نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. تير 1395 - 0:16
رمضان امسال داغ محرومان محله سادات ،لبنان ، رادک ،چهاربیشه و آّبگرمو در حالی شدیدتر شد که کسی در کوچه ها گونی های برنج و کیسه های گوشت ، قوطی های کنسرو و کارتهای هدیه بانکی را پخش نکرد؛چون از پل انتخابات گذشته بودند.

به گزارش آفتاب جنوب،یدالله مرادی در یادداشتی نوشت :عمر ما انسانها چون ابر بوسیله باد به سرعت در حال گذر است ، حال توفیق یار شد تا طولانی ترین رمضان تاریخ 100 سال اخیر را درک کنیم و هر کس به فراخور توان و اعتقاد و باور خود توشه ای برای سفر طولانی برداشت و ذخیره ای کسب نمود .

 احساس می نمایم بعد از 38 سال از گذشت عمر پر برکت انقلاب اسلامی برای اینجانب که هم دوران گذشته را تا حدودی درک کردم و هم توفیق گذر عمر در این چند سال استقرار این نظام الهی را یافته ام بی پرده و صریح بگویم :

*روزه خواری آشکار

بیشترین روزه خواری آشکار و علنی و به عبارتی آرامش و راحتی در روزه خواری را امسال مشاهده نمودم ؟! به طوری که روزه خواری ساده تر از روزه داری قابل ملاحظه بود ؟! یعنی خیلی طبیعی در ماشین ، کوچه ، خیابان و حتی در اداره و در حال گذر موارد متعدد قابل رویت بود. در سالهای گذشته روزه خواران تا حدودی حریم و حیای لازم را اعمال می کردند ، اما در سال جاری وضوح این حرکت تبدیل به یک رویه شده بود؟!!

اینجانب معتقد به برخورد فیزیکی و سخت گیری شدید در مواجهه با کسانیکه به هر علت روزه دار نیستند ، نیستم و این رویه را هم کارساز نمی دانم ولی صاحب نظران و دست اندرکاران و مسئولان ذیربط باید در این رابطه تحلیل و تفسیر و بررسی لازم را داشته باشند ، آسیب شناسی دقیق و دور از گزارشات کلیشه ای و آمارهای ساختگی باید صورت گیرد .

* هیاهوی افطارهای سیاسی

کمی به عقب برگردیم رمضان 94. با شروع سال 94 بوی انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه ایران استشمام می شد اما در شهر ما این بوی رنگ و طعم دیگری داشت ، هیجان بالا با سرریز شدن منابع مالی بی سابقه و تبلیغات گسترده و نابرابر و به تعبیری قرق فضای روانی جامعه با شانتاژ تبلیغاتی به حوزه دین و رمضان و افطار هم کشیده شد به طوری که سراسر ماه رمضان 94 تبدیل به تجمعات سیاسی – جناحی با عنوان افطار؟! به وسیله لیدرهای انتخاباتی و البته عمومأ از یک جریان هر روز در خیابان و کوچه ای و یا رستورانی صف افطاری های روزه دار ؟!

جالب اینکه باشگاه فرهنگیان به اندازه سالهای عمرش در همان یک ماه پذیرای روزه داران مدعوی بود که هر روز یک قشر حضور داشتند، کارکنان شهرداری ، پیمانکاران ، جوانان ورزشکار و هنرمند و...

اما برعکس رمضان 95 ، خبری و عکسی و صفی نه از روزه داران بود و نه از میزبانان.

همین مقایسه کوچک یادآوری این موارد است که :مافیای قدرت و ثروت در آستانه انتخابات از هر سکویی برای پرتاب نیرو بهره می گیرند و افطار رمضان یک فرصت بود و نه یک عبادت و معنویت سازی.

بی صداقتی و عدم شفافیت و بکارگیری هر روش برای کسب قدرت در همین مورد قابل صدق و تشخیص است پس رمضان و افطاری هایش هم مسیر قدرت یابی سیاسی و تبلیغات رنگارنگی میشود که این عین سوءاستفاده از مجاری و مفاهیم عبادی برای حوزه سیاست است و جالب اینکه همین افراد و تفکراتی که این چنین افطارها را مصادره کردند خود دیگران (جناح مقابل) را متهم می کنند که پشت سنگر ولایت و نماز جمعه قرار گرفته اند؟!

به هر وسیله داغ محرومان محله سادات و لبنان و رادک و چهاربیشه و آبگرمو و ... امسال در حالی شدیدتر شد که کسی در کوچه ها گونی های برنج و کیسه های گوشت و قوطی های کنسرو و کارتهای هدیه بانکی را پخش نکرد. مردم محروم و روزه داران چشم انتظاری که امسال چهره خیرین؟!دلسوز را ندیدند؟!وغذاهای مازادماشین سواران لوکس و شاسی بلند امسال در محلات فقیر نشین پیدا نشدند چون از پل انتخابات گذشته بودند...تا رمضان 96

ان شاءالله تا رمضان های دیگر عنایت حق تعالی جاری و حیات و سلامتی برای انجام بندگی مستمر.

حافظ غبار فقر و قناعت ز رخ مشوی          کاین خاک بهتر از عمل کیمیاگری 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

واقعا درسته دیروز من به اشتباهی وارد زیر زمینی شدم که تعدادی دختر وپسر در حال استعمال قلیان بودند

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها