نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. دى 1399 - 8:38
جانباز گچسارانی :بیان کردند که حسین رزمنده معروف به حسین "گوش بُربعثی هاست" و ازخطه مردان نیک و شهیدپرور یاسوج هستند،ابهت خاصی درچهره و صدای ایشان هویدا بود.مدتی بعد عازم نبرد تاریخی والفجرهشت در بندر فاو شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابوالحسن غلامی،جانباز گچسارانی در حساب کاربری اش در اینستاگرام نوشت:در اواخر آذرماه سال شصت وچهارپس ازتقسیم بندی رزمندگان اعزامی ازاستان کهگیلویه وبویراحمد درپادگان شهیدبهشتی اندیمشک عازم مقر لشکرویژه بیست وپنج کربلا درکنارشکوه و عظمت چغار زنبیل باستانی شدیم.

به محض پیاده شدن از ماشین صدایی حماسی ازبلندگوهای مقرپخش می شد که شعرهای زیبایی دروصف مردانگی و شجاعت چریک های لر بخصوص درحوزه بویراحمد سردسیر و گرمسیر خوانده می شد.نزدیک بلندگو دارشدم و پرسیدم این مرد کیه؟.

گفتند:حسین رزمنده معروف به حسین "گوش بُربعثی هاست" و ازخطه مردان نیک و شهیدپرور یاسوج هستند.ابهت خاصی درچهره و صدای ایشان هویدا بود.

مدتی بعد عازم نبرد تاریخی والفجرهشت در بندر فاو شدیم.که سینه حسین رزمنده عزتمندانه آماج تیرباردشمن قرارگرفت و درس مردانگی به یادگارگذاشت.

یک شب فرمانده گروهان برادر "ریحان صفری" ازیاسوج ،فرمود تو نباید همراه گردان وارد عملیات شوید.جویای دلیلش شدم، فرمود:اولا کوچکترین عضو گردان هستی و ازطرفی شنیدم پدرت که در عملیات بدر مجروح شده هنوز تحت درمانه و تو فرزند ارشد خانواده هستی، لذا نمی خوام برای تو هم اتفاقی بیفته،هیچوقت این محبت و مردانگی ایشان را فراموش نمی کنم.

هرچند موفق شدم با وساطتت سایر عزیزان همراهشان ازاروند عبورکنم و شریک کوچکی درآن نبرد تاریخی شوم.

فرمانده گردان ما برادر"عباس پرویزی" از بویراحمدگرمسیر،معاونین ایشان شهید عمرانی از باشت باوی وشهیدیزدانپناه بودند.مردانی که به نیکی ازآنها درتاریخ مایادخواهدشد.

سالها پیش نشستی به اتفاق جانبازان گچسارانی و عمدتا کارکنان صنعت نفت با آقای "سیدمسعودحسینی" استاندار وقت داشتیم.پیشنهادات زیادی دربخش های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی،عمرانی و....مطرح شد.

درکناراین مطالب من نکته ای را خدمت ایشان عرض کردم که شاید الان هم لازم باشد محض دقت نظر هم استانی های عزیزم که به عنوان فرزندان چنین ایلات بزرگی مسئولیت دارند چندباره آن رابازگو کنم.

عرض کردم اوایل ده هفتاد چندکتاب تحت عنوان بویراحمد و باوی درگذرگاه تاریخ منتشرشد و بخشی از حماسه های مردم استان ما را در برداردازجمله مردانگی پلنگ کوهستان زنده یاد کَی لُهراس .

در آینده نیز کتاب هایی در وصف عملکرد امروز ما و شما نوشته خواهدشد با این تفاوت که باپیشرفت های علمی و تکنولوژی هیچ نکته و تصویری از قلم نخواهد افتاد پس دقت کنیم تا در آینده بواسطه کارکردمان سرافکنده ایل و تبار و نیاکانمان درتاریخ نشویم.بلکه ناممان باحریت،آزادگی ودرایت و شجاعت درکنار شهیدان بویراحمد،باوی،کهگیلویه و قشقایی و همه ایرانیان در تاریخ ثبت و فرزندانمان باافتخار از ما یادکنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها