیم مراکزخریددرنقاط دیگرشهر ،به جاهای دیگرمنتقل شود وبه طورمثال وجود یک مطب دندانپزشکی دریکی ازخیابان های کوی کارکنان شمالی بطورمستقل برای من جالب بود‌.

توجه به امنیت جانی و مالی کسبه نیزبایدموردمطالعه واجرا واقع شود که در صورت بروز یک حادثه آتش سوزی یازلزله مانندیک مورد که دریکی ازخیابان های فرعی رخ داده بود و جان عزیزی راگرفت ،همچنان برای کمک رسانی دچارمشکل هستیم وعبورو مرورماشین های آتشنشانی دراین معابرفرعی بسیارسخت است.

گچساران ازنگاه افرادی که ازبیرون به آن می نگرند تغییرات زیادی درزیرساخت های عمرانی وزیباسازی داشته است اما این تغییرات درنگاه یک شهروندعادی تنهاپنهان کردن برخی زشتی هایی است که دیگربه چشم نمی آید،مانندطرح دیواره هایی که کنار زیرگذر و سمت بازارمیوه فروشان احداث شده اما درکنارزیبایی اش پشت دیوارها،کانال های آب بیشتر اوقات پراز زباله است وبارها انعکاس داده شده است.

هر چند انتظار شهروندان این است که طرح پیاده محورخیابان بلادیان درآینده ای نزدیک تنهایک آرایش عمرانی برای تولد نازیبایی های بعدی نباشدکه قلب تپنده شهر را به یک مرکزفرهنگی تبدیل کند،شهری که شبهای بیداری دارد،بایدبرای چشم اندازهای موردنیازش اقداماتی بهتر نیزصورت پذیرد.

این درحالی است که نماینده گچساران و باشت درمجلس در نشست بررسی روند ساماندهی خیابان شهید بلادیان گفته بود: این طرح شامل تبدیل خیابان به پیاده رو با معماری ترکیبی اسلامی و ایرانی است که علاوه بر نگاه تجاری جنبه رفاهی برای شهروندان و زیباشناختی دارد.


غلامرضا تاجگردون تصریح کرده بود: این طرح به طول ۳۰۰ متر از چهار راه صاحب‌الزمان(عج) تا میدان ساعت ادامه دارد و گچساران از معدود شهر‌های ایران است که شب‌های آن تعطیل نمی‌شود و برنامه‌های مفرح و سرگرم کننده‌ای در شب‌های این شهر باید اجرا شود.

تاجگردون نیز افزوده بود:باید تلاش شود برنامه‌هایی مانند موسیقی، نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی و سایر برنامه‌های فرهنگی در مرکز خیابان بلادیان برای بانشاط کردن مردم اجرا شود.

همچنین، علی خوان‌پایه، سرپرست فرمانداری گچساران نیز دراین نشسته تصریح کرده بود که باید برای تردد خودرو و تخلیه اجناس مغازه‌داران ساعت تردد مشخص شود،کاربری خیابان برای پیاده روی است، اما در صورت فراهم شدن شرایط در ساعتی از شبانه‌روز اجازه تردد خودرو نیز داده می‌شود.

سرپرست فرمانداری گچساران نیز افزوده بود که در دو طرف خیابان شهید بلادیان باید نگهبان گذاشته شود تا از ورود وسایل نقیله جز در زمان تعیین شده جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها