نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. دى 1395 - 9:01
شهردار گچساران هم استعفا داد!حال در شهری که نماینده اش سال هاست ریاست بر کمیسون برنامه و بودجه مجلس را یدک می کشدپس از این همه مشکلات و بدهی ها دیگر برای چیست؟!آقای نماینده دیگر زمان «چنین می کنم و چنان می کنم ها» گذشته و امروز زمان «عمل» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردلان زینل زاده که از مهرماه ۱۳۹۲به عنوان شهردارگچساران انتخاب شده بود ظهر پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد و تاکنون اعضای شورای شهر با استعفای وی به جمع بندی نرسیده اند.

به راستی کارکردن در شهرستان گچساران سختی های خاص خود را دارد،در این شهر شدت و حدت پالس های منفی بسی بیشتر از فرکانس های مثبت نمود دارد، عوامل بازدارنده در این شهر چنین و چنان است که  لازم به توصیف نیست،  اما هرچه هست نگرانی در این بین زیاد است.

در این شهر متاسفانه برخی همیشه بدنبال این هستندکه حاشیه ها را به وجود آورند و وقتی که حاشیه ها ساخته وپرداخته می شود در نهایت چنان می شود که انسان از کارکرد خود پیشمان می شود، به هرحال ما از آنانی که به دنبال اجرای اهداف خاص هستند نگران نیستیم چرا که بعداز مدتی مردم به نیت واهداف ازپیش تعیین شده وپشت پرده قضایا آگاهی خواهند یافت وماه پشت ابر باقی نخواهند ماندوآشکار خواهد شد.

این در حالی است اختلافات شهردار و شمار زیادی از اعضای شورای شهر دریکسال گذشته به حدی بالا گرفت که با شایعه و گمانه زنی استیضاح شهردار از سوی شورا، جمع زیادی از علاقمندان به شهردار را به واکنش های جدی وا داشته بود.

اردلان زینل زاده مردی خودساخته وبا تدبیر است او توانسته است شهرداری گچساران را با تمام مشکلات ومصائب گوناگون آن به درستی هدایت وبه انضباط خاصی درمسیر صحیح به پیش ببرد، حجم فعالیت های این دستگاه در قبال اعتبارات دریافتی اش قابل توصیف نیست، زینل زاده شب و روز نمی شناسد و با تمام وجود درکنار پرسنل تلاشگر شهرداری با جان ودل مایه ها گذارده ومی گذارد.

شاید شرایط کاری برای زینل زاده به دلیل مشکلات فراوان و بدهی به کارگرانش گویاسخت شده است و عوامل دلسرد کننده بیشتر به وی  فشار وارد می کند، شهردارازلحاظ دلسوزی وتوانمندی درسطح کهگیلویه و بویراحمد وحتی کشور نیز نمونه است و به نظر می رسدرفتنش در این شرایط به مصلحت شهرما نباشد،زینل زاده همچنان می تواند به خوبی سکاندار شهرداری گچساران بماندو مردم ما نیز باید قدردان نیروهای خدوم خویش باشند، بنابراین هر تغییری به مصلحت نیست.

واقعیت آن است که همچنان برخی ها دوست ندارند که "زینل زاده "شهرداربماند، کارکردن در شهرداری گچساران واقعاً  کاری سخت و پرمشقتی است ومتعجبم برای عده ای که از توفیقات شورا و شهرداری شهرشان خشنود نباشند. هرچند که شهردار گچساران با شرایط سختی در شهر دسته و پنجه نرم می کنداما به حرمت این مردم باید بماند وبیشتر از پیش به فعالیت خویش اهتمام ورزد، این شهر به مردانی این چنینی نیاز وافر دارد.

متأسفانه عده ای در گذشته و حال برای ایجاد اختلاف در بین شورا و شهرداری نقشه ها کشیدند،کسانی خود را عقل کل  می دانند، شاید هم عقل کل باشند چون خود را محق به انجام هرکاری می دانند به همین ترتیب است که در هرکاری نیز ورود می نمایند !! شب ها به طراحی و مهندسی می پردازند و روزها در پی اجرای دسیسه های خیرخواهانه شان هستند؟

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص دلایل استعفای شهردارگچساران گفت:دلایل به صورت کامل روشن نیست ، بیش از یک هفته است این اصرار "زینل زاده" بر استعفا وجود داشت اما تاکنون تنها درخواست وی به شورا داده شده و هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

وی افزود:عدم پرداخت بدهی مالی ادارات گچساران به شهرداری این نهاد را دچار مشکل نموده در حال حاضر ۵۱۲ نفر پرسنل شهرداری بیش از سه ماه است حقوق و مزایایی دریافت نکردند ،این میزان بدهی شهرداری به مجموعه کارگران و پرسنل بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰۰ میلیون تومان است.

 این عضو شورای شهر اظهارکرد:بدهی پتروشیمی گچساران درحدود ۱۲ میلیارد تومان ،بدهی شرکت نفت و گازگچساران یک میلیارد تومان و اداره مالیات و دارائی این شهرستان نیز بدهی بالایی به شهرداری دارد.

 وی گفت:۶۶ پروژه عمرانی شهرداری به دلایل عمده مالی از جمله بدهی بخش عمران استان کهگیلویه وبویراحمد که بیش از ۱۲ میلیارد تومان است همچنان نیمه کار مانده است.

  این عضو شورای شهر گچساران تصریح کرد:گچساران مدیر پاک نمی خواهد و مهندس زینل زاده از پاکدست ترین مدیران شهری گچساران است.

عضو دیگری از اعضای شورای شهرگچساران در خصوص استعفای زینل زاده گفت:هیچ چیز قطعی رخ نداده و این استعفا فعلا در حد یک ارائه درخواست از طرف شهردار است و اگر قرار بر استعفا باشد بدون برگزاری و حضور در جلسه ای که قرار است با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار صورت بگیرد اعلام آن غیر قانونی است .

 وی افزود:این خبر درحدیک شایعه است و متاسفم هنوز اتفاقی رخ نداده برخی کت وشلوار مدیریت پیش رو را دوخته اندو وقتی منابع مالی قسمت اعظم مشکلات عمرانی و معیشیتی است قطعا بارزترین دلیل ارائه این استعفا گلایه از عدم تزریق منابع مالی است .

 این عضوشورای شهراظهارکرد:ارزش افزوده ها در سال جاری از کل شهرداری های کشور حذف شده است و عدم استقلال مالی و نبود درآمد مازاد شهرداری را دچار بحران مالی نموده است ، برجسته ترین مشکل موارد و منابع مالی است اما بازهم حرف آخر نیست ما توانائی شهردار در مدیریت پروژه ها با دست خالی را تجربه کرده ایم.

وی گفت:دستگاههای دولتی از سنوات گذشته و قبل از صدارت مهندس زینل زاده بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار شهرداری هشتند از جمله جرائم مالی نوسازی ها که تاکنون پرداخت نشده است .تجمیع جرائم دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است و طبق دستگاه های قبل وصول نشده و عدم نقدینگی باعث شده دولت به اقدام نوینی دست بزند.

 وی افزود:دولت باآزادکردن مبالغی قرار است بدهی ادارات به شهرداریهای کل کشور را محاسبه کند و معلوم نیست سهم گچساران و تاریخ تزریق اعتبار یاد شده چه تاریخی و چه مبلغی است.

حال در شهری که نماینده اش سال هاست ریاست بر کمیسون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را یدک می کشدپس از این همه مشکلات و بدهی ها دیگر برای چیست؟!آقای نماینده  دیگر زمان «چنین می کنم و چنان می کنم ها» گذشته و امروز زمان «عمل» است.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

بودجه آوردن تاجگردون همش دروغه و زینل زاده با درآمد خود شهرداری داشت کار میکرد. بله زینل زاده بخاطر درآوردن مخارج شهرداری مجبور بود عوارض شهرداری و پایانکار رو گرانتر کنه و مردم ازش ناراحت بشن تا تاجگردون پز بده من بودجه میارم
هرجا عرصه بر ادماای پاک تنگ شد فسااد اونجا زیاد شده

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها