نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آبان 1398 - 8:12
مرادی گفت: جریان حاکم در گچساران یک جریان سرمایه داری تمام‌قد است و از رانت های متعدد سیاسی و اقتصادی ویژه برخوردار است و دارای یک امپراتوری رسانه‌ای است که باید بگویم به یک دیکتاتوری تبدیل شده است، مثلث زر و زور و تزویر در شهرستان گچساران نماد عینی دارد و اما سکوت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دردی است که چون استخوان در گلوی زخم‌شده آن را تحمل می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی از چهره ای سیاسی شهرستان گچساران با حضور در غرفه مطبوعاتی صبح زاگرس در نوزدهمین نمایشگاه کتاب و خبرگزاری ها به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری پاسخ داد.

 

مرادی در ابتدا با اشاره به عملکرد پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: سایت صبح زاگرس روح و شان بسیجی انقلاب و انقلاب اسلامی را در خودش دارد و امیدوارم پیام رسان خوبی برای انقلاب اسلامی باشد و اهداف شهدا را به خوبی تبیین و توانمندی های انقلاب اسلامی را به جامعه ایرانی بیان کند.

 

وی در خصوص شرایط سیاسی شهرستان گچساران گفت: شهرستان گچساران از محدود شهرهایی است که در ان شاهد تعدد گویش و خرده فرهنگ ها هستیم اما جون از سطح آگاهی خوبی برخودار هستند هیجکاه این تعدد خرده فرهنگ باعث نزاع های محلی نشده است که نشان دهنده آگاهی و بصیرت این مردم است؛ لر، ترک، کرد،عرب و بهبهانی و ... در یک فضای صمیمی کار می کنند شاید در گذر زمان برخی از طوایف در مدیریت ها مورد توجه قرار نگرفته اما دانایی و خرد آنها باعث شده است که تبدیل به تنش و تشنج نکنند.

مرادی ادامه داد: در جریان نیروهای انقلاب اسلامی که زیر مجموعه این نیروها اتحاد به مبنای اصولگرایی و اعتقاد به ارمان های و اهداف انقلاب است و باور واقعی به اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت نوین است که در تمام دنیا پرجم دار و مفهوم انتظار است باید روزی به صاحب اصلی خود برسد؛ جریان اصولگرایی با این نگاه و این محور است.

 

وی افزود: طبیعی است که هر انسانی به تبع انسان بودن دارای سلایق مختلف است ما اختلاف مبنایی در گچساران نداریم اما یک جریان گسترده مردمی است و ممکن است دربرخی از موارد اختلاف سلیقه هایی داشته باشند، یک خانواده مقتدر هستیم که ممکن است گاهی دچار اختلاف سلیقه شود که این موضوع نیز قابل حل است و به علت روحیه صداقت و از خودگذشتگی  که وجود دارد و آن تقدم اهداف انقلاب بر اهداف شخصی است این ویژگی باعث شده اختلافات حل شود.

 

مرادی تاکید کرد: تا این لحظه به یک اجماع خوبی رسیده ایم بنا به دلایلی اصل قضیه را نمی گویم اما با شفافیت می گویم اجماع حاصل شده است و در دوره جدید انتخابات با روحیه همدلی و منسجم وارد انتخابات می شویم.

وی افزود: حتی اگر دو یا سه چهره داشته باشیم در حقیقت یک نفر را در سه قالب یا یک جریان فکری با سه مدیر وارد صحنه رقابت می شویم و متناسب با شرایط نیز تصمیم‌گیری خواهیم داشت از نظر کلی مشکلی نداریم و در حالی که انتخابات زودرسی را نهادهای دولتی و نماینده شروع کردند اما ما با آرامش و با خیال راحت به قانون احترام می گذاریم و مسیر را دنبال می‌کنیم.

مرادی گفت: در اینکه جریان حاکم در گچساران یک جریان سرمایه داری تمام‌قد است و از رانت های متعدد سیاسی و اقتصادی ویژه برخوردار است و دارای یک امپراتوری رسانه‌ای است که باید بگویم به یک دیکتاتوری تبدیل شده است که فضای رسانه ای را بسیج کرده اند؛ به دلیل منابع مالی که دارند به این دلیل استفاده بیشتر از رسانه ها می کنند و از طرفی هم شاید به این دلیل که یکسری رویدادها و پایبندی ها را کمتر رعایت می‌کنند و از این جهت این را قبول دارم که در فضای رسانه‌ای یکسری مسائل رخ می دهد اما واقعیت درون ما این رسانه نیست واقعیت درون ما انسجام و همدلی است.

این چهره سیاسی در واکنش به اظهارات نماینده گچساران در خصوص فرزند مباشر خان گفت: در حقیقت می توان گفت نوعی فلش‌بک و برگشت به چهل یا پنجاه سال قبل است در نظام زمینداران و خان ها این تفکر وجود داشت که خوانین مباشری داشتند هم زمین دار بودند و هم رانت داشتند و می‌توانستند بهره مالکانه بگیرند و یا ببخشند این ها را انجام می‌دادند، انقلاب اسلامی این تفکر را از بین برد اما یک سوال مهم است که چه اتفاقی افتاده است که بعد از ۴۰ سال به این تفکر پوسیده و کهن گذشته برمی گردیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری حدود یک سال پیش اصطلاح ارتجاع سیاسی را به کار برد این یکی از مصادیق ارتجاع سیاسی است که فکر می‌کنم پژوهشگران دستگاه‌های فرهنگی باید بنشینند و ببینند خطاها چه بوده است چرا به این جا رسیده که به جای استفاده از برندهای انقلاب اسلامی مانند همراهی با امام و خط امام و مستضفان و شهدا،حالا به اینجا برسند که همراهان آن ها کارخانه‌دار باشند، نشست و برخاست ها به روش اشرافی گرایی باشد، مانورهای تجملاتی بدهند و به برندهای نظام شاهنشاهی و قبل از آن برگردند و به ان افتخار کنند، به نظر من این از دایره مصاحبه خارج و به کنکاش بیشتر نیاز دارد.

مرادی در ادامه گفت:  مشکل واقعی که در گچساران وجود دارد انتخابات زودرسی است که عامل آن خودش سوگند خورده است یعنی نماینده مجلس؛ نماینده که باید خودش قانون گذار باشد و پایبند به قانون باشد در سایه سکوت و اغماض و همراهی دستگاه‌های دولتی باشت و گچساران را وارد فاز انتخابات کرده است و به صورت مرتب جلسات انتخاباتی برگزار می‌کند.

 

وی در واکنش به صحبت های نماینده شیروان در تمجید از نماینده گچساران گفت: نماینده شیروان در شهر خودش بحران انتخاباتی و بحران مشروعیت دارد حالا برای ما تعیین تکلیف می‌کند و با نگاه به آینده از ۲۰۰ سال آینده حرف می زند، این قدرت استدلال بر چه مبنایی است ؟ چه شاخصی داشت که دویست سال آینده را مطرح می‌کند؟ علم غیب دارد؟ با ماورا و اجنه در ارتباط است؟ این همان روش‌های فریب و تزویر است که متأسفانه مثلث زر و زور و تزویر که یک روزی مرحوم شریعتی در کتاب های خود  از آن یاد می کرد اکنون در شهرستان گچساران نماد عینی دارد و برای دستگاه‌های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی پوشیده نیست اما سکوت معنادار آنها دردی است که چون استخوان در گلوی زخم‌شده آن را تحمل می کنیم.

 

وی افزود: موفقیت یا عدم موفقیت مثل کارنامه است که مثلاً در آموزش و پرورش مجموعه دروس را مشخص می کنند دانش آموز قبول شده یا مردود است اینکه بخواهیم تلاش کنیم آقای تاجگردون را در یک بُعد فرد موفق و در یک بعد ضعیف نشان دهیم که اعتقاد ندارم چون در همان بعد هم موفقیتی را نمی‌بینم اینها با کمک فضاسازی رسانه ای و مانورهای متعددی که داده می‌شود کار می‌کنند.

مرادی در پایان گفت:  مثلا آقای رئیس جمهور بزرگترین کارخانه را در تهران با کمک معاون فناوری آقای ستاری افتتاح می کنند و اشتغال ۱۰تا ۱۵ هزار نفری ایجاد می‌شود اما به اندازه یک جدولی که در محله سادات کشیده شده است مانور تبلیغاتی و رسانه ای روی آن داده نشد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت