نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مرداد 1400 - 15:01
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا گفت:متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان 145 نفر جان باخته اند و اگر چه شاخص آن نسبت به میانگین کشوری بهتر است؛ اما شرایط این چند روز بسیار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین رضایی، معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:از ابتدای کرونا تاکنون بیش از ۴۰ هزار تست کرونا گرفته شده است که ۳۳ درصد جمعیت شهرستان را شامل می شود.

وی افزود:بنابراین،جواب تست کرونای 11هزارو 708 نمونه مثبت بوده که قریب به ۹۵ درصد آن ها بهبود، ۱.۲ درصد آن ها فوت و مابقی در قرنطینه به سر می برند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهارکرد:در خصوص مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان نیز پنج محور آموزش، گشت های اصناف، بیماریابی، درمان در سطوح مختلف و واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده ایم.

رضایی ادامه داد:با این وجود نیز در کلیه مراکز روستایی و شهری تست های فوری و در مرکز منتخب کوئید واقع در مرکز زنده یاد "شکیبایی" در دو نوبت صبح و بعدازظهر نمونه گیری از مراجعه کنندگان انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:متاسفانه روند مثبت شدن نتایج بیماران کرونایی در حال افزایش است و در سه روز متوالی تعداد افراد مثبت به کرونا در روز به عدد ۱۰۰ رسیده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهارکرد: این در حالی است که 74 بیمارکرونایی در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری هستند که با این شرایط مجبور به تعطیلی چند بخش دیگر بیمارستان شده ایم.

رضایی افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان 145 نفر جان باخته اند و اگر چه شاخص آن نسبت به میانگین کشوری بهتر است؛ اما شرایط این چند روز بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد:ستاد پیشگیری از کرونا در سطح شهرستان تصمیمات جدیدی گرفته است که بر اساس آن نیز کلیه ورودی ها به آرامستان ها توسط شهرداری مسدود شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهارکرد: در حال حاضر واکسیناسیون از مهم ترین برنامه و به نوعی دغدغه ها به شمار می رود و سنین بالای ۵۵ سال همه روزه می توانند با مراجعه به سالن کانون جوانان بسیج این شهرستان، واکسینه شوند.

رضایی در پایان تصریح کرد:متاسفانه در چند روز گذشته افرادی که براثر بیماری کرونا وفات یافتند، ضمن اینکه در گروه سنی مشمول واکسیناسیون بودند، بنا به هر دلیلی انجام نشده بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت