نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1400 - 8:17
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:امسال ۵۴ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده که متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری،رئیس منابع طبیعی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اقدامات این نهاد برای صیانت از عرصه منابع طبیعی گفت: امسال ۵۴ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل شده که متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: ۷۲ درصد از این پرونده ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع و آتش زدن درختان و چرای دام مازاد بوده است.

نظری تصریح کرد:بنابراین امسال نیز ۱۲ نفر متخلف در زمینه قطع درختان جنگلی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، درحالی که متخلفان اقدام به قطع ۳۲ اصله درخت جنگلی کرده بودند.

وی بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده بیش از ۷۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست ۲۵ نفر سودجو خارج شد که در این خصوص ۲۵ پرونده  تصرف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

نظری اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از ۳۹ پرونده تخریب و تصرف در این شهرستان تشکیل شد،هرچند اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی در پایان گفت:۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است بنابراین این شهرستان دارای ۴۱۵هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت