نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. فروردين 1399 - 9:05
جلسه رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان و با هدف برنامه ریزی برای کمک به قشر آسیب پذیر شهرستان گچساران در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جلسه هماهنگی اجرای طرح مواسات و رزمایش کمک مومنانه با حضور امام جمعه،فرمانده سپاه،فرماندارگچساران،شهردار ،جمعی از مسئولین ، موکب داران و خیرین در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این نشست به تشریح این طرح کمک مومنانه پرداخت و گفت: قطعا از روزی که حضرت آقا این فرمایش نورانی را بیان فرمودند موسسات خیریه، خیرین،موکب داران و سایر افراد و گروه هایی که دستی در این کار داشتند و در بحث کمک به محرومین و نیازمندان در حوزه معیشتی نیز دغدغه هایی دارند،اولویت براین است که این طرح "کمک مومنانه" به شایستگی در سطح شهرستان پیاده سازی شود.

لبیک به ندای رهبرانقلاب

وی افزود:سپاه پاسداران همانند دیگرنهادها و با توجه به این که باید لبیکی گفته می شد به ندای حضرت آقا برنامه ریزی کرده است که این رزمایش در سراسر کشور با کمک خیرین ، موکب داران ،شورای اداری و ائمه محترم جمعه وجماعت نیز عملیاتی شود.

نورایی نسب تصریح کرد:در این طرح ما علاوه بر اقشاری که به عنوان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیز افرادی که در طول این مدت بیماری بخاطر تعطیلی شغل و کسب کارشان دچار آسیب شده اند همانند کارگران فصلی ، برخی بازاریان ، رانندگان تاکسی ها ،دستفروشان،افرادی که تحت پوشش بیمه ها نبوده اند و نیزسایر افرادی در این شرایط کرونایی دچار آسیب و مشکلات معیشتی شده اند نیز تحت حمایت خواهیم داشت.

شناسایی خانواده های نیازمند

وی افزود:باید با همدلی و همیاری عزیزان برنامه ریزی مطلوبی نیز انجام شود و کمک به خانواده های نیازمند باید بر اساس حفظ کرامت انسانی صورت گیرد که در این خصوص در سطح بسیج شهرستان اولین کاری را که در حال انجام است بحث شناسایی افراد است که چه خانوادهایی علاوه بر افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند،دچار آسیب شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: در سطح ملی و کلان ،قطعا سپاه کمک هایی را خواهد کرد و در سطح شهرستان همچنین این مهم صورت خواهد گرفت و آنچه که بیش از همه موارد حائز اهمیت است کمک هایی است که باید در سطح شهرستان جمع آوری شود هم کمک های نقدی و هم کمک های غیرنقدی .

شماره حساب متمرکز

نورایی نسب تصریح کرد:به هر حال در این خصوص شماره حساب متمرکز شهرستانی ایجاد شده است که موکب داران ،خیرین، موسسات خیریه و سایر افراد این کمک ها را به این شماره حساب واریز کنند که به امید خداوند با توجه به جامعه هدفمان این مهم تحقق خواهد یافت، هرچند در این طرح  اولویت بندی افراد نیز دیده شده و متناسب با هراولویتی باز هم خدمات متفاوت خواهد بود.

امام جمعه گچساران درادامه این جلسه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت:ما که در جهان به اصطلاح معروف به تحریم هستیم که این عنوان تحریم بیشتر از ناحیه آمریکا صورت گرفته است اما مشاهده کنید که وضعیت ما در جریان این ویروس چگونه است و آنها نیز چگونه اند.

پناهگاه ایران اسلامی؟

حجازی افزود:رئیس جمهور امریکا مدام از ویروس چینی حرف می زند بعد ناچارا به رئیس جمهور چین  و کره و ... التماس کمک می کند ،اما ما می گوییم یا صاحب الزمان(عج)،ببینیدوضعیت ما در شرایط کرونایی چگونه است و آنها چه وضعیتی دارند.

وی گفت: تعداد مبتلایان و تعداد متوفی ها را مشاهده کنید و این معنا این است که ایران اسلامی مامن و پناهگاه دارد و امام عصر(عج) صاحب و پشتیبان ماست ،لذا در هر کوچه ، خیابان ، حوزه، اداره و منزلی همه برای مقابله با این ویروس پای کار می آیند اما رئیس جمهور امریکا به چین برای ماسک التماس میکند در حالی که در کشورمان بزرگ و کوچک و پیرو جوان کارگاه های تولید ماسک و اقلام بهداشتی راه اندازی کرده اند.

دست برادری

امام جمعه گچساران درادامه اظهارکرد:مقام معظم رهبری فرمودند که با همدلی و با هم بودن می شود بر هرمشکلی فائق آمد و با دست برادری هر مشکلی هر چند بزرگ هم مرتفع می شود.

حجازی بیان کرد:طبق رصد اخبار در چند وقت اخیر مشاهده می کنید که تعداد کمتری مبتلا می شوند و تعداد کمتری از دنیا می روند و این یعنی در شکست این ویروس موفق خواهیم شد ، این همان همدلی و عشق ورزی معنوی، دینی و ایمانی ملت است و ملت و دولت دست به دست همه وآنچه که در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته اند و الحمدالله وضعمان در جهان بهتر از همه است.

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند "مواسات"، دست به دست هم بدهیم تا از این مرحله هم به شایستگی عبور کنیم و به دنیا یاد بدهیم که با اجرای دقیق دستورات اسلام و پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام می شود کاری کرد که بر کرونا وامثال چنین مشکلاتی پیروز شد.

حجازی درادامه تصریح کرد:همانگونه که در دوران دفاع مقدس هرکسی تلاش می کرد تا در خط مقدم جبهه حضور یابدکه الان هم همینگونه است و وظیفه داریم که در این شرایط ویژه و خاص فقرا و نیازمندان را شناسایی و یاری کنیم.

20جلسه شورای سلامت

خوانپایه ،فرماندار گچساران نیز درادامه گفت:کرونا ویروس یک بحران جهانی است که به کشور ما هم رسید و اقصی نقاط کشور درحال مبارزه با این ویروس هستند،در گچساران هم بعد از انتخابات نیز جلسه شورای سلامت بلافاصله گرفته شد.

وی افزود:اولین جلسه پنجم اسفندماه 98 برگزار شد و متعاقب آن تاکنون تعداد ۲۰جلسه مختلف در این خصوص داشته ام و حدود ۲۰۰مصوبه به همت مردم در این شهرستان اجرایی و پیگیری شد، تعطیلی بازار و اصناف غیر ضرور را به صورت خودجوش قبل از نوروز داشتیم و بازاریان همکاری خوبی داشتند درحالی که  این شهرستان از پیشگامان این طرح بود .

بهترین شهرستان در مقابله با کرونا

خوانپایه اظهارکرد: از بازاریان و اصناف تشکرویژه ای داریم درجهت حفظ سلامت مردم و جامعه،کارهای خوبی در شهرستان انجام شد و در حوزه بسیج کارهای شایسته ای انجام شد که در بحث غربالگری و کنترل ورودی شهر از بهترین شهرستان در سطح استان بودیم.

فرماندار گچساران ادامه داد:تعطیلی بوستان ها، پارک ها و زیارتگاه هم به خوبی مدیریت شد و خیلی ها تصور هم نمی کردند که این شهرستان به این خوبی در میدان مقابله با این بیماری قرار بگیرد،هرچند در شرکت نفت بیش از۷هزار پرسنل داریم که از اقصی نقاط کشور در این شرکت مشغول به کار هستند که عمده بحث شیوع کرونا براثر مسافرت ها بوده است که با این وجود خوب مدیریت شد.

اقدامات علیه کرونا

وی افزود:شرکت هایی بزرگی که در سطح شهرستان فعالیت می کنند همچون سد چمشیر که خیلی از پرسنل این شرکت ها از شهرهای دیگری بودند که با این شرایط بازهم کارها و اقدامات پیشگیرانه بزرگی صورت گرفت که وضعیت به شرایط عادی در آینده برسد.

خوانپایه افزود:گچساران کریدور شمال به جنوب است و اقداماتی که درسطح این شهرستان انجام شد باعث شد تا نسبت به دیگر شهرستان ها وضعیت مطلوبی داشته باشیم.

کمک مومنانه

فرماندار گچساران درادامه گفت:کمک های مومنانه که توسط مقام معظم رهبری طرح موضوع شد کار بس بزرگی است ،در شرایط عادی هم اقشار آسیب پذیر داریم اما در چنین شرایطی که معیشت گروهی از مردم در خطر است ،قطعا نیاز به حمایت مالی و معیشتی دارند که جای فخر و مباهات است که در کشورمان و در کنار بحث سلامت مردم به وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر هم رسیدگی می شود.

مسئولین سجده شکر بجای آورند

وی تصریح کرد:هرگاه مردم پای کار آمدند ما پیروز بوده ایم و ان شالله این مردم را باید ستایش کردو مسئولین باید سجده شکر بجای بیاورند،در این طرح نیز ادارات،دستگاه های اجرایی،نهادها،کارکنان و ...باید پای کار بیایند و در چنین شرایطی یاری گر باشند.

خوانپایه گفت:قطعا پرسنل و کارکنان صنعت نفت دراین عرصه هم همچون گذشته به یاری اقشار آسیب پذیر خواهند آمد،هم کار شناسایی افراد و هم توزیع کمک ها بسیار حایز اهمیت است که با وحدت و همدلی بتوانیم به شایستگی هرچه تمامتر این مهم در این شهرستان تحقق یابد.

درادامه این نشت خیرین و موکب داران پیشنهاداتی در خصوص هرچه بهتر برگزار کردن طرح کمک مومنانه در این شهرستان بیان کردند.

ستاد طرح کمک مومنانه با محوریت سپاه ناحیه گچساران،امام جمعه و فرمانداری در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک مومنانه به خانواده های نیازمند شهرستان تشکیل شده است که جامعه هدف کمک های مومنانه علاوه بر افرادی از که سوی نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد پشتیبانی می شوند نیز افراد و خانواده هایی هستند در دو ماه گذشته به جهت شیوع کرونا ویروس با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه شده اند.

خیرین و شهروندان می توانند می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را با در نظر گرفتن شرایط پروتکل بیماری کرونا با مراجعه به پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت بسیج و رده‌های سپاه و بسیج سازندگی تحویل دهند.

شماره حساب متمرکز شهرستانی "کمک مومنانه" برای دریافت کمک‌های نقدی خیران و مردم.

شماره کارت: 6273817010040461

شماره شبا: 960630171270300084117001

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها