نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. خرداد 1398 - 21:31
اگر چه ابتدا این روند مطلوب نماینده فعلی گچساران و باشت بود و توانست استفاده مورد نظر خود را از آن داشته باشد اما شرایط موجود باعث شده مطالبات طوایف برای نماینده دردسرهایی نیز ایجاد کند و به یک چالش جدی برای انتخابات آینده مبدل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارسالی مخاطب-شاید به نوعی بی انصافی باشد که بخواهیم این حقیقت را انکار کنیم در دوره نمایندگی "غلامرضا تاجگردون" مطالبات طایفه ای شدت بیشتری به خود گرفته و به یک روند روتین و سیستمی در انتخاب برخی سمت های سازمانی در ادارات و نهادهای گچساران و باشت تبدیل شده است.

اگر چه ابتدا این روند مطلوب نماینده فعلی گچساران و باشت بود و توانست استفاده مورد نظر خود را از آن داشته باشد اما شرایط موجود باعث شده مطالبات طوایف برای نماینده دردسرهایی نیز ایجاد کند و به یک چالش جدی برای انتخابات آینده مبدل شود.

 یکی از چالش های پیش روی نماینده گچساران و باشت جلب رضایت و بدست آوردن دل جامعه بزرگ ترک زبان یا همان قشقایی های گچساران است که آرای آنها در انتخابات آینده برای هر کاندیدایی فوق العاده حایز اهمیت است و در سبد هر کاندیدایی که ریخته شود می تواند معادلات سیاسی را به سود یک جریان یا کاندیدا تغییر دهد.

ترک زبانان گچساران چندان از وضعیت موجود راضی نیستند و معتقدند به نسبت جمعیت و میزان تأثیرگذاری که در معادلات سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی گچساران و همچنین تأثیری که در انتخابات داشته اند ، نتوانسته اند به نسبت سایر اقوام مهره های موثری را در جایگاه های حساس و ساختار اداری شهرستان بنشانند و در واقع نماینده را به بی توجهی به آنها متهم می کنند و البته کماکان امیدوارند در فرصت باقیمانده تا انتخابات که چند ماهی بیش نیست، به مطالبات مد نظر خود دست یابند.

در میان ترک زبانان صداهایی بلند شد که از جمله می توان به سخنرانی و انتقادات تند و رگباری "احمد خورشیدی آزاد" و تهدید به افشاگری ها علیه نماینده اشاره داشت که البته این غرش ها و صداها به یکباره بصورتی عجیب فرو نشست و پس لرزه ای به وقوع نپیوست.

به نظر می رسد ترک زبانان گچساران ، چه کسانی که در انتخابات گذشته حامی نماینده بوده و چه کسانی در جبهه مقابل وی قرار داشته اند در پیگیری و بدست آوردن مطالبات خود به یک همگرایی و نقطه نظر واحد رسیده باشند و شرط اکثریت آنها برای حمایت از تاجگردون در انتخابات آتی دست یافتن به مطالبات مد نظر خود باشند.

 شنیده ها حکایت از آن دارد که" یوسف باقری"به عنوان مخالف سابق نماینده گچساران و باشت که خود هم ظرفیت کاندیدا شدن در انتخابات آتی را دارد فرماندهی اتاق هماهنگی ، پیگیری مطالبات ، تصمیم سازی و تصمیم گیری قشقایی های گچساران را عهده دار است و نقش محمود کریمی و سایرین کم رنگ تر شده و موافقان کنونی و مخالفان سابق تاجگردون با نیم نگاهی به سیگنال های صادره از اتاق فرماندهی منتظر توجه و اقدام عملی نماینده و دریافت مطالبات قوم بزرگ قشقایی هستند.

گفته شده سقف مطالبه گری مطرح شده اول از سوی قشقایی ها ، سپردن سکان فرمانداری گچساران به یک قشقایی بود که به هر صورت محقق نشدد و عدم حضور لیدرهای قشقایی در جلسه تودیع و معارفه فرماندار کنونی خود اعتراض به محقق نشدن این مطالبه بود.

به نظر می رسد در حال حاضر جایگاه های مد نظر این قوم موثر در انتخابات آینده مجلس ، بخشداری و مدیرعاملی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است که به نظر می رسد به کمتر از آن رضایت نخواهند داد و البته این مهم برای قشقایی ها تاکنون محقق نشده و نماینده گچساران و باشت را در وضعیتی قرار داده اند که عدم توجه به این مطالبات ممکن است شرایط را در انتخابات آینده برای وی سخت و نفس گیر سازد.

با این اوصاف می توان این پیش بینی احتمالی را داشت که نماینده گچساران و باشت در ماه های آتی به قشقایی ها امتیازاتی (مقصود سمت و جایگاه است) خواهد داد و باید دید این امتیازات باعث خواهد شد اکثریت ترک زبانان روند حمایتی دوره گذشته انتخابات از تاجگردون را داشته باشند یا راه دیگری را انتخاب خواهند کرد ؟.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها