نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آبان 1397 - 14:33
آنچه در اردوگاه جریان اصولگرای گچساران به گوش می رسد این است که آنان عدم حضور نماینده فعلی گچساران و باشت در انتخابات سال آینده را محتمل می دانند،آنان معتقدند دو عمل حساس تاجگردون عملا به وی اجازه حضور در انتخابات را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احسان دری -هر چه به زمان انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می شویم چهره ها و جریان های سیاسی  در سراسر کشور خود را آماده این ماراتن مهم خواهند کرد.روز گذشته سالروز قیام مردمی شهرستان گچساران در ۱۹ آبان سال ۱۳۵۷ بود که به خوبی نشان می دهد این خطه یک حوزه سیاسی بوده و بعد از انقلاب تا به امروز نیز انتخابات پرشوری در این شهرستان برگزار شده است.

مدتهاست در حوزه گچساران و باشت زمزمه فعالیت های انتخاباتی به گوش می رسد و در این میان افرادی ازهم اکنون کاندیداتوری خود را علنی کرده اند و شاید امروز بیش از هر زمان دیگری بحث انتخابات با حضور یا بدون حضور تاجگردون مورد توجه قرار گرفته است.نزدیک به دوماه می شود که نماینده گچساران و باشت درگیر یک بیماری ناگهانی بوده و دوران معالجه و نقاهت خود را پشت سر می گذارد اما بیماری و غیبت دو ماهه وی نوعی سردرگمی بر محافل سیاسی گچساران و باشت حاکم کرده و همه منتظر هستندکه  آیا غلامرضا تاجگردون در انتخابات بعدی حضور خواهد داشت یا به توصیه پزشکان حداقل برای یک دوره از حضور در انتخابات دور بعد کناره گیری خواهد کرد؟.

 آنچه در اردوگاه جریان اصولگرای گچساران به گوش می رسد این است که آنان عدم حضور نماینده فعلی گچساران و باشت در انتخابات سال آینده را محتمل می دانند،آنان معتقدند دو عمل حساس تاجگردون عملا به وی اجازه حضور در انتخابات را نخواهد داد.جریان رقیب تاجگردون معتقد است هر انتخاباتی که غلامرضا تاجگردون در آن حضور نداشته باشد به یک انتخابات و رقابت اصولگرایی-اصولگرایی تبدیل خواهد شد و اصلاح طلبان گچساران و باشت به دلیل نداشتن نیرویی قوی شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

این برهان اصولگرایان تکیه بر ریشه ۴۰ ساله دارد زیرا در ادوار انتخابات مجلس در گچساران و باشت فقط دو کاندیدای اصلاح طلب از این حوزه روانه مجلس شده است که هر دو از خانواده تاجگردون بوده،یکی بهرام تاجگردون که سالهاست از عرصه سیاست کناره گیری کرده و دیگر غلامرضا تاجگردون که هم اکنون وکالت مردم گچساران و باشت را برعهده دارد.

اما آیا از خانواده تاجگردون فرد سومی می تواند باز رویای اصولگرایان این حوزه جهت فتح کرسی مجلس شورای اسلامی را برباد دهد؟،برخی تحلیل گران ساسان تاجگردون برادر نماینده فعلی که هم اکنون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بوده را دارای پتانسیل تبدیل شدن به سومین تاجگردون مجلس می دانند.

البته علاقه و اعتقاد مردم گچساران و باشت به بهرام تاجگردون و غلامرضا تاجگردون دلیلی بر جذب قطعی آنان از سوی ساسان تاجگردون نیست زیرا دیدگاه های وی تا حدودی برای مردم گچساران و باشت گمنام بوده و باید دید در صورت نیاز به حضور او، وی می تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند یا نه.

این نکته نیز مهم است که در صورت غیبت احتمالی غلامرضا تاجگردون،شورای اصلاح طلبان گچساران متفاوت تر از سه دوره پیش ظاهر خواهد شد و آنان نیز به بازیگر مهمی تبدیل خواهند شد.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گزینه ای است که برخی منابع از علاقه وی جهت حضور در انتخابات در صورت غیبت احتمالی تاجگردون خبر می دهند.به نظر می رسد رحیمی بتواند با توجه به کارنامه سیاسی خود در پنج سال اخیر در کسوت فرمانداری و رئیس شورای تامین شهرستان گچساران در ظاهر بتواند گزینه جایگزین و مطلوبی باشد اما برخی صاحبنظران معتقدند بعید به نظر می رسد رحیمی بتواند اجماع اصلاح طلبان شهرستان و عامه مردم را به خود جلب کند و همانطور که حدود بیست سال پیش در انتخاباتی که رحیمی مورد حمایت حاج بهرام تاجگردون بود ولی شکست خورد این بار نیز توفیق چندانی به دست نخواهد آورد.

اما جریان سیاسی اصلاح طلبی در گچساران آنگونه که اصولگرایان معتقدند چندان دست بسته نیستند و چهره هایی مثل سید ظهرالدین پورالحسینی، عبدالکریم عبدی پور،هادی زارع پور و … را  برای معرفی در غیاب احتمالی تاجگردون خواهند داشت.

محسن دلاویز دیگر چهره ای است که باید دید در زمان لازم چه تصمیمی اتخاذ خواهد کردو وی برخلاف دور قبل می تواند نظر مساعد اصلاح طلبان را به خود جلب کند.

اما در جبهه اصولگرایان در انتخابات دوره یازدهم چه با حضور غلامرضا تاجگردون چه بی حضور او همه نگاه ها در وهله اول به سمت سید قدرت الله حسینی دوخته شده است.سید قدرت تلویحا علاقه و رضایت خود جهت کاندیداتوری در انتخابات پیش روی را اعلام کرده اما شرط یک حضور متفاوت، قوی و نتیجه بخش برای خود و اصولگرایان را  منوط به ایجاد وحدت و اجماع اعلام کرده است.

طرفداران سیدقدرت الله حسینی پتانسیل وی در گچساران و باشت را بیش از دیگر چهره ها مثل علیمراد جعفری،اردلان زینل زاده،پاکدل و …می دانند اما این تنها دیدگاه آنان بوده زیرا دیگر کاندیداها مثل علیمراد جعفری معتقدند آنان هم پتانسیل و ظرفیت کمتری نسبت به حسینی ندارند.

  ظاهرا علیمراد جعفری چند روز پیش نشستی با حضور تعدادی از جوانان حامی خود برگزار کرده است که عزم وی جهت حضور در انتخابات را نشان می دهد.البته وی در گفتگویی از وحدت و اجماع میان اصولگرایان استقبال کرده اما معلوم نیست کیفیت وحدت مدنظر وی چگونه است.برخی معتقدند جعفری بر این باور بوده که سیدقدرت الله حسینی در انتخابات حضور نداشته باشد تا او نیز از رقابت ها کنار کشد و بر روی گزینه دیگری مثل زینل زاده اجماع شکل گیرد.باید دید دوئل جعفری و حسینی به کجا ختم خواهد شد.

اردلان زینل زاده دیگر چهره اصولگرایان گچساران بوده که کاندیداتوری خود رامدت ها پیش اعلام و فعالیت های سیاسی خود را آغاز کرده است.وی دو روز پیش با حضور در شیراز و شرکت در مراسم گرامی داشت زنده یاد فرهاد گرگین پور از مشاهیر موسیقی قشقایی به نوعی نشان داد وی حوزه نفوذ خود را نه تنها در لرزبانان بلکه در جامعه قشقایی نیز گسترش داده است.برخی اصولگرایان گچساران وباشت از جمله جوانان این جریان معتقدند ریش سفیدان جریان می بایست بر روی زینل زاده به اجماع برسند.

غلامرضا پاکدل که با نوشتن مقالاتی در انتقاد از عملکرد نماینده گچساران و باشت به نوعی تاکتیک مدنظر خود را در حمله بی مهابا به تاجگردون دنبال می کرد با بیماری تاجگردون و غیبت دوماهه وی،پاکدل نیز فعلا سکوت اختیار کرده اما به نظر نمی رسد وی قصد کاندیداتوری داشته باشد بلکه تلاش دارد با تقویت جریان اصولگرایی در انتخابات دوره یازدهم زمینه شکست تاجگردون رقم بخورد.

سرهنگ قدرت الله بیعت اصل دیگر چهره اصولگرایان است که طی این مدت حضور پررنگی در رسانه ها و مراسمات مختلف داشته است.وی چند روز پیش نشستی با حضور جوانان حامی خود در منزل شخصی خود برگزار کرد.اما بیعت اصل نیز مانند حسینی،زینل زاده و جعفری منتظر است ببیند شرایط چگونه به پیش می رود و بزرگان جریان چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد.

برخی اصولگرایان از حضور بیعت اصل استقبال نکرده و معتقدند وی دارای پتانسیل لازم نبوده و تنها می تواند وحدت را دچار مشکل و با خطر روبرو سازد.

انتهای پیام

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها