نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مهر 1396 - 20:57
همزمان با شب عاشورای حسینی، گچساران در سوگ کاروان دشت کربلا غرق در ماتم و اندوه است ومردم ولایتمدار بام نفت ایران با برپایی مراسمات سینه‌زنی،روضه خوانی،تعزیه خوانی،زنجیرزنی و دمام‌زنی سنتی به یاد شهدای دشت کربلا عزاداری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،برگزاری مراسم و اجرای سنت‌های سوگواران گچسارانی در محرم یکی از شورانگیزترین آیین هایی است که ضمن جذابیت ،حکایت از عشق و ارادت مردم ولایت‌مدار این دیار به ائمه اطهار علیهم السلام داردکه اوج این مراسم در تاسوعا و عاشورای حسینی متبلور می‌شود.

در شب عاشورای حسینی نیز در تمامی نقاط بام نفت ایران آوای غم انگیز نوحه‌خوانی و نوازندگی سنج و دمام به گوش می‌رسد که حکایت از دردمندی عاشقان ائمه اطهار(ع) و دلدادگی مردم ولایت‌مدار این خطه به خاندان اهل بیت علیهم السلام را نشان می دهد.

همزمان با شب عاشورای حسینی، گچساران در سوگ کاروان دشت کربلا غرق در ماتم و اندوه است و مردم ولایت‌مدار و عزادار این شهرستان فریاد یا حسین علیه السلام سر می‌دهندو در این شب با برپایی مراسمات سینه‌زنی،روضه خوانی،تعزیه خوانی،زنجیرزنی و دمام‌زنی سنتی به یاد شهدای دشت کربلا عزاداری می کنند.

مردم عزادار دیار نفتخیزگچساران در شب عاشورای حسینی تا پاسی از شب با حضور در هیات‌های عزاداری و برپایی خیمه‌های عزا در حسینیه ها،مساجد و بقاع متبرکه، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان نشان می دهند.

ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا در شب عاشورای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسمات سوگواری در قالب گروه های سینه زن،زنجیرزن و دمام زن به عزاداری می پردازند و در فضایی معنوی و در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش برسرو سینه می زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جای جای این شهرستان ولایت‌مدار و پذیرایی از عاشقان و عزاداران آقا اباعبدالله الحسین(ع) و نیز پخش نذری از دیگر برنامه هیات‌‌های عزاداری گچساران در عاشورای حسینی است.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها