نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. خرداد 1395 - 11:37
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت را موظف به ساماندهی وضعیت یارانه ها دانست و گفت:دولت باید پاسخگوی ناتوانی خود در اصلاح رویه اجرای هدفمندی باشد.

به گزارش آفتاب جنوب،طرح پیشنهادی در خصوص تشکیل کمیته ای برای ساماندهی وضعیت یارانه بگیران نشان از فرار دولت و وزیر کار از زیر اجرای صحیح قانون هدفمندی با گذشت دو سال است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت را موظف به ساماندهی وضعیت یارانه ها دانست و گفت:دولت باید پاسخگوی ناتوانی خود در اصلاح رویه اجرای هدفمندی باشد.

غلامرضا تاجگردون که با خانه ملت گفتگو می کرد، به اظهارات اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه ها و ضرورت تشکیل کمیته ای مشترک از دولت و مجلس برای ساماندهی آن،اشاره کرد و گفت: ساماندهی وضعیت یارانه ها وظیفه مسلم دولت است بنابر این لزومی به تشکیل چنین کمیته ای نیست.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت ناتوانی از ساماندهی وضعیت قانون هدفمندی یارانه ها را نباید با بهانه تراشی بپوشاند، افزود: طرح پیشنهادی در خصوص تشکیل کمیته ای برای ساماندهی وضعیت یارانه بگیران نشان از فرار دولت و وزیر کار از زیر اجرای صحیح قانون هدفمندی با گذشت دو سال است.

تعلل در اجرای قانون هدفمندی به صلاح نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم، قانون مصوب مجلس در خصوص هدفمندی یارانه ها و حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه، را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تعلل در اجرای این قانون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چون قانون به خوبی تمامی راه ها را برای ساماندهی به این قانون در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: اگر دولت معتقد است قانون هدفمندی دارای ایراداتی بوده یا خود در اجرای آن ناتوان است باید پیشنهاد و لایحه اصلاح قانون را به مجلس بدهد.

تاجگردون با بیان اینکه ادعای دولت در حال حاضر نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه است، گفت: حتی اگر نداشتن بانک اطلاعاتی دقیق نیز برای این مهم صحت داشته باشد باید از مجلس درخواست کمک کرده تا قانون همسو با توانمندی دولت اصلاح شود.

وی یادآور شد: دولت باید در خصوص اجرای قانون هدفمندی پاسخگوی مجلس بوده و بتواند با دلیل و استدلال سوالات در خصوص میزان توفیق در این سال ها را جواب بدهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: شهریور ماه سال جاری زمان پیگیری مجلس در خصوص نحوه اجرای قانون هدفمندی است.

انتهای پیام/l

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها