نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. ارديبهشت 1401 - 14:42
حجت الاسلام حجازی گفت:درد زیادی در سینه ام خوابیده است. خیلی نگرانم، هم از وضع نامطلوب معیشتی مردم نگرانم ،هم ازاوضاع فرهنگی اصلا راضی نیستم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:امشب دومین شب از لیالی قدر است و شب شهادت مظلومانه مولای عالم امیرالمومنین علیه السلام است و مجداد محضر همه نمازگزاران و همه مومنین و مومنات تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

شب قدر را قدر بدانیم

وی افزود: شب قدر خیلی قیمت دارد، گاهی در محاورات و گفتگوهای معمولی بیان می کنند که چطور می شود ره صد ساله را پیمود؟ اما قرآن می فرماید که می شود و لیله القدر برتر از هزار ماه و حدود 83سال است اما به شرطی که آدم عاقل باشد و قدر بداند .بنابراین باید این شب ها را بیشتر ارج نهیم هرچند مردم آگاه هستند اگرچه باید خمیر مایه شب قدر که همان ولایت است را باید قدر بدانیم .

امام جمعه گچساران ادامه داد:قدر و امیرالمومنین علیه السلام یکی هستند،امام باقر علیه اسلام فرمودند به خدا قسم اگر کسی به شب قدر اعتقاد داشته باشد می فهمد که شب قدر فقط از آن اهل بیت علیهم السلام است و اینکه در شب قدر فرشتگان و رسولان فقط ما اهل بیت علیهم السلام هستیم.

تنها راه نجات اهل بیت علیهم السلام هستند

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:پس اگر از اهل بیت علیهم السلام پیروی کردیم پس نجات خواهیم یافت و قدر و امیرالمومنین در حقیقت یک مسیرهستند.دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اخیر آمریکایی ها پیامی داده اند که از جریان انتقام خون حاج قاسم سلیمانی بگذرید که ما از برخی مواضع نیز کوتاه می آییم،اما می خواهیم به دنیا بگوییم شما دولت ترورسیم و یا همان تروریسم دولتی هستید .

خطیب جمعه گچساران گفت:معتقدیم که یک انسان و یک پاسدار همچون "حاج قاسم سلیمانی" دنیا را تکان دادند، و این روز بزرگ را به همه مسلمین عالم،به همه مستضعفین عالم و به همه سبزپوشان سپاه پاسداران تبریک می گوییم.اخیرا هم رئیس جمهور محترم، رژیم صهیونیستی را تهدید کردند و فرمودند که بدانید در هیچ نقطه ای از عالم  از دید نیروهای مسلح و امنیتی ما مخفی نخواهید بود.

حرمت شکنی ماه رمضان در برخی ادارات

وی افزود:گاهی اوقات گزارشاتی می رسد که در برخی ادارات دولتی ،نهادها و آموزشگاه ها حرمت ماه رمضان شکسته می شود،این خیلی عیب بزرگی است و افرادی که خدمتگزار و کارمند نظام جمهوری اسلامی هستید نظامی که خون بهای صدها هزار انسان والامقام است، عیب بزرگی است  که به حرمت ماه مبارک رمضان توجه نشود و خلاف انتظار است.

تضعیف اعتقادات دینی در برخی مدارس

امام جمعه گچساران ادامه داد:گاهی در برخی آموزشگاه ها ،دانش آموزان گزارشاتی می دهند که از اداره محترم آموزش و پرورش خواهش داریم حتما بررسی کنند که در برخی دبیرستان ها به سبکی نکاتی گفته می شود که سبب وهم و سستی اعتقاد جوانان ما می شود.بنابراین لازم است بررسی شود و الان هم در حد یک تذکر عرض  می کنم و اگر ادامه پیدا کند مجبوریم از طریق قانون با افراد برخورد شود.در یک جمله عرض می کنم مردم مواظب اعتقاد فرزندان تان باشید و این نکته را هم خطر بدانید .

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن را دشمن بدانید،اگر فرد نادان و جیره خواری در جایی به گونه ای حرف بزند که اعتقادات نسل جوان مان را تهدید می کند،پس لازم است که مواظب اعتقادات نسل جوان و فرزندانتان هم باشید.

تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعیان

خطیب جمعه گچساران گفت:افرادی تلاش برای ایجاد تفرقه بین دو ملت شیعه عراق و ایران را دارند،که به تعبیری هعمان شیعه انگلیسی است و اصل اسلام را هدف قرار داده اند که لازم است شناخته بشوند به نام گروه "صرخی"،که بایستی در فضای مجازی نیز هوشیار بود.

حضور باشکوه در راهپیمایی روزجهانی قدس

وی افزود:جمعه آینده روز جهانی قدس است و از همه ملت بزرگ ایران اسلامی، مستضعف جهان  و مردم ولایتمدار گچساران درخواست می کنم که ان شاءالله آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور باشکوهی در راهپیمایی این روز داشته باشند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:دشمنان همواره با ایجاد تفرقه بین مسلمانان می خواهند به اهداف شوم شان برسند،برخی حکام نالایق کشورهای اسلامی، نوکری دشمن را می کنند و تهییج می کنند تا بر سر مسلمین بمب بریزند.اخیرا کنسولگری ایران یا  همان سفارت ما در افغانستان مورد بی احترامی قرار گرفت در حالی که دشمن دارد فتنه انگیزی می کند تا لشکر فاطمیون افغانستان و امثال آنها تضعیف شود تا اتحاد جبهه مقاومت را بشکنند.

اتحاد جبهه مقاومت یعنی ناکامی دشمنان

حجت الاسلام حجازی تصریح کرد:باید توجه داشت که اتحاد جبهه مقاومت است که به داد مستضعفین عالم رسیده است و زمینه را برای ظهور آماده می کند، بنابراین دشمن دنبال فتنه انگیزی است که باید هوشیار بود و حکام افغانستان نیز باید بدانند که مسئول هستند و وظیفه حراست از سفارت خانه ها را دارند و به هیچ وجه اجازه عرض اندام به منافق را ندهند.

وضعیت بسیار سخت معیشت مردم

خطیب جمعه گچساران گفت: ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی دولتمردان، اما درخواستی داریم که وضعیت معیشتی مردم خیلی سخت شده و بی تابی در پی داشته است به نظر می رسد وقت است که فکری اساسی شود و به معیشت مردم توجه جدی شود،افرادی هستند که هیچ درآمدی ندارند و اگر باشد همان یارانه است و امکان فراهم کردن خیلی از مایحتاج اولیه زندگی شان را هم ندارند.

درد زیادی در سینه دارم،نگرانم

وی افزود:در جلسه شورای اداری عرض کردم که بنده به عنوان یک طلبه در این شهرستان ،مردم اعتماد دارند و اسرارشان را می گویند با این حال  درد زیادی در سینه ام خوابیده است. خیلی نگرانم، هم از وضع نامطلوب معیشتی مردم نگرانم و اطلاع دارم برخی افراد حتی نان شب هم ندارند،و صورتشان را با سیلی سرخ می کنند هم ازاوضاع فرهنگی اصلا راضی نیستم و انتظار داریم مسئولین استان و شهرستان تصمیم جدی  و موثر در این خصوص بگیرند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها