نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. ارديبهشت 1399 - 14:35
نویسنده کارگردان تئاتر: نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج در طرح کمک مومنانه از ابتدا با شایستگی هرچه تمامتر ورود کردند و در کمک به نیازمندان و هموطنان آسیب دیده از کرونا، باز هم گل کاشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اورنگ نارکی، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت گو با این پایگاه خبری تحلیلی با حمایت از پویش کمک مومنانه گفت:باید توجه کرد که وضعیت معیشتی و اقتصادی بسیاری از هموطنان مان متاثر از بحران کرونا ویروس به خطر افتاده است و به همین جهت خیلی ها نیز بیکار شده اند و بسیاری از طبقات پایین جامعه  نیز فشار اقتصادی سختی را تجربه می کنند.

نارکی در ادامه اظهارکرد:هرچند رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان در نیمه شعبان بر همدلی و دستگیری از نیازمندان تاکید ویژه ای داشتند و معتقدم که این رزمایش مواسات و کمک مومنانه کاری بس بزرگ است که در این برهه می تواند مرهی بر دردها و رنج های ناشی از کرونا ویروس باشد.

وی افزود:اگرچه وام یک میلیونی دولت گره چندانی از مشکلات نیازمندان باز نکرد،اما ما مردم خوبی داریم چرا که در موقعیت ها و عرصه های مختلف در راستای کمک به همنوعان به صحنه آمده اند و هنرمندان نیز همپای دیگر مردم کشورمان در لبیک به فرمان رهبر انقلاب پیشقدم بوده اند.

این کارگردان گچسارانی تصریح کرد:در حقیقت تاثیر هنر در کاهش آسیب های اجتماعی،فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ جامعه غیرقابل انکار است و لذا حضور آگاهانه و فعالانه بسیاری از هنرمندان کشورمان در کنار بحران ها و مشکلات کشور همچون سیل ،زلزله،بحران کرونا و دیگر موارد نمایانگر این امر مهم است.

نارکی درادامه اظهارکرد:بنابراین بحران کرونا به نوعی یک آزمون برای عیار سنجی نوع دوستی هموطنان است که به حق مردم سرزمین مان با اجرای صحیح کمک های مومنانه از این آزمون هم سربلند بیرون آمدند و همچون گذشته با همدلی ،دست در دست هم و پشت به پشت هم کمک کرده‌اند تا از این بحران هم به خوبی خارج شوند.

این نویسنده و کارگردان تئاترگفت: امروز نیز کمک های مومنانه مرهمی بر آلام نیازمندان شده به طوری که مشارکت همه جانبه اقشار جامعه از گروه های جهادی،هیات های مذهبی،موکب داران اربعین،موسسات خیریه و ... را شاهد هستیم و این درحالی است که همچون همیشه نهادهای انقلابی همچون سپاه و بسیج در این کار از ابتدا با شایستگی هرچه تمامتر ورود کردند و در کمک به نیازمندان و هموطنان آسیب دیده از کرونا، باز هم گل کاشته اند.

وی افزود:رزمایش بزرگ کمک مومنانه در شهرستان گچساران هم با مدیریت خوب ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دنبال می شود که در همان ابتدای آغاز طرح با راه اندازی یک سامانه اطلاعاتی ،نیازمندان واقعی را شناسایی کرد به طوری که در مرحله اول و دوم حدود 5 هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده این شهرستان نیز توزیع شد.

نارکی در پایان تصریح کرد:با توجه به اینکه شیوع کرونا ویروس هنوز به طور کامل متوقف نشده است توصیه می کنم که همه اقشار مختلف جامعه در این پویش کمک مومنانه شرکت کنند و تا آنجا که توان دارند و دست شان بر می آید به سوی نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از بحران کرونا دست یاری بلند کنند.

اورنگ نارکی، نویسنده و کارگردان تئاتر است که از سال 1367تاکنون در عرصه هنرهای نمایشی در بخش نویسندگی ،کارگردانی،بازیگری،طراحی صحنه ولباس فعالیت داشته و در جشنواره های مختلف استانی ،کشوری ،ملی و بین المللی همچون جشنواره بین الملی تئاتر فجر و جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران حضور داشته است که در این جشنواره ها نیز توانسته رتبه های متعدد کارگردانی،نویسندگی،بازیگری ،طراحی صحنه ولباس را کسب کند.

وی درمدت زمان فعالیت تئاتری خود تعداد 20نمایشنامه را به رشته تحریر درآورده که تعداد 5 اثر از این آثار توسط بنیاد حفظ ونشر آثار دفاع مقدس به چاپ رسیده است .

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها