نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. خرداد 1396 - 9:43
مردم مؤمن و متدين گچساران با قلب های شكسته و چشم هاي اشك آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از نخستین شب قدر استقبال كردند و اين شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اولین شب قدر که به سالروز ضربت خوردن فرق مبارک حضرت علی علیه السلام، امام شیعیان جهان معروف است؛ مردم گچساران با خواندن قرآن ، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سرداند وبا خدای خود تا سحرگاه راز و نیازکرده واز درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

اقشار مختلف مردم ولایت مدار گچساران با حضور در مراسم ویژه نخستین شب قدر روح و دل خود را در فضای سرشار از معنویت و زلال انوار و برکات این شب با دعا طراوات بخشیدند.مردمان سرزمین بام نفت ایران در نخستین شب از لیالی قدر با حضور در مساجد وهیات های مذهبی مراسم این شب را برپا کرده و به شب زنده داری و راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

همزمان با شب نوزده رمضان مراسم ملکوتی اولین شب قدردر فضایی معنوی و روحانی در مساجد و حسینیه های مناطق مختلف گچساران با حضور پر رنگ و با شكوه جمع كثيری از مؤمنين شب زنده دار برگزارشد.این مراسم که باسخنرانی ومداحی اهل بیت علیهم السلام همراه بود شرکت کنندگان برای شفای بیماران و نابودی کفر جهانی دست به دعا شدند.

حضور اطفال و کودکان کم سن وسال در کنار والدین جلوه دیگری از مراسم اولین شب قدر در گچساران بود،مردم مؤمن و متدين گچساران با قلبهای شكسته و چشم های اشك آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از اين شب استقبال كردند و اين شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس داشتند.

اين محافل معنوی با خواندن دعای جوشن كبير، اقامه نماز شبهای قدر، قرآن بر سر گرفتن، مداحی،سخنرانی، و سوگواری به مناسبت شهادت امام پارسايان اولین شهيد محراب، حضرت علی (ع) همراه بود.

عظمت و شكوه اين محافل بيشتر در گرو سيمای معنوی مؤمنين بود كه با بلند کردن دست نياز به درگاه بی نياز، فضا را دگرگون كرده بود،در اين شب به مناسبت شهادت مولای متقيان علي(ع) شركت كنندگان و پيروان مخلص آن حضرت، در رثای امام خود ماتم گرفتند و به ياد آن مظلوم روزگار سوگواری كردند.

حضور اقشار مختلف مردم از پیران محاسن سفید تا کودکان خردسال در تجلیل از شب قدر که باشوق وعلاقه فراوان از دور ونزديك حضور بهم رسانيده، جوهره بندگی و تسليم بودن خود را در برابرذات اقدس خداوند را به طبق اخلاص گذاشتند. 

تصاویر بیشتر/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها