نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1400 - 14:23
کارگران می گویند:مسئولین شرکت نفت وگاز گچساران در سال جدید هم اعلام کرده اند که هیچگونه افزایش حقوقی هم شامل حال نیروهای حجمی نخواهد شد که این مسئله کجای عدالت است؟!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها بیش از 100 نفر از کارگران حجمی شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به وضعیت مبهم و نامشخص قراردادهایشان در جلوی ساختمان اداره مرکزی( دفتر مدیر عامل ) این شرکت تجمع کرده اند.

این کارگران علت تجمع را عدم دریافت هرگونه پاداش،مشکلات و وضعیت مبهم قراردادکاری،عدم افزایش حقوق درسال جاری، پرداخت با تاخیر حقوق و تبعیض با دیگر نیروهای شرکت نفت می دانند و در پی مطالبات خود که از سالیان گذشته تاکنون بدون نتیجه باقی مانده بود، اعتراض کردند.

یکی از نیروهای حجمی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اینچنین گلایه می کند و می گوید:ما کارگران حجمی با تمامی جان و دل در این شرکت مشغول کار هستیم، اما همچنان بعد ازچندین سال کار و تلاش همچنان وضعیت قراردادهایمان مبهم و نامشخص است،با این وجود بیشتر کارگران حجمی دارای تحصیلات عالیه و در کار خود صاحب تخصص و حرفه هستند و بیشترین فشار کاری این شرکت به نوعی بر گردن همین کارگران است.

وی افزود:آیا با این وضعیت مبهم قراردادها دردی از این کارگران مظلوم و خانواده‌شان هم دوا می شود؟!.

دیگری نیز درادامه می افزاید:نزدیک به 400نیروی حجمی در شرکت نفت وگاز گچساران مشغول به فعالیت هستندکه متاسفانه با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کنند،حقیقتا هم نمی دانیم این همه تبعیض در شرکت نفت وگاز گچساران برای چیست؟چطور است که دیگر نیروهای این شرکت به طور مرتب و سالانه پاداش دریافت می کنند اما ما همچنان از این مسئله به دور بوده ایم و تنها نامش را شنیده ایم.

وی بازهم ادامه می دهد:مسئولین شرکت نفت وگاز گچساران در سال جدید هم اعلام کرده اند که هیچگونه افزایش حقوقی هم شامل حال شما نخواهد شدکه این کجای عدالت است؟! درحالی که مسئولین نفت باید برای اجرای عدالت و بهبود وضعیت معیشتی و قراردادهای کارگران حجمی از هیچ تلاشی هم دریغ نورزند.

براین اساس،در حالی شاهد تجمع اعتراضی نیروهای حجمی در سال جدید بودیم که در دی ماه سال 99چنین اعتراضاتی نیز صورت گرفت و مسئولین نفت هم بیان کرده بودند که با رایزنی هایی که انجام شده است، حتما به ضرس قاطع مشکلات نیروهای حجمی هم حل خواهد شد و امیدواریم که شرکت ملی نفت هم همکاری لازم را داشته باشند که این مشکل نیز به طور کامل مرتفع شود.

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت