نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آبان 1399 - 13:29
به گفته مسئولین 125میلیارد تومان برای احداث این تونل در منطقه دیل گچساران اختصاص داده شده که با احداث این تونل محور دهدشت_پاتاوه به بنادر جنوبی متصل می‌شود ، طول این تونل به متراژ دو هزار و ۶۰۰ متر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عملیات اجرایی بزرگترین تونل منطقه جنوب کشور و اتصال کریدور شمال به جنوب(اصفهان به دریای خلیج فارس و بوشهر) توسط مؤسسه حرا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) دراسفندماه 96 درگچساران آغاز شده است که 14هزارو 500 متر برای اجرای این طرح عمرانی در گردنه دیل انجام خواهد گرفت.

به گفته مسئولین؛ این پروژه، مسیر بویراحمد گرمسیر را نجات خواهد داد و مهمترین فعالیت مؤسسه حرا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در احداث تونل درکشور است که با بهترین تجهیزات انجام می‌دهد که با احداث این تونل مسیر اصفهان به بندرگناوه حدود 100 کیلومتر کاهش می یابد.

هرچندغلامرضا تاجگردون،نماینده سابق گچساران و باشت درمجلس در این خصوص نیز گفته بود که این تونل با اعتباری 125 میلیارد تومانی احداث خواهد شد که با پایان یافتن این پروژه مردم از این مسیر بهره‌مندخواهند شد،قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آبروی سپاه است و این پروژه هدیه‌ای از نظام به مردم این منطقه خواهد بود.

شهرویور ماه سال 98بود که عملیات احداث تونل دیل با یک هزار و ۳۰۰ متر حفاری از دو طرف به دلیل نشت گاز متوقف،که بنا به دلایل شرایط خاص گازهای متصاعد شده و بنا به توصیه های فنی و ایمنی کارشناسان شرکت‌های تابعه وزرات، عملیات اجرایی در دهانه‌های ورودی و خروجی تونل تا زمان انجام مطالعات تکمیلی و تعیین نتایج آزمایشات و مطالعات نیز تعطیل می شود.

این در حالی است که خوانپایه ،فرماندار گچساران خبر از آغاز مجدد پروژه می دهد و می گوید :روز گذشته بازدید میدانی از تونل دیل و جلسه با حضور مدیر کل محترم راه و شهرسازی و معاون محترم اجرائی موسسه حرا برگزار، که با تصمیمات اتخاذ شده جهت شروع مجدد پروژه، انشاءالله عملیات اجرائی از سر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر عملیات خاکبرداری این پروژه۳۳۰هزار و ۳۰۰ مترمکعب و خاکریزی ۵۸هزار متر مکعب اجرا شده است که به گفته مسئولین 125میلیارد تومان برای احداث این تونل در منطقه دیل گچساران اختصاص داده شده که با احداث این تونل محور دهدشت_پاتاوه به بنادر جنوبی متصل می‌شود ، طول این تونل به متراژ دو هزار و ۶۰۰ متر است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها