نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. اسفند 1393 - 17:37
فرماندارگچساران از ساخت فیلم مستند از جاذبه های گردشگری و تاریخی گچساران خبرداد و گفت:این فیلم به معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی،فرهنگی، فضاهای تنفس شهری ، بوستان‌ها و میادین گچساران خواهد پرداخت.

به گزارش آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شهرستان دارای توانمندی زیادی در بخش گردشگری است،گفت: سعی همه مسئولین این است که با  معرفی داشته‌های تاریخی و فرهنگی این شهرستان  گام‌هایی اساسی در شناساندن و معرفی این قابلیتها به مسافرین نوروزی بردارند.

 

وی صنعت گردشگری را فرصتی برای رسیدن به توسعه پایدار برشمرد وافزود : امروزه همه صاحبنظران و کارشناسان معتقدند صنعت توریسم جزء سه صنعت اول جهان به شمار می رود و از اینرو نقش کلیدی در توسعه اقتصادی ، اجتماعی ،‌فرهنگی هر کشور و منطقه ای دارد.

 

فرماندارگچساران تصریح کرد: توسعه گردشگری در شهرستان  می‌تواند در راستای تقویت بخش اقتصادی و اشتغالزایی تاثثیر بسیار زیادی داشته باشد و خود گردشگران نوروزی به عنوان بهترین سفیران جهت معرفی این قابلیتها می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی این شهرستان  به برکت وجود حرم مطهر بی بی حکیمه(س) و سایر امامزادگان واجب التعظیم به عنوان جایگاهی فرهنگی، سرمایه ای ارزشمند و گرانبها است ،گفت:حفظ و احیای این میراثهای گرانبها وظیفه ای است که تنها با همت و همدلی مردم و مسئولان به دست خواهد آمد.

 

رحیمی تاکید کرد: بایدبا محور قرار دادن شعار سال که توجه به فرهنگ را در اولویت قرار داده است در حوزه میراث فرهنگی با یک عزم ملی و احساس مسئولیت اجتماعی در انتقال فرهنگهای اصیل اسلامی به مسافرین نقش آفرینی کنیم.

 

وی با بیان اینکه  توسعه اجتماعی در سایه توجه به مسائل فرهنگی میسر خواهد شدتصریح کرد:انتظارات ما از مسئولین این است که این ایام با فعالیت بیشتر به  معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان پرداخته و  مراکز اطلاع رسانی و راهنمایی گردشگران در مبادی ورودی شهرها و مناطق پر بازدید نیز استقرار یابد.

 

 

فرماندار گچساران با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز خاطرنشان کرد: مردم ما به خوبی نشان دادند که حرمت این ایام را رعایت می‌کنند و باید تلاش کنیم فضایی فراهم کنیم تا نوروزی با شور و نشاط و آرامش داشته باشیم.

 

رحیمی در ادامه از برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار حرم مطهر بی بی حکیمه (س) خبر دادو افزود:بخاطر تقارن سال جدید و ایام فاطمیه و حفظ حرمت و کرامت اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  مردم ولایتمدار این شهرستان و سایر نقاط استان باید با حفظ حرمت این ایام به استبقال سال نو بروند .

 

این مسئول بیان کرد:برپائی نمایشگاه صنایع دستی و دست ساخته های هنرمندان این شهرستان به مناسبت آغاز سال نو از 27 اسفند ماه 93 لغایت 13 فروردین ماه 94 در معرض دید مسافرین نورزی قرار خواهد گرفت .

 

فرماندارگچساران به ساخت فیلم مستند از جاذبه های گردشگری و تاریخی گچساران اشاره کرد و گفت:این فیلم به معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی،فرهنگی، فضاهای تنفس شهری ، بوستان‌ها و میادین گچساران خواهد پرداخت.

 

وی افزود: در روزهای آینده مستندسازان جهت برنامه ریزی به گچساران خواهند آمد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها