نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. آذر 1393 - 7:12
گفتمان نقد نحله‌های انحرافی با موضوع فرقه ضاله وهابیت در گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب،صبح امروز گفتمان نقد نحله‌های انحرافی ویژه خواهران شاغل و رابطین ادارات شهرستان با موضوع فرقه ضاله وهابیت در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی گچساران برگزار شد.

 

 

یدالله مرادی در حاشیه این گفتمان با بیان اینکه این جریانات رشد قارچ‌گونه دارند، افزود: رشد قارچ‌گونه این جریانات در راستای اهداف نظام استکباری حرکت می‌کند و امروز بزرگترین معضل جهان است.

 

این کارشناس مسائل دینی و تاریخی از عوامل مهم فتنه‌گری زمان حاضر در منطقه را جریان تکفیری سلفی برشمرد و بیان کرد: این جریانات تکفیری سلفی امروز در پوشش دفاع از سنت، در حقیقت در جهت مسیر منافع غربی‌ها عمل می‌کنند.

 

وی افزود: آنچه امروز موجب درگیری‌های خونین و قربانی شدن جمع کثیری از شیعیان در منطقه شده است، بحث تکفیر شیعیان و مطرح کردن آن توسط روحانیون  و علمای افراطی وهابی و سلفی است.

 

 

مرادی تصریح کرد: مکتبی را که تفکر و عمل برخی از صحابه و تابعان آن‌ها را حجتی شرعی برای زندگی در عصر حاضر می‌دانند را سلفیه می‌گویند.

 

این کارشناس مسائل دینی و تاریخی گفت: پیروان این عقیده، از یک‌سو از موازین فقه مذاهب چهارگانه اهل سنت خارج شده‌اند و از طرفی با اعتقاد بر فهم صحابه در باز کردن راه اجتهاد، موجب پیدایش برخی فتاوای افراطی نادرست و سلیقه‌ای شده است.

 

وی با اشاره به گروهک تروریستی داعش با بیان اینکه این پدیده‌ هم جدید و هم سابقه‌دار است، بیان کرد: اگر این گروهک تروریستی داعش را در قالب فعالیت‌های اسلامگرایانی که از متون و نصوص دینی قرائت خاصی داشته، بدانیم، این پدیده تداوم منطقی اندیشه‌هایی بوده که قبلاً تجلیاتی در کشورهای عربی داشته‌اند.

 

مرادی در ادامه گروهک تروریستی داعش را ترکیبی از سه جریان دانست و گفت: این سه جریان مرکب از اسلام‌گرایانی فعال درسوریه، بقایای حزب بعث و بقایای گروه‌ الصحوه هستند که با تفکر هم‌سو و با افراطی‌گری دست به جنایت‌های زیادی از جمله نسل‌کشی مسلمانان به ویژه شیعیان منطقه زده اند.

 

گفتنی است؛ گفتمان نقد نحله‌های انحرافی همه روزه با موضوعات مختلف دینی و تاریخ اسلام برای قشرهای مختلف در ابعاد سنی متفاوت با حضور کارشناسان برجسته در گچساران از سوی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها