نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. شهريور 1397 - 8:22
امروز و در روز عاشورای حسین(ع)، همه زینب(س) می‌شوند تا رسالت نگهبان نبوی بر زمین نماندواوج دلدادگی عاشورائیان درگچساران، در گلزار پاک شهیدان این شهر به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،انتظار سوگواران پایان یافت و عاشورا از راه رسید وامروزبا فرا رسیدن عاشورای حسینی، گچساران یکپارچه غرق در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین علیه السلام شده است.

امروز سوگواران گچسارانی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان که دیشب تاسوعا را تا پاسی از صبح به عزاداری کربلایی‌ها پرداخته‌اند، از نخستین ساعات روز عاشورای حسینی خود را آماده کردند تا باری دیگر با حسین(ع) اسوه ایثار، تقوا، شهادت و شهامت وداع کنند و در سوگ او و 72 یارش که مظلومانه به شهادت رسیدند، خون گریه کنند.

آری عاشورا فرا رسید تا داغ تکه‌تکه شدن پیکر اباعبدالله حسین(ع) در هجوم شمشیرهای کوفیان، دست‌های ابوالفضل عباس(ع)ساقی کربلا، گلوی تشنه پاره شده علی‌اصغر شش ماهه و پیکر هفتاد و دو تن از یاران کربلا سینه عزاداران حسینی را به آتش بکشاند و گچساران را یکپارچه عاشورایی کند.

درگچساران ارادتمندان به عاشورا و امام حسین(ع) در دهمین روز ماه حزن و ماتم با برگزاری آیین‌ها و مراسم‌های عزاداری هر کدام به نوعی به خاندان عصمت و طهارت ابراز ارادت کردند و در روز عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) ودر غم شهادت پسر فاطمه سلام الله علیها به سر و سینه می زنند.

امروز حال و هوای گچساران عاشورایی شده است و وجب به وجب شهر سیاه‌پوش، در هر کوچه و برزنی صدای ناله و نوحه به گوش می‌رسد و تنها موسیقی، صدای سینه و زنجیر، طبل و سنج و ارادت گچسارانی‌ها به سرورو سالار شهیدان، امام حسین(ع) شده است.

دستجات مختلف عزاداری در قالب هیئت‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی، دمام زنی،روضه‌خوانی و تعزیه با سبک‌های مختلف و صدها مداح اهل بیت(ع) به همراه علاقمندان و سوگواران حسینی جلوه‌ای خاص به گچساران بخشیده است و شهر را کاملاً عاشورایی کرده است.

 هیئت‌های مختلف با برگزاری مراسم عزای حسینی به محل بزرگ اجتماع عاشوراییان گچسارانی واقع در گلزار شهدای این شهرستان رسیدند و نقطه اوج ارادت به امام حسین(ع) و کربلاییان را با جمعیتی غیرقابل وصف نشان دادند.

 امروز گلزار مطهر شهدای گچساران محل اجتماع هیئت‌ها و مردم عزادار شده است و در این میان تعزیه‌های مختلف از گروه‌های مختلف همزمان با برگزاری عزدارای دیگر هیئت‌ها جلوه‌ای از عشق و ارادت به امام حسین(ع) را به تصویر کشانده است.

 امروز و در روز عاشورای حسین(ع)، همه زینب(س) می‌شوند تا رسالت نگهبان نبوی بر زمین نماندواوج دلدادگی عاشورائیان درگچساران، در گلزار پاک شهیدان این شهر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها