نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. فروردين 1402 - 1:11
مردم مؤمن و متدين گچساران با قلب‌های شكسته و چشم‌های اشک‌آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از نخستین شب قدر استقبال كردند و اين شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اولین شب قدر که به سالروز ضربت خوردن فرق مبارک حضرت علی علیه‌السلام، امام شیعیان جهان معروف است؛ مردم گچساران با خواندن قرآن، دعای جوشن کبیر ، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن فریاد الهی العفو والغوث سر دادند و باخدای خود تا سحرگاه راز و نیاز کرده و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

اقشار مختلف مردم ولایت مدار گچساران با حضور در مراسم ویژه نخستین شب قدر روح و دل خود را در فضای سرشار از معنویت و زلال انوار و برکات این شب با دعا طراوت بخشیدند. مردمان سرزمین بام نفت ایران در نخستین شب از لیالی قدر با حضور در مساجد و هیئت‌های مذهبی مراسم این شب را برپا کرده و به شب‌زنده‌داری و راز و نیاز باخدای خود پرداختند.

حضور اطفال و کودکان کم‌سن‌وسال در کنار والدین جلوه دیگری از مراسم اولین شب قدر در گچساران بود، مردم مؤمن و متدين گچساران با قلب‌های شكسته و چشم‌های اشک‌آلود، با طلب استغفار، دعا و تضرع از اين شب استقبال كردند و اين شب رحمت و غفران الهی را تا طلوع فجر پاس داشتند.

اين محافل معنوی با خواندن دعای جوشن كبير، اقامه نماز شب‌های قدر، قرآن بر سر گرفتن، مداحی، سخنرانی و سوگواری به مناسبت شهادت امام پارسايان اولین شهيد محراب، حضرت علی (ع) همراه بود.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها