نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. تير 1397 - 15:16
رئیس دادگستری گچساران گفت: در سال گذشته تعداد 35 هزار و 770 فقره پرونده جهت بررسی به دادگستری گچساران ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا میشان ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه گچساران در جمع نمازگزاران اظهار کرد:  از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

 رئیس دادگستری گچساران با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب در خصوص شخصیت شهید بهشتی بیان کرد: امام راحل فرمود،  بهشتی یک ملت بود برای ملت ما.

 وی ادامه داد: شهید آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفا ایشان که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

 میشان در ادامه با اشاره به اهمیت کار قاضی و قوه قضائیه بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع)  در نامه‌ای که به مالک اشتر می‌نویسد در مورد انتخاب قاضی و اهمیت کار می‌فرماید، قاضی بایستی مردی فوق العاده، دانشمند، بی‌طمع و خوش حافظه باشد و برای مسند قضاوت کسی که از تمام مردم نزد تو برتر است او را برگزین.

 رئیس دادگستری گچساران افزود:  قاضی بایستی دانشمند و بی‌طمع و به تمام مزایای انسانیت آراسته باشد.

 وی با بیان اینکه قضاوت شغل نیست بلکه منصب است، ابراز کرد: تمامی قضات با یک واسطه حکم قضاوت خود را از مقام معظم رهبری  دریافت می‌نمایند.

 میشان افزود: بنابراین سختی کار قضاوت که همانا فیصله دادند به اختلاف بین مردم و احقاق حق و اجرای عدالت است.

 وی خاطرنشان کرد: ازمهمترین  وظایف این قوه که اجرای آن توسط دادگستری‌های سراسر کشور به عمل می‌آید رسیدگی و صدور  حکم و تنظیمات و شکایات کشف جرم و تعقیب مجرمین و مجازات آنها و اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است.

رئیس دادگستری گچساران  با اشاره به پرونده‌هایی که برای حل اختلاف  به دادگستری ارجاع داده شده، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا انتها  35 هزار و 770 فقره پرونده جهت بررسی به دادگستری گچساران  ارجاع داده شد.

 میشان  افزود: منظور از دادگستری، شورای حل اختلاف، دادسراها، محاکم حقوقی و کیفری است که اگر بخواهیم بگوییم به طور میانگین هر پرونده را دارای دو طرف فرض کنیم بیش از هفتاد هزار نفر در سال 96  در شهرستان گچساران حداقل یکبار به دادگستری مراجعه داشته اند.

 وی ادامه داد: در شورای حل اختلاف در سال گذشته قریب بر یک هزار و 71 پرونده را با صلح و سازش  توسط  افرادی که در این شورا مشغول به خدمت هستند خاتمه داده و قریب بر 6100 پرونده رسیدگی نموده اند.

 میشان ادامه داد: اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان که جزیی از مجموعه قوه قضائیه است در سال 96 تعداد 10 هزار و 342 سند تک برگ صادر و در اختیار اشخاص حقیقی و ادارات و نهادهای مربوطه قرار داده است. این مسوول بیان کرد: در زمینه دفاع از حقوق بیت المال، انفال و اراضی ملی و دولتی در سال گذشته 89 هکتار از ید متجاوزین به اراضی منابع ملی و پس از صدور احکام قضائی و اجرای آن  خارج و به منابع ملی  ارجاع داده و 35 هکتار از اراضی متعلق به دولت با نمایندگی اداره راه و شهرسازی با صدور احکام قاطع قضایی رفع تصرف و به دولت  بازگشت.

 رئیس دادگستری گچساران در ادامه ابراز کرد: در سال 1391  بیش از ده میلیارد تومان وجه نقد از بانک تجارت مرکزی گچساران به تاراج رفت که با تلاش و پشتکار نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج ) تمامی عوامل شناسایی و دستگیر شدند و اموال شناسایی شده و در نهایت در سال 95 با حکم موثر و قاطع  از دادگاه کیفری گچساران مجرمین به حبس و پرداخت وجه نقد محکوم شدند.

 وی  ابراز کرد:  استفاده از ظرفیت والای  روحانیت و امام جمعه شهرستان  در پرونده قتلی که از 15 سال قبل وجود داشت و متهم آن قریب بر 15 سال در بازداشت به سر می‌برد و حکم قصاص نفس صادر و تمامی شرایط جهت اجرای قصاص نفس مهیا بود که با وساطت بستگان، اقوام، ریش سفیدان که در نهایت با رایزینی امام جمعه گچساران و دیگر مسوولان  این متهم از سوی بستگان بخشیده شد.

میشان در ادامه به پرونده‌های طلاق اشاره و خاطرنشان کرد:  طبق آمار رسمی اعلامی در سال گذشته 175 هزار صدور طلاق  در کشور به ثبت رسیده است که این آمار بسیار نگران کننده است و این امر لزوم توجه خانواده‌ها را به استفاده از مراکز مشاوره قبل از ازدواج بیش از پیش  آشکار می‌سازد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها