نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. بهمن 1393 - 13:00
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با وجود اینکه سهم بودجه عمومی در لایحه بودجه کاهش یافته، اما سعی بر این بوده که بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته افزایش یابد و بر همین اساس در سال 94 بودجه عمرانی کشور 50 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهورصبح امروز در دومین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهرستان گچساران در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، در خصوص بودجه پروژه های عمرانی در سال آینده اظهار کرد: دولت با همه کمبودهایی که وجود دارد به خصوص کاهش شدید درآمدهای نفتی، اما به دنبال این است که اعتبارات عمرانی را در سطح خوبی نگه دارد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور با مقایسه‌ای بین آمار اعتبارات عمرانی سال‌های گذشته با سال 93 و همچنین پیش‌بینی اعتبارات عمرانی سال 94 تصریح کرد: در سال 91 با این که وضع دولت از نظر درآمدهای نفتی بهتر بود، اما کل اعتبارات عمرانی 17 هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق شد.

 

وی در ادامه گفت: اما در سال 93 تاکنون و در ده ماهه گذشته کل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته با همه کاهش‌های درآمدی 23 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم تا پایان سال به 30 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

انصاری اظهارکرد: دولت در 6 ماهه اول امسال 100 درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها را به دلایل مختلف اختصاص داد تا استان‌ها بتوانند کار خود را قبل از فصل بارندگی و سرما تا حدود زیادی به سرانجام برسانند.

 

این مسئول گفت: با وجود اینکه سهم بودجه عمومی در لایحه بودجه کاهش یافته، اما سعی بر این بوده که بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته افزایش یابد و بر همین اساس در سال 94 بودجه عمرانی کشور 50 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت و مجلس این است که حتی المقدور به بودجه های عمرانی کمتر لطمه وارد شود،افزود:سعی بر این است که بودجه های عمرانی حداقل کاهش ها را داشته باشد البته لایحه بودجه سال 94 در مجلس به تصویب نهایی نرسیده است و آنچه که گفته شد مربوط به کمیسیون تلفیق است که  در این خصوص همکاری خوبی داشته اند.

 

این مسئول درادامه با بیان اینکه گچساران یکی از قطب‌های اقتصادی کشور به خصوص در تولید نفت به شمار می‌رود، اظهار کرد: خوشبختانه مشکلات این شهرستان به خوبی توسط مسئولان استانی و به خصوص نماینده این شهر پی‌گیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه گچساران نقش مهمی در اقتصاد کشور از نظر تولید نفت و افزایش درآمدها دارد، اما از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران ظرفیت‌های بالایی برای تولید در کشور دارند که باید همه برای به فعل درآوردن این ظرفیت‌ها در استان تلاش کنند.

 

معاون پارلمانی رئیس‌ جمهور به زمان سفر هیئت دولت و رئیس‌ جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای اداری به استاندار گفتیم که برای سفر سال آینده رئیس‌جمهور به این استان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: با حضور رئیس‌جمهور در این استان بی‌شک رهاورد و دستاورد خوبی برای خروج از برخی مشکلات کنونی و محرومیت‌ها خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها