نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. مهر 1399 - 12:11
فعال سیاسی گچساران گفت:نقد دیگری که به دولت روحانی وارد است اینکه دولت كمترين واريزي به صندوق توسعه ملي و نیز بيشترين برداشت راهم داشته است به نحوي كه سهم 35 درصدي از درآمد هاي نفت و گاز به 22 درصد آن هم با درآمد اندک رسيده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سعادت الله حسینی پور،فعال سیاسی گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درباره سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو که دولت  جهت مقابله با ویروس کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است،گفت:بدون شک اگر بخش درمان در اين موج جدید كرونا كه با آغاز پاييز شدت گرفته است نتواند مقاومت كند،همانند خط مقدم جبهه اي كه وظيفه دارد مانع از سقوط كشور در يک جنگ نظامي توسط بيگانگان شود، به تبع كشور نیز با مشکلاتی روبرو خواهد شد که براي بازگشت به نقطه فعلي بايد هزينه هاي ساير بخش ها را هم به اين بخش اختصاص داد.

دولت مستاصل در برابر کرونا

وی افزود:در نيمه اول فرودين ماه بود كه دولت خود را مستاصل در مبارزه با اين بيماري ديد و رئيس جمهور طي نامه ای به رهبر معظم  انقلاب درخواست يك ميلیارد یورو از حساب ذخيره توسعه ملي كرد.

شیطنت دولت

حسینی پور اظهارکرد:اين درخواست ها كه به کرار درطول اين سالها به بهانه آبهاي مرزي، براي سيل زدگان، زلزله زدگان، براي بيمه بيكاري، براي بيماري و... صادر شده است به نوعي همان شيطنت است كه از يك طرف دولت برخلاف موارد قانوني آنچه كه در نحوه استفاده از اين حساب ذكر شده است ،عمل کرده است.

این فعال سیاسی گچساران تصریح کرد:در نحوه برداشت از صندوق توسعه ملي كه قانونگذار به میزانی نسبت به جلوگیری از صرف منابع صندوق توسعه ملی در بخش‌های دولتی حساسیت نشان داده که در ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه نیز آورده بنگاه‌های اقتصادی که صرف‌نظر از نوع مالکیت، بیش از 20 درصد اعضای هیات مدیره آنها توسط مقامات دولتی تعیین می‌شوند، از نظر این ماده دولتی محسوب می‌شوند و پرداخت از منابع به آنها ممنوع است.

نقد دیگری به دولت

حسینی پور گفت:نقد ديگري كه به دولت وارد است این است که اين دولت كمترين واريزي به صندوق توسعه ملي و نیز بيشترين برداشت را هم داشته است به نحوي كه سهم 35 درصدي از درآمد هاي نفت و گاز به بيست و 22 درصد آن هم با درآمد اندک رسيده است.

وی افزود:موضوع مهم ديگر بعد از فرمان رهبري مبني به برداشت از منابع اين صندوق نحوه  راهكار استفاده را هم بيان داشته اند ،اما مشاهده مي كنيم كه وزير بهداشت وقتي در چند قدمي رئيس جمهور و معاون ايشان نشسته و جواب خود را نمي تواند بگيرد ،پس مجبور می شود كه آن را براي چند بار رسانه اي كند.

عدم شفاف سازی

حسینی پوراظهارکرد:اما انگار براي دولت مهم نيست كه در اين زمينه شفافيت سازي كند و بعضا مشاهده مي كنيم آماري كه دولت و وزارت بهداشت در اين زمينه اشاره مي كنند فاصله بسيار دارند،بنابراین مجلس باید دولت را موظف به شفاف سازی در این خصوص کند هرچند جديدا كميسيون بهداشت مجلس هم به موضوع ورود پيدا كرده اما خروجي مطلوبي تا كنون نداشته است وهمين الان هم خيلي دير شده است.

بحران عظیم

فعال سیاسی گچساران گفت:اما اميدوارم تا قبل از اينكه خيلي ديرشود اين مشكل بزرگ كه علاوه بر بهداشت ساير بخش ها اعم از اقتصادي ، سياسي و امنيتي ما را دارد به سمت و سوي يك بحران عظيم مي برد ،براي آن نیز چاره انديشي شود.

نامه عذرخواهی

وی در ادامه تصریح کرد:جناب رئيس جمهور بعد از هر برداشت از صندوق توسعه ملي معمولا يك نامه تقدير و تشكر به رهبر انقلاب هم نوشته اند،اما جناب رئیس جمهور كاش بلد بودند كه نامه عذرخواهي هم بنويسند ،وقتي كه رهبری فرمودند به مذاكره با آمریکا خوش بین نیستم ،وقتي كه فرمودند تنها با اين شرائط قرارداد إمضاء كنيد، وقتي كه فرمودند همه توجه خود را صرف توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي كنيد و اما بازهم جناب روحانی توجه نکردند.

حسینی پور افزود:جناب رئیس جمهور حدود 8 ماه است كه خود را در پستوهاي پاستور قايم كرده تا تنها سلامت خود را حفظ كند اما مردم در سختي و عذاب در این شرایط کرونایی براي يك لقمه نان كف خيابان هستند،مردم با این امید روز را به سختي شب مي كنند تا هرچه زودتر اين چند ماه رياست جمهوری جناب روحانی هم  تمام شود تا شايد معجزه اي در زندگي شان اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها