نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. فروردين 1393 - 8:22
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصمیم گیری رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به جهت قرار گرفتن در زیر فشارهای کشورهای قدرتمند، بیشتر جنبه سیاسی و غیر حقوقی دارد تا جنبه عدالت.

به گزارش آفتاب جنوب ،به نقل ازصبح زاگرس، در ادامه اقدامات غرب بر علیه ایران و سنگ اندازی در روند مذاکرات هسته ای، یوکیا امانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین اظهارات خود گفت: «آژانس نتوانست درباره تمام مواد و تأسیسات هسته‌ای ایران به این نتیجه برسد که دارای اهداف صلح‌آمیز هستند» این اظهارات امانو باعث واکنش هایی از سوی مقامات و شخصیت های کشور جمهوری اسلامی ایران شده است.

به همین منظور فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح زاگرس در یاسوج درمورد اظهار نظر اخیر دبیر کل آژانس انرژی اتمی، اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از قدرت های بزرگ تأثیرپذیری داشته و در ادوار مختلف این تغییر موضع را از سوی این نهاد بین المللی شاهد بودیم.

وی تأثیرپذیری آژانس از قدرت های بزرگ را عدم استقلال کافی آن دانست و ابراز داشت: متأسفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در جهت انجام به وظایف و اختیارات خود و دفاع از حقوق ملت ها در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای هنوز استقلال نیافته است.

محمدی اظهار نظر اخیر امانو را غیره منتظره ندانست و گفت: تصمیم گیری رییس آژانس به جهت قرار گرفتن در زیر فشارهای کشورهای قدرتمند، بیشتر جنبه سیاسی و غیر حقوقی دارد تا جنبه عدالت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در جهت تأمین حقوق کشور و ملت خود از همه ظرفیت ها استفاده کرده و تا زمانی در این مذاکرات پیش خواهد رفت که مصالح و منافع ملتش حفظ شود در غیر این صورت با قدرت از همه مصالح کشورش در هر شرایطی دفاع خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به مبنای دینی و اعتقادی خود و لحاظ کردن منافع و مصالح ملی خود در خصوص برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای وارد مذاکرات شده است.

وی افزود: ایران با برنامه هایی که مبتنی بر نظام بین الملل، عقلانیت و خرد جمعی بود مسائل را مطرح کرده و گروه 5+1 به حسن نیت ایران و همراهی افکار بین المللی اعتقاد پیدا کرده اند.

محمدی ابراز داشت: طرح مسائل هسته ای ایران بر اساس حقوق بین المللی باعث شده تا طرف های مذاکره کننده مسائل دیگری مانند گزینه های روی میز، تصویب قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان اروپا، بهانه قرار دادن صنایع دفاعی و موشکی ایران و اقداماتی از این قبیل را مطرح نمایند.

صنایع دفاعی و نظامی حق مسلم و پذیرفته شده کشورها است

وی با بیان این مطلب که برخورداری ازصنایع موشکی به عنوان یک حق مسلم برای کشورها به رسمیت شناخته شده است، افزود: برخورداری و استفاده از صنایع موشکی امری بدیهی و پذیرفته شده در نظام بین الملل است.

این مسئول سیاسی استان منشور حقوق بشر را از دیگر اقدامات ضد ایرانی توسط طرف های غربی اعلام کرد و گفت: غربی ها با این اقدام تلاش کردند تا افکار عمومی دنیا و متحدین خود را در مقابل ایران قرار دهند اما جمهوری اسلامی ایران تا کنون با برنامه معین و مشخص و با حفظ حقوق هسته ای خود وارد مذاکرات شده است.

محمدی شرط ادامه مذاکرات را عمل کردن گروه های غربی به تعهدات منعقد شده در توافقنامه اعلام کرد و ادامه داد: چنانچه غربی ها بر خلاف توافقنامه عمل کنند یقیناً تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران این قدرت و توان را دارد که با اقتدار کافی در خصوص دفاع از تمامیت ارضی و استقلال سیاسی ملت ایران اقدام نماید.

وی تصریح کرد: در صورت عدم تعهد به مذاکرات از سوی غربی ها، هیچ گونه مبحث مطرح شده از سوی آن ها نمی تواند در تصمیم گیری تیم مذاکره کننده ایران تأثیر گذار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ابراز امیدواری کرد مسئولان آژانس فارغ از تأثیر پذیری از قدرت های بزرگ و فشارهای بین المللی به وظایف  خود در جهت عمل به مفاد پروتکل و اساسنامه نحوه استفاده دولت ها از انرژی صلح آمیز هسته ای گام بردارد.  

روز ارتش روز قدردانی از عملکرد نیروهای ارتشی جمهوری اسلامی ایران است

محمدی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش، نقش ارتش را در استقلال مرزها و قدرت نظامی کشور مؤثر دانسته و اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی ما با کشورهای همسایه و شرایطی که امروز در امنیت عمومی کشور ما وجود دارد ناشی از حماسه و حضور پرقدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با تمام توان و رزم نظامی در کنار بسیج، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی از حاکمیت جمهوری اسلامی دفاع کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: همان گونه که ارتش در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری داشته اکنون نیز با تکیه بر توان فکری و ظرفیت های داخلی خود توانسته به فناوری های جدید در صنایع دفاعی دست یابد.

محمدی ادامه داد: به حمدالله توان رزمی ارتش و دیگر نهادهای دفاعی توانسته جمهوری اسلامی ایران را در زمینه دستیابی به فناوری های دفاعی و نظامی روز دنیا خودکفا کند.

وی هدف از نامگذاری روز 29 فروردین به نام روز ارتش از سوی امام خمینی (ره) را تقدیر از حماسه سازان ارتشی دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف حماسه های بزرگی آفرید، در دفاع از تمامیت ارضی و متناسب با هر حماسه ای که ملت ایران انجام داده اند نیز توانسته نقش خود را به خوبی ایفا نماید لذا این روز در راستای تجلیل و قدردانی از عملکرد این نیرو از سوی امام خمینی(ره) به نام روز ارتش نامگذاری شده است.

معاون سیاسی و امنیت استانداری کهگیلویه و بویراحمد در مورد برنامه های گرامیداشت هفته ارتش نیز بیان داشت: متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد ارگانی از ارتش جمهوری اسلامی وجود نداشته اما به مناسبت این هفته از تلاشگران در حوزه توزیع، جمع آوری و برنامه ریزی سلاح و مهمات در روز شنبه 30 فروردین 93 تجلیل به عمل می آید.

 انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت