نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. خرداد 1401 - 12:42
سردارحسینی گفت:فتح خرمشهر نقش بی بدلیل رزمندگان اسلام بود و این استان سند بسیار معتبری در این نبرد ماندگار ارائه داد و امروز مامفتخریم که بگوییم جزو مدافعین و فاتحان خرمشهرهستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سردارسید نصرت الله حسینی،از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم صبحگاه مشترک حماسه سوم خرداد در گچساران  با اشاره به رشادت های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس گفت: گچساران به جهت منابع فراوان نفت وگاز و نیز به عنوان یک منطقه استراتژیک ، دوران حساسی را در انقلاب سپری کرد و با تقدیم هفت شهید والامقام نقش بی بدیلی را در پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 ایفا کرد.

وی افزود:اما با آغاز جنگ تحمیلی نیز فرزندان این دیار هم پای سایر رزمندگان کشورمان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و رشادت ها و حماسه ها آفریدند،رزمندگان گچساران این افتخار را داشتند که در اوایل جنگ در رکاب حاج احمد متوسلیان ،شهید همت، شهید بروجردی و دیگر فرماندهان بزرگ سپاه اسلام باشند.

حسینی تصریح کرد:در تداوم آن در جبهه غرب کشور نیز رشات های رزمندگان استان برکسی پوشیده نیست. منطقه کردستان پادگان مشخصی نداشت و فرمانده آن زمان رزمندگان ما را حاج عبدالله صابری برعهده داشتند که در ادامه نیز آموزش نیروها را کلاه سبزهای لشکر 28کردستان برعهده گرفتند .

فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد:بعد از آموزش ها نیز میدان تیر برگزار کردند که هیچکدام از این  59رزمنده این دیار با اسحله برنو زیر نمره 90نگرفتند.در مریوان کنار حاج احمد متوسلیان بودیم و سخت ترین محورها را نیز انتخاب کردیم و بعدا جمعی از گچساران به ما ملحق شدند و اولین شهید را در کردستان و در خطوط جنگ با کومله و دموکرات تقدیم کردیم.

وی افزود:مدتی بعد هم به جبهه جنوب اعزام شدیم،و یک محور بسیار مهم و حساس در فیاضیه آبادان را به رزمندگان این دیار دادند ،چون ایمان ، اخلاص و جهاد در راه خدا در دل رزمندگان سکنی گزیده بود کسی ترس نمی شناخت و هر کدام از رزمندگان شجاعت ،فداکاری و ایثارگری اش را به نوعی نشان می دادند و چه زیبا بود این وحدت ، همدلی و برادری ها .

حسینی گفت:ما در محور فیاضیه آبادان فرماندهی حاج علی فضلی را داشتیم،که مجروح شدند و حاج احمد کاظمی مسئولیت این محور را برعهده گرفتند و از این همه نبوغ فرزندان این دیار تعجب می کردند .خیلی جالب است که بدانید پاسدار سردار کشکولی خیلی زود به خیل شهیدان پیوستند شهید والامقامی که به فنون آموزشی بسیار توانا بود و مربی آموزش بود و نشان می داد یک رزمنده و فرمانده باصلابت است.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد:شهید روحانی عبدالله محبی دومین شهید ما در این محور بود ،اما نبرد ما در پل خرمشهر با بعثی ها آغاز شده بود و اجازه ندادیم بعثی ها قسمت غربی خرمشهر را اشغال کنند و ما در کنار برادران سپاه خرمشهر و سپاه آبادان و سایر رزمندگان کرانه روخانه اروند و بخشی از رودخانه بهمن شیر را تحت کنترل گرفتیم و مراقبت کردیم.

وی بیان کرد:بنابراین عراقی ها از ترس اینکه مبادا با شبیخون آنها را غافلگیر کنیم قسمت غربی پل را منهدم کردند. این نبرد ماه ها ادامه داشت و بیش از 500روز خرمشهر در نبرد و اشغال بود.درادامه نیز  ما گردان های خودمان را سازماندهی کردیم و در کنار لشکرها و تیپ های صاحب نام رزم می کردیم.

حسینی ادامه داد:در عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان فرزندان استان حضور داشتند که اولین درس عبرت به ارتش عراق بود چرا که موفق شدیم دشمن را از رودخانه کارون رد کنیم و بیش از 3هزار نفر تلفات از بعثیون گرفتیم .

وی اظهارکرد:در ادامه این ماموریت فرزندان این آب و خاک سازماندهی شدند و بسار سریع برای عملیات طریق القدس آماده شدیم و در هیچ سازمان و ارتشی در دنیا نداریم که اینگونه رزمندگان مهیای عملیات دیگری شوند و با موفقیت هم عملیات طریق القدس را رقم بزنند و غرب اهواز را از لوث وجود بعثی ها پاکسازی کنند .

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد:افتخارات یکی پس از دیگری رقم می خوردند و رشات ها و حضور باصلابت رزمندگان استان دقیقا در این صحنه ها برای فرماندهان عالی رتبه جنگ همچون محسن رضایی مسجل شد که اراده و روحیه جنگندگی و جهادی در بین رزمندگان استان وجود دارد و زمینه سازماندهی یک تیپ را دستور دادند.

حسینی گفت:قبل از عملیات فتح المبین یک تیپ سازمانی به موازات استان های پرجمعیت،بنام  تیپ المهدی سازماندهی شد، آنهم با فرماندهی خیلی از پاسداران سپاه ناحیه گچساران  همچون شهید خدامراد مرادی. واقعا هرکدام از رزمندگان این شهرستان در تراز یک فرمانده تیپ بودند،رجز می خواندند و مبارز می طلبیدند و هر بسیجی از شهرها و روستاهای  گچساران می آمدند احساس می شد یک فرمانده لشکر آمده است چرا که اینقدر روحیه ها بالا بود.

وی افزود:رزمندگان استان نقش بسزایی در قرارگاه فجر عملیات فتح المبین داشتند و پیروزی های بسیار بزرگی هم بدست آمد درحالی که  اولین مصاحبه این فتح بزرگ را سردار حاج علی فضلی با حسین دقیقی انجام دادند، که گفت این است نبرد مردان آهنین اراده و این است اراده پولادین رزمندگان جان برکفی که جان می دهند اما وطن نمی دهند.

حسینی ادامه داد:در تداوم این موارد بلافاصله عملیات بیت المقدس شکل گرفت،دشمن تمام توانش را گذاشته بود که خرمشهر را از دست ندهد و به فرماندهانش مدال و نشان می داد .در مقابل نیز آمادگی ها و انسجام بالا بود و وحدت فرماندهی بین همه نیروها وجود داشت و کار به شدت منسج و پرشتاب جلو می رفت که همه دنیا را متعجب کرده بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهارکرد:41کشور به کمک صدام آمده بودند و جز بی آبروی چیزی برای دشمن نداشت،در چند مرحله عملیات بیت المقدس صورت گرفت که یک مرحله در فکه به عنوان عملیات ایضایی و فریب در تیپ 33المهدی(عج) با محوریت رزمندگان گچساران انجام شد.

وی تصریح کرد:خداوند ، اهل بیت علیهم السلام و دعای خیر مردم پشتیبان رزمندگان ما بودند، نقش تیپ المهدی(عج) در غرب شهر خرمشهر و پل نو بود و چقدر زیبا و با صلابت این فتح نیز تحقق یافت و آن همه نیروی بعثی در خرمشهر نیز خودشان را تسلیم کردند و بیش از19هزار نفر تسلیم شدند.

حسینی بیان کرد:فتح خرمشهر نقش بی بدلیل رزمندگان اسلام بود و این شهر و استان سند بسیار معتبری در این نبرد ماندگار ارائه دادند و امروز مامفتخریم که بگوییم جزو مدافعین و فاتحان خرمشهر هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها