نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. خرداد 1396 - 17:34
امروز می توان از عده ای سخن گفت که چکمه های آنها سالیان سال بر پهلوی مردم فشار می آورد ، امری که امروزه به نظر می رسد از سوی باندهای ثروت و سرمایه در بحث انتخاب شهردارگچساران در حال شکل گیری است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رسول محمدی-باردیگر در29 اردیبهشت مردم گچساران همپای سراسر ایران عزیز با حضور در پای صندوق و شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری حماسه ای بزرگ آفریدند . البته این را نمی توان کتمان کرد که انتخابات شورای شهر در گچساران این بار فضا و حال و هوای خاصی داشت ، رقابتی سخت و نفس گیر که تا آخرین لحظات نیز با شور و هیجان دنبال شد.

بدون اینکه قصد ورود به خروجی و نتیجه این انتخابات را داشته باشم در این نوشتار به اولین و شاید مهمترین تصمیم افراد منتخب خواهم پرداخت .اعضای راه یافته به شورای شهرگچساران می بایست در اولین آزمون جدی خود نسبت به سپردن کلید ساختمان سفید مدیریت شهری گچساران به فردی شایسته و توانمند اقدام نمایند.

در دوره گذشته اعضای شورا و شهردار در کنار نماینده گچساران سعی بر پیاده نمودن تغییرات بنیادین در حوزه مدیریت شهری داشتند و تلاش های قابل تحسینی نیز در این مسیر صورت پذیرفت .

اما زمزمه هایی که در خصوص مساله انتخاب شهردار به گوش می رسد حکایت از این دارد که لابی و رایزنی های فشرده ای از سوی چهره های مختلف صورت می پذیرد و در این بین نیز عده ای با طرح اسامی مختلف و شایعه سازی به دنبال مطرح نمودن افرادی که فاقد پشتوانه لازم از هر لحاظ برای تصدی این پست کلیدی هستند ، امری که زنگ خطر آن در دوران تبلیغات به صدا درآمده بود .

بر هیچ کس پوشیده نیست مطرح نمودن نام افراد این چنینی گام نهادن در مسیر جلوگیری از روند توسعه شهر گچساران خواهد بود. از نکات جالب توجه این است که عده ای با پررنگ کردن مسائل حاشیه ای که حکایت از ضعف اطلاعات آنها در خصوص جایگاه شورا و شهرداری دارد ، ملاک هایی برای انتخاب شهردار در نظر گرفته اند که حکایت از عمق این فاجعه دارد .

 به عنوان مثال در نظر گرفتن این آیتم که شهردار نباید با خودروهای دست فروشی برخورد نماید و عوارض ساختمان باید مجانی شود را می توان دلیلی بر وجود نگرانی در خصوص آینده شهرداری این شهر تلقی نمود ، نگاه بیماری که قطعا در صورت موفقیت می تواند تمامی حرکات و تلاش های مثبت در جهت ساختن شهری زیبا را به ورطه نابودی و ویرانی بکشاند .

دراین خصوص نگرانی مردم عزیز شهرم را به وضوح می توان دید چرا که دغدغه مردم عدم برخورد با ماشین دستفروش میوه نیست بلکه امروزه مطالبه عمومی تداوم نهضت خدمت صادقانه و پاک سالیان اخیر در حوزه مدیریت شهری است .

انتظاری که از جناب تاجگردون می رود این است که یک بار به متن سخنان سال گذشته خویش رجوع نمایند ، جایی که با مردم این دیار از وجود عده ای افراد سخن گفت که چکمه های آنها سالیان سال بر پهلوی مردم فشار می آورد ، امری که امروزه به نظر می رسد از سوی باندهای ثروت و سرمایه در بحث انتخاب شهردار در حال شکل گیری است .

انتظاری که در این برهه از آقای تاجگردون می رود این است که پیام حضور مردم در پای صندوق های رای در اسفندماه دو سال گذشته به خودشان را به یاد بیاورند که هدف آنها چیزی جز داشتن شهری آباد و توسعه یافته نبوده است.

 بنابراین به نظر می رسد که برای پایان دادن به این وضعیت نگران کننده در روند انتخاب شهردار ورود ایشان کاملا ضروری به نظر می رسد است ، چرا که قطعا با رجوع به افکار عمومی می توان به این نکته پی برد که مردم در کنار یک نماینده ای که تخصص در اخذ بودجه برای آبادانی شهر دارد به شهرداری نیاز دارند که بتواند آن را در حوزه مدیریت در جهت زیباسازی شهر پیاده نماید ، امری که در سالیان اخیر شاهد آن بوده ایم و زوج موفق (تاجگردون - زینل زاده ) امروزه به عنوان نماد موفق تعامل و تخصص ، نقل محافل مدیریتی استان است.

و در پایان از اعضای جدید شورای شهر این تقاضا را دارم که وارد بازی جریان های ثروت نشوند چرا که هدف آنها قطعا توسعه شهری را در پی نخواهد داشت و با انتخاب فردی شایسته  مهر تاییدی بر حرکت توسعه چندین سال اخیر بزنید و این امر قطعا سبب صرفه و صلاح و آبادانی شهرمان خواهد بود

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها