نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. شهريور 1397 - 8:49
این مزایا تنها به نفع ثروتمندان و زمین دارانی خواهد بود که اکثریت مطلق آنها بار سفر از شهرستان و حتی استان را چند سالی بسته اند و نقدینگی آنها، موتور محرکه کارخانه ها در شهرهای دیگری شده است!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مصطفی جوزانی-این مرقومه فرای از جناح بندی و دعواهای پوچ و مرسوم سیاسی نگاشته شده و نوع نگاه و تحلیل آن بر عهده مخاطب گذاشته می شود و امید است مورد هجوم یکجانبه گرایان و مطلق اندیشان وابسته قرار نگیرد! خبر منطقه ویژه اقتصادی در ادامه پتروشیمی سقاوه، ضمن تصویب آنها، اتفاقاتی هستند که حتی استارت و به اصطلاح کلنگ زنی و شروع به کار آنها ، صرفا تبلیغاتی می باشند که منفعت آن گذرا و شامل حال نمایندگان و طبقه سرمایه دارانی است که ارجحیت کاذبی بر منافع اکثریت و طبقات فقیر را دارند.

مناطق ویژه ضمن مزایایی که در قانون به آنها اشاره شده است معایبی برای مناطق محروم دارند که متاسفانه سنگینی نام آنها و فضای گسترده خبری اش اجازه وقت گذاشتن و تامل بر معایب آن را نمی دهد!

افزایش سرسام آور قیمت زمین، ملک و اجاره بها در مناطق ویژه، خاصه در شهرهایی که با مشکل طبقات محروم دست و پنجه نرم میکند و بیکاری و اشتغال در آنها رکوردار است، گره ای بس ناگشودنی است این مهم ضمن آن است که سرمایه گذاران نفتی در دوران کوتاه مدت تحریم و در بلند مدت به دلیل عدم زیرساخت های مهم و اصولا فرهنگی، هیچ کدام ریسک پذیرش سرمایه گذاری را به هیچ نحو قبول نمی کنند!

اگر چه مناطق ویژه مزایایی دارد و گفتیم که در قانون مصوب به آنها اشاره شده اما با کمی تامل و خارج کردن ذهنیت متعصبانه پی می بریم که این مزایا تنها به نفع ثروتمندان و زمین دارانی خواهد بود که اکثریت مطلق آنها بار سفر از شهرستان و حتی استان را چند سالی بسته اند و نقدینگی آنها، موتور محرکه کارخانه ها در شهرهای دیگری شده است!.

و این در حالی است که خانواده های ضعیف و جوانی که دغدغه ذهنی و ابتدایی شان برای شروع زندگی بحث اشتغال است! خریدن خانه و حتی زمین را در این اوضاع باید آرزویی محال بدانند که همراه خود به گور ببرند و ضمن اینکه اجاره بهای سنگین با نداشتن و نبود شغل به دلیل نپذیرفتن همان ریسک سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار، گرانی کالاها و اجناس که به واسطه شرکت نفت و عدم امتیاز مناطق محروم گریبانگیر مردمان این دیار شده است! بحثی جدا را می پذیرد.

بنابراین این فقرا هستند که با تصویب قانون منطقه ویژه اقتصادی در این مناطق فقیرتر و ملاکین فربه تر! و با این شرایط جدا از بحث و حائل تبعیض مانندی که مابین مناطق شرکتی نفت و شهر قرار گرفته و به مثابه زخمی کهنه بر پیکره شهر می ماند( که در این مورد حتی هنگ کردن منحنی لورنز، یقینا قطعی است) باید شاهد شکاف عمیق دیگری بین ثروتمندان و زمینداران با فقرا باشیم که با این طرح عملی میشود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها