نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. شهريور 1401 - 14:17
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران از برخورد با بانک‌های متخلف در پرداخت وام ازدواج به جوانان گچسارانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام شکوهیان،دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ با اشاره به شکایات متعدد زوج‌های جوان از بانک‌ها به علت عدم پرداخت وام ازدواج به آنها گفت: با توجه به مراجعات مکرر جوانان گچسارانی به بانک ها به جهت دریافت وام ازدواج ،متاسفانه با مشکلاتی نیز مواجه شده اند که می توان به مسئله ضمانت وام ها نیز اشاره کرد.

وی افزود:بنابراین روش دریافت وام ازدواج طبق دستورات متولیان امر در سطح کشور اینگونه است که بحث ضمانت وام ازدواج از چند روش ممکن خواهد بود،اول اینکه شخص وام گیرنده از اعتبار و صلاحیت لازم آنچنان برخوردار باشد که نیازی به ضامن نداشته باشد و خود فرد نیز برای ضمانت کافی باشد یعنی  نیازمند شخص ثالت برای ضمانت وام نباشد.

حجت الاسلام شکوهیان ادامه داد:روش دوم اینکه دریافت وام با یک ضامن است ،اما متاسفانه در این شهرستان روسای برخی بانک ها با زوج های جوان گچسارانی به شایستگی برخورد نمی کنند و موجبات رنجش آنها را نیز فراهم کرده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران تصریح کرد:اگرچه بعضا هم مشاهده شده که برای دریافت وام ازدواج، برخی روسای بانک ها به چند ضامن هم قانع نمی شوند و سختگیری های بی موردی در این خصوص بر زوج های جوان تحمیل می کنند و آنها را از ادامه پیگیری روند وام ازواج دلسرد می کنند.

وی افزود:با این وجود نیاز است که مسئولان مربوطه چنین موضوعاتی را در اولویت قرار دهند و به این مسئله ورود و رسیدگی کنند ،پس ضرورت است که حداقل قانون در این خصوص رعایت شود چرا که چیزی فراتر از قانون هم مورد انتظار نیست و بانک ها هم بیش از این جوانان و خانواه ها را به دردسر نیاندازند.

حجت الاسلام شکوهیان ادامه داد:بنابراین این موضوع هم درخواست و هم مطالبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران است. اما باید توجه کرد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر فقط پیرامون مسئله عفاف و حجات متذکر نمی شود بلکه در راستای دفاع از حقوق و مطالبات شهروندان، و نیز رعایت عدالت اجتماعی ورود می کند و هرگونه تخلفی از سوی هر مسئولی در هر اداره ،نهاد و یا سازمانی شکل بگیرد، پیگیری خواهد کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گچساران تصریح کرد:البته اگر روسای بانک ها در این شهرستان بازهم به مشکلات جوان رسیدگی نکنند مجبور می شویم که نام بانک به همراه نام رئیس شعبه را به اطلاع مردم برسانیم و قطعا با کسانی که خلاف قانون برخورد می کنند حتما برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام شکوهیان در پایان هم گفت:از این رو زوج های محترم به این نکته هم توجه کنند،هر کدام از روسای بانک ها را که در این خصوص به قانون عمل نمی کنند، پس می توانند در دفتر خدمات قضایی علیه آن مسئول دادخواستی با عنوان خودداری از انجام وظایف قانونی تنظیم کنند. اگرچه دادستان شهرستان نیز بیان کرده اند که در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

گل گفتی یاسر جان بخدا من رفتم دوتا ضامن ازم خواستن بخاطر همین فعلا بیخیال وام شدم اعتبار سنجی و استعلام خودمم هیچ مشکلی نداره اما میگن دوتا ضامن سامانه شکایات بانک مرکزی هم درخواست شکایت دادم هیچی توش نبود

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها