نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1399 - 7:21
مصطفی جوزانی گفت:مادامی که به خودباوری در هر عرصه ای برسیم به تبع هم به پیشرفت های بزرگی خواهیم می رسیم،اگرچه زمینه ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور و میدان دادن به آنها ابتدای زمینه سازی این خودباوری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مصطفی جوزانی، فعال سیاسی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص کارآمدی،پیشرفت و دستاورده ای انقلاب اسلامی گفت:مهمترین دلیل کارآمدی و پیشرفت کشور بعد از انقلاب عمق باورمندی ایرانیان به استعدادهای شکوفا و پویای خود است که اگر توجه کنیم همیشه ایرانیان از قرنهای قبل یکی از سرآمدان پیشرفت و مهد علم و دانش بوده اند.

 وی افزود:با این وجود متاسفانه در دوران قاجار و پهلوی این باور و فرصت از مردم گرفته شد و سرمایه هایی که باید صرف کمک به پیشرفت و خلق استعدادها می شد علاوه بر هزینه عیاشی شاهان ، قسمتی هم از آن هم به تاراج می رفت و آنچنان مردم را در فقر و مذلت نگاه داشته بودند که فرصتی برای خلق پیشرفت در عرصه های مختلف وجود نداشت

جوزانی تصریح کرد: عمر چهل و دو ساله نظام اسلامی را اگر از این زاویه نگاه کنیم که با روی کار آمدن دولت های مختلف از جریانات فکری مختلف به نوعی خود بهترین مسیر طی شده برای نظام بوده است تا بتواند با کسب تجربه و بحران هایی که از این جریانات، از زمان جنگ تا کنون که با حوادث مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی سروکار داشته ایم نیز به بلوغ برسد.

 فعال سیاسی گچساران افزود:در همین ادوار دشمنی های مختلفی با نظام شد از جنگ نظامی گرفته تا کودتاهای مختلف نظامی و مخملی و تحریم های به قولا فلج کننده! که شاید مسیر پیشرفت روزافزون کشور را چندسالی دورتر از پیشرفتی که امروز داریم، نمود  و فشارهایی را بر مردم متحمل ساخت!.

وی ادامه داد:بنابراین، اما نشان دادیم که از همه آنها به راحتی با تکیه بر حمایت و پشتیبانی مردمی که شاید به دلایلی از برخی ناملایمات نگران هستند و اعتمادشان را سلب کرده، اما در نهایت با حمایت و اتحاد همه جانبه ای در مقابل این دشمنی ها، توانستیم عبور کنیم!.

 جوزانی در ادامه با اشاره به کاستی و مشکلات اقتصادی در کشورمان گفت:کاستی ها و مشکلات اقتصادی کشور ناشی از زیرساخت های اقتصادی ست و ارتباطی به روی کارآمدن دولتها با سلایق فکری مختلف نداردو زیرساخت‌های اقتصادی ما هیچ گونه ارتباطی با فرهنگ و سیاست های بومی کشور ندارد.

وی افزود:بنابراین  تفکر وارداتی اقتصادی که از دوران کارگزاران در کشور بنا نهاده شد تفکری وارداتی و نسخه نهادهای اقتصادی بین المللی که تابع سیاست های نیولیبرالی ست که در کشورهای غربی شکل گرفته است! وابستگی به خام فروشی، سیاست های غلط مالیاتی همه اینها از موارد مهمی هستند که مشکلات اقتصادی را رقم زده اند.

فعال سیاسی گچساران اظهارکرد:اقتصاد ما از یک سو تابع سیاست های بازار آزاد و آزاد سازی قیمتهاست و بازار نقش تعیین کننده ای در تعیین قیمتها و ایجاد تورم افسارگسیخته دارد و از سویی دولتی سازی برخی صنایع ملی را دارد که به همین دلیل سیاست های اقتصادی ما تابع هیچ گونه سیاست ثابت اقتصادی نیست بنابراین به نوعی دلیل ثبات و عدم ثبات اقتصاد ما به عوامل خارجی از تغییر روسای جمهور وابسته شده است.

جوزانی در ادامه به تفاوت مدیریت جهادی و غربگرا در کشور اشاره کرد و گفت: مادامی که به خودباوری در هر عرصه ای برسیم و این زمینه خودباوری فراهم شود به پیشرفت های بزرگی در عرصه های مختلف می رسیم زمینه ورود جوانان به عرصه های مدیریتی کشور و میدان دادن به آنها ابتدای زمینه سازی این خودباوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما همیشه و در این سالها شاهد دو نوع جدل بین دو جبهه مدیران غربگرا و مدیریت جهادی بوده ایم که شاید در این جدل هر دو گروه در دوران های مختلف شرایط اظهار وجود داشته اند و همیشه در جنگ و جدل بوده اند  که اگر بخواهیم مصداقی به آن بپردازیم مدیریت انقلابی در پیشرفت صنایع نظامی اثبات این مسئله خواهد بود که حتی بحران های اقتصادی هم بر مدیریت پیشروی آن خللی وارد نمی کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها