نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آذر 1393 - 18:56
استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) گچساران گفت: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین آثار اجتماعی در حفظ امنیت و پویایی جامعه است.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام محمدسعید دریس استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) گچساران در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نوعی نصیحت برشمرد و اظهار کرد: نصیحت ائمه معصومین در قالب فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ سیاسی دین مبین اسلام برای مسلمانان آشنا بوده و ریشه در در روایات پیامبر گرامی اسلام (ص) دارد.

 

وی با بیان اینکه نصیحت بر خلاف معنای فرهنگ عمومی به معنای پند و اندرز نیست، افزود: نصیحت، به معنای خیرخواهی خالصانه و مصلحتاندیشی صادقانه نسبت به دیگران بوده که دین مبین اسلام مسلمانان را موظف به خیرخواهی نسبت به یکدیگر در همه امور کرده است.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) گچساران با بیان اینکه مسلمانان باید در مقابل یکدیگر از هرگونه فریب و نیرنگ دوری کنند، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام دین را هم‌سنگ با نصیحت می‌داند.

 

دریس فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را  زمینه‌ساز امنیت اجتماعی در جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین آثار اجتماعی در حفظ امنیت جامعه بوده، لذا هر جامعه‌ای در جهت پویایی به آرامش و امنیت از جانب داخل و خارج نیازمند است.

 

وی با اشاره به سایر آثار اجتماعی این فریضه الهی، خاطرنشان کرد: بقای جامعه، وحدت، اجرای احکام، آبادانی و سازندگی همه در راستای برقراری امنیت در جامعه در سایه اجرای این فریضه الهی قرار گرفته که وجود آ‌ن‌ها به نوعی ایجاد امنیت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) گچساران با تاکید بر تاثیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عمران و آبادانی، بیان کرد: با توجه به فرمایشات امام محمد باقر (ع) مبنیبر اینکه به وسیله امر به معروف و نهی از منکر سرزمین‌ها آباد می‌شود، عمران و آبادانی جامعه ساختار این فریضه الهی است.

 

دریس در پایان با اشاره به فرمایشات امام محمد باقر (ع) در خصوص تاثیر امر به معروف و نهی از منکر بر امنیت اجتماعی در جامعه، ابراز کرد: به فرمایش امام پنجم شیعیان به وسیله امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها ایمن می‌گردد و از دشمنان انتقام گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها