نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1397 - 14:20
ما نیامدیم تا تکمیل کننده پازل پشت پرده ها و کسب امتیازات عده ای خاص و محدود به نام قشقایی با شما باشیم و نیامدیم که مظلومیت و محرومیت مردمان محله لبنان و … برگ برنده امتیازات شخصی آن عده محدود باشد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی زنگنه-قرار بود میراث دار عزت و پایمردی صولت الدوله ها باشیم و فخر و ادب و علم و عرفان آیت الله جهانگیر خان قشقایی ها را یادکنیم و از بهمن بیگی بگوییم و سادگی و مظلومیت ایلمان را فریاد زنیم .

از رقص دستمال دختران پاکمان تا داستان غیرت و صدای برنوی مردانمان را با لالایی بانوی ایل نجوا کنیم .

چه سخت است نوشتن از تاراج داشته های ایلمان در همایشی که نامش ، نمایش شد .

روی صحبت من با برخی از برگزارکنندگان این نمایش ( همایش ) است و چند کلامی با مردم نجیب ایلم سخن می رانم تا بدانیم هویت و شرافت قشقایی به تاریخ گره خورده است .

هدف از برگزاری این نمایش آنگونه که بیان شد ، نبود و به بیراهه رفت و خود شاهد این امر بودید و تبدیل به میتینگ انتخاباتی گردید و سواستفاده از نام قشقایی ابزاری برای این راه .

به عنوان یکی از حضار در جلسه این سوال برای من پیش آمده است ، آنگونه که اذهان دیگران را نیز مشغول نموده است ، اگر بنا بر تجلیل از مقام و جایگاه اقشار مختلف چهره های قشقایی بود هدف از تجلیل برادران خادمی و سایرین که ارتباطی به ایل قشقایی نداشته و ندارند چیست ؟

چرا از هنرمندانی نظیر کریمیان که تابلوهای نقاشی وی که روایتگر تاریخ ایلمان بود و زینت بخش سالن بود حتی در حد یک تجلیل ساده یادی نگردید ؟؟؟.

تملق بیش از اندازه برگزارکنندگان و سخنرانان در وصف نماینده و القابی که برای وی به کار بردند را هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد و جفایی که این نمایش ( همایش ) به نام و آوازه قشقایی کرد و در حد یک مدح نماینده برای بلندپروازی هایش تنزل یافت را می بایست ثبت در اذهان نمود .

جوانان زیادی هفته ها پیگیر برگزاری این جشن شدند و روزها را به سختی گذراندند اما تنها به نام ۴نفر به پایان بردند و بهره برداری از نام نمایش را به حساب خود منظور نمودند ، گویی که دیگر کسی سهم نداشت و نماینده می بایست تنها آنها را می دید ، که صدالبته خود این داستان دارد و حرف و حدیث فراوان !! اما این را باید بدانند که در تاریخ این را خوانده ایم که قشقایی هیچ گاه نام و شرافتش را پشت پرده با زدوبند لکه دار نکرده است .

و اما چند سخنی هم با نماینده محترم: ما نیامدیم تا تکمیل کننده پازل پشت پرده ها و کسب امتیازات عده ای خاص و محدود به نام قشقایی با شما باشیم و نیامدیم که مظلومیت و محرومیت مردمان محله لبنان و … برگ برنده امتیازات شخصی آن عده محدود باشد .

قشقایی آمد تا بگوید من بودم و هستم و مرا ببین ، اما نه در شعار دادن تنها و با خردکردن استخوان مخالفینت !

قشقایی آمد تا بگوید من از میراث بهمن بیگی هزاران نخبه به ارث برده ام و درد ما ندیدن آنهاست و در این ۶سال ماحصل وحدتی که شما از آن برای بازی با افکار عمومی و شعار انتخاباتی استفاده می کنید چه بوده است ؟.

قشقایی آمد تا بسراید داستان حماسه های ایلش را نه اینکه نمایشی را برایش صحنه آرایی کنند و از نماینده برایش بت بسازند و از آرزوهای سیاسی برای فردای موهوم بعد از نمایندگی!! حرف بزنند چراکه بهتر است واقعیات را در نظر بگیریم و این واقعیت همان درد و محرومیت مردم است .

کوتاه کنم سخنم را در انتها ، اما این قلم می چرخد و از عزت مردم ایلم می نویسد و فریب القاب دهان پرکن دکتر و پهلوون و ... را نخواهد خورد ، چون فرقی به حال مردم مظلوم نخواهد داشت و نمی توان دید به نام قشقایی باشد و به کام آن چند نفر !

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

ایل بزرگ و اصیل قشقایی با آن تاریخ کهن و پرافتخارش باید کاملا مواظب باشند که عده ای از این صلابت بزرگی دل صاف و قلب مهربان این ایل پله ای برای رسیدن به هوسها و آرزوهایشان بسازند و در آخر این جوانان غیور این ایل دست خالی و سرشکسته بعلت تبعیضها و بی عدالتهایی فراوان در کنج خانه منزوی بنشینند متاسفانه عده ای میخواهند با جوسازی و موج سوارهای جدید اشتباهات گذشته تکرار گردد. باید توجه داشته باشند که آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود اگر ذره ای با توجه به همین مدت شش ساله نماینده کنونی نگریسته شود خود گواه همه چیز خواهد بود.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها