نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1398 - 17:06
معاون وزیر راه:برای احداث راه آهن گچساران از طریق بندر امام به سمت بهبهان و نیز به سمت گچساران و به نورآباد، فعلا مطالعات ریلی را شروع کرده ایم و اما اینکه ردیف اجرایی این طرح چه هنگام شروع بشود هنوز به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،خیرالله خادمی،معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص توسعه زیرساخت های حمل و نقل در کشور گفت:ما در بخش های بزرگ راهی کشور حدود 7هزار و 700 کیلومتر مسیر و همچنین احداث راه اصلی درحال اجرا داریم و سالانه به طور متوسط بین 1000تا یک هزار و 200کیلومتر از این مسیرها به بزرگراه تبدیل می شوند.

وی افزود:در همین دهه مبارکه فجر و همچنین تا پایان سال امیدوارم چیزی حدود 400کیلومتر از این مسیرها را آماده بهره برداری کنیم که بخشی از این مسیرها به محض اینکه به اتمام رسیدند مورد بهره برداری مردم قرار گرفته اند، اگرچه به صورت رسمی در همین دوماه آتی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

خادمی درادامه اظهارکرد:مبلغ هزینه ای برای این 400کیلومتر نزدیک به یک هزارو 650میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت است که برای این پروژه ها هزینه شده است و در مجموع برای همه پروژه هایی که در کشور داریم،سالانه نزدیک به حدود 2هزارو 500میلیارد تومان اعتباراتی است که از منابع دولتی برای اجرای پروژه های بزرگ راهی کشور اختصاص پیدا می کند و به همین نسبت پروژه ها را تکمیل و مورد بهره برداری قرار می دهیم.

معاون وزیر راه تصریح کرد:در کنار این پروژه های بزرگ راهی، در استان شما همچنین پروژه هایی وجود دارد و در همین بزرگراه خیرآباد به سمت گچساران - بابامیدان - استان فارس و همچنین راه اصلی پاتاوه به دهدشت که از محورهای اساسی و مهم ما به شمار می رود، چند آزاد راه بزرگ نیز در سطح کشور در حال اجرا داریم درحالی که  یک هزارو 160کیلومتر محور آزاد راهی در حال احداث داریم.

وی افزود:بنابراین می توان توجه داشت که تقریبا 50درصد آزاد راه های بزرگ کشور می شوند که عدد قابل توجهی است و امیدوارم بتوانیم طی دو سال آینده نزدیک به 500کیلومتر از این آزاد راه ها را  آماده بهره برداری کنیم که باز به نسبت آزاد راه های موجود کشور که 2هزار و 400کیلومتر است، قطعا این اقدام قابل توجه است و نزدیک به 25درصد می تواند طول آزاد راه های کشور را افزایش دهد.

خادمی گفت:امسال حدود 4هزارو 500میلیارد تومان ما از منابع اعتباری دولت برای بخش های توسعه ای زیر بناهای حمل و نقل کشور شامل احداث راه آهن های جدید ،همچین آزاد راه های جدید و بزرگ راها و راه های اصلی اختصاص پیدا کرده که ما تاکنون نزدیک به حدود 90درصد این تخصیص را دریافت کردیم.

معاون وزیر راه اظهارکرد:امیدواریم بتوانیم مشابه سال گذشته که بیشتر از تخصیص از محل اسناد خزانه اسلامی به ما برای پروژه های تخصیص داده شد، این تخصیص را از برنامه و بودجه کشور بگیریم و به همین نسبت پروژه ها را برای بهره برداری آماده کنیم که نزدیک به 236طرح بزرگ راهی و راه اصلی هستند و مابقی طرح های ریلی و طرح های آزاد راهی  هستند.

وی درادامه در خصوص راه آهن گچساران تصریح کرد:برای طرح راه آهن گچساران از طریق بندر امام به سمت بهبهان و نیز به سمت گچساران و به نورآباد، فعلا مطالعات ریلی را شروع کرده ایم و اما اینکه ردیف اجرایی این طرح چه هنگام شروع بشود هنوز به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها