نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. اسفند 1396 - 15:10
عملیات اجرایی بزرگترین تونل منطقه جنوب کشور و اتصاد کریدور شمال به جنوب(اصفهان به دریای خلیج فارس و بوشهر)با حضور معاون ساخت و توسعه راه های کشور و مدیرعامل موسسه حرا درگچساران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروز آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران به چرام -دهدشت با حضوررئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،استاندارکهگیلویه و بویراحمد، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، مدیر عامل موسسه حرا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای آبریگون گچساران برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی، فرماندارگچساران دراین آیین و در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی گفت:این پروژه به طول ۱۰ کیلومتر  و با اعتباری به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

احداث تونل به طول 2هزار و ۶۰۰ متر 

وی افزود:در این پروژه یک تونل به طول 2هزار و ۶۰۰ متر احداث  و در این نیز مسیر ۷ هزار و ۴۰۰ متر جاده احداث خواهد شد.

رحیمی درادامه  با اشاره به قطعه اول این پروژه گفت: قطعه اول این طرح عمرانی به طول هفت کیلومتر است که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودر سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

فرماندارگچساران ادامه داد:دراجرای این طرح 800هزار متر مکعب خاکبرداری و 455هزار کیلومتر خاکریزی انجام خواهد شدبا احداث این تونل مسیر مواصلاتی  15 کیلومتر کاهش می‌یابدو اعتبار اختصاص داده شده برای احداث یک تونل 125میلیارد تومان است.

 وی تصریح کرد: با افتتاح  این مسیر راه مواصلاتی که از نوع درجه  2 بود به درجه یک تبدیل خواهد شدکه 22هزارو 800 تن آسفالت در این طرح بزرگ راهسازی استفاده خواهد شد.

وی  با اشاره  به حجم بتن ریزی این تونل اظهار کرد:  14هزارو 500 متر  برای اجرای این طرح عمرانی ساخت تونل در گردنه دیل انجام خواهد گرفت.

اجرای بیش از 80 پروژه درکشور

درادامه کریم گنجه، مدیرعامل موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در آیین اظهار کرد: موسسه حرا در سال 1371 تاسیس و فعالیت خود را در جهت سازندگی آغاز کرده استکه  این موسسه با در اختیار داشتن  تجهیزات و ماشین آلات مدرن و تخصصی( ماشین‌های حفاری، مکانیزه یکی از واحدهای منحصر به فرد در زمینه حفاری، احداث فضاهای زیر زمینی ابنیه و احداث سازه‌های زیر سطحی در کشور است)  که تا کنون بیش از 80 پروژه  را در سطح کشور اجرا  و یا در دست اجرا دارد.

 وی افزود: بیش از 220 کیلومتر حفاری انجام شده و در دست اقدام به روش‌های مکانیزه، نیمه مکانیزه و سنتی را در صنعت تونل‌سازی کشور ثبت نموده است و این موسسه با ورود به عرصه پروژه‌ای مانند سدسازی و ابینه گام های موثری را در جهت سازندگی در کشور برداشته است.

 مدیرعامل موسسه حرا  در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل گفت: در اویل انقلاب امام (ره)فرمودند ایران را مدرسه کنیم و این یک راه برد بود و نتیجه آن امروز مشخص شده است که ایران در چه جایگاهی در دنیا قرار گرفته است و چندسال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند ایرانی بسازید که هر کس از هر کجای دنیا به این کشور  نگاه کند معجزه اسلام را در سازندگی یک کشور به چشم ببیند.

 اجرای 220 کیلومتر تونل در کشور

مدیرعامل موسسه حرا تصریح کرد: در اویل تاسیس این  قرارگاه  یکی از کارهای بزرگی  که در زمان دفاع مقدس انجام داده است عبور از زیر اروند بوده است و همین تجهیزات مکانیزه‌ای که ما امروز  از آن استفاده می‌کنیم  و در آن زمان  و در آن شرایط تهیه شد.

 وی ادامه داد: تاکنون 220 کیلومتر تونل در کشور اجرا شده است و در همه رشته‌های مهندسی فعالیت داشته‌ایم و همچنین  سهم بسزایی در نیروگاه‌ها، جاده‌ها و تونل انتقال آب تهران را انجام داده‌ایم ودر سال گذشته 25 کیلومتر تونل  از سوی این قرارگاه  اجرا شده است.

 محدودیت ها هیچ تاثیری در اراده پاسداران سازندگی ندارد

 گنجه ادامه داد: به نوعی راندمان کاری ما سال به سال در حال افزایش است و تمام محدودیت ها هیچ تاثیری در عزم و اراده پاسداران سازندگی نداشته است.

درادامه نیز غلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه انجام این پروژه امروز شاه کلید اصلی موضوع است، تصریح کرد :زمانی که پروژه پاتاوه به دهدشت تمام خواهد شد، پروژه چرام و ضرغام آباد و یک جاده فرعی درجه 2 تبدیل به یک جاده اصلی با یک تونل وزین انجام خواهد شد.

احیا و آبادانی منطقه توسط قرارگاه سازندگی

نماینده مردم گچساران و باشت اظهار کرد: با نگاهی به محور جنوب و محور باباکلان و بعد میشان وگناوه کارهای بزرگی در حال انجام است و این پروژه قطعا یک پروزه سنگینی خواهد بود که موجب احیا و ابادانی منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای چندین طرح در شهرستان گچساران توسط موسسه حرا گفت:  پروژه‌های سختی مانند آب رسانی به اراضی باباکلان توسط همین موسسه در این شهرستان در حال اجرا است و پروژه احداث تونل در این شهرستان قطعا  یک پروزه سنگین خواهد بود که موجب احیا و آبادانی منطقه خواهد شد.

تاجگردون گفت: اکنون هر چه تلاش بود به صورت یک الی دو نفره بود و من هرشب و هفته‌ای سه یا چهار شب با این آقایان در تماس بودم.

نماینده مردم گچساران و باشت  با اشاره به قرارگاه خاتم الانبیاء تصریح کرد: من از قرارگاه خاتم به خصوص این موسسه تقدیر و تشکر می‌کنم که به جرات می‌توان گفت جور سازندگی را در حد بسیار خوب متقبل می‌شوند.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: مهمترین فعالیت موسسه حرا در احداث تونل در کشوراست که با بهترین تجهیزات این پروژه‌ها را در دست دارند که من از ایشان خواهش کردم به منطقه بیایند و این کار سنگین را انجام دهند.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آبروی سپاه است

وی در ادامه با اشاره به احداث تونل در مسیر گچساران- چرام  ابراز کرد: این پروژه  بویراحمد گرمسیر را نجات خواهد دادتلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این پروژه و روستاهای اطراف از بن‌بست خارج شوند، چندین سناریو برای پروژه کارشد و سنگین‌ترین پروژه است که در آن نگذاشته‌ایم روستای دیل که قدیمی‌ترین روستای این شهرستان است در این مسیر حذف شود.

نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: این تونل با اعتبای به مبلغ 125 میلیارد تومان احداث خواهد شد و با پایان یافت این پروژه مردم از این مسیر بهره‌مندخواهند شد.

وی با تقدیر و تشکر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آبروی سپاه است و این پروژه هدیه‌ای از نظام به مردم در شب عید است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها