نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. اسفند 1396 - 9:33
دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران گفت: توسعه در گچساران دچار روزمرگی است،رکود گسترده شده است،بیکاری بالاست و تنها چشم امیدجوانان بیکار در گچساران به نگهبانی در حوزه نفت است که آنهم کاملا اشباع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیدیعقوب زراعت کیش، دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص وضعیت اقتصادی کشورو نوسانات نرخ ارز اظهار کرد:وضعیت فعلی اقتصادی در کشور رکود تورمی است که عموما محوری ترین دلیل آن کاهش تقاضای کل در اقتصاد است هر چند اتفاقادر ایران مشکلات عرضه نیز در این مهم نقش بسزایی دارد.

ضعف ساختاری تولید و عرضه

وی افزود:هرچند در وضعیت کنونی با تحریک تقاضای کل می توانیم تولید را تحریک کنیم.اما ضعف ساختاری تولید و عرضه نیز از موانع پیش روی بهبود توسعه اقتصادی است.

یکسان سازی فوری نرخ ارز

زراعت کیش ادامه داد:در خصوص نرخ ارز نیز تاکید شد که می توانستیم مدیریت خیلی مناسبتری در خصوص نوسانات نرخ ارز داشته باشیم ضمن آنکه فکر می کنم هر چه زودتر به منظور حداقل ساختن فضای روانی نوسانات ارز و کنترل تورم و بهبود سرمایه گذاری باید هر چه سریعتر یکسان سازی نرخ ارز صورت پذیرد.

مواضع امام جمعه گچساران به حق بود

زراعت کیش در پاسخ به سوالی در خصوص  سخنان اخیر امام جمعه گچساران نیزگفت: بنظرم می رسد امام جمعه محترم گچساران یک شخصیت محبوب مردمی و انقلابی است که همواره مواضع خوبی در جریانات متفاوت داشته اندودر مورد اخیر نیز که در یک فضای امپراطوری رسانه ای،فضای نقد و یا به گفته حاج آقای حجازی مجال نفس کشیدن را از مردم در گچساران گرفته اند مواضع ایشان به حق بوده است که مورد حمایت نسل جوان انقلابی در گچساران است.

وی تصریح کرد:صدای امام جمعه گچساران صدای جوانان انقلابی،محرومان و بیکاران گچسارانی است و کلام وی شاخصی از ماهیت ولای مردم شریف گچساران است واینکه امام جمعه محترم عنوان می کننددر گچساران مردم حق نفس کشیدن ندارندمعنادار است.

کسی از نخبگان حق نفس کشیدن ندارند!

زراعت کیش گفت:مثالی خدمتان عرض کنم،مثلا شما در روزهای آتی شاهد خواهیدبودبعداز این مصاحبه اینجانب اگر به مذاق جناح حاکم خوش نیایداز فردا در رسانه هایشان ،توهین ،افترا و انتقادهای تند و شدیدی علیه اینجانب آغاز می شود که اتفاقا مطالبشان بنام افراد جعلی یا افراد بی سواد کم نام و نشان بصورت گسترده منتشر می شود به عبارتی حرفشان اینست که هر کس غیر از ما حرفی بزند،تحلیلی یا نقدی نمایدبایدمنکوب گرددیعنی هیچ کسی از مردم و نخبگان حق نفس کشیدن ندارند.

وی درادامه در خصوص وضعیت توسعه گچساران با توجه به حضور نماینده شهرستان در کمیسیون برنامه و بودجه نیز افزود:کسی که در زمینه بودجه ریزی کار تجربی کرده لزوما نمی تواند اقتصاددان هم باشدواگر کسی که بصورت عملیاتی اقتصاد می داند بایدبتواندطرحهای نوآورانه در زمینه رشد تولید و توسعه بخشهای مختلف یک منطقه را به اجرا درآورد و چرخ رشد و توسعه در منطقه را به منظور گردش بهتر اقتصادی و نهایتا بهبود وضعیت بیکاری و کاهش فقر داشته باشد.

توسعه در گچساران دچار روزمرگی است

دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران ادامه داد:توسعه در گچساران دچار روزمرگی است،رکود گسترده شده است،بیکاری بالاست و تنها چشم امیدجوانان بیکار در گچساران به نگهبانی در حوزه نفت است که آنهم کاملا اشباع شده است.

وی تصریح کرد:واقعا شاید می شدهزینه این تبلیغات سنگین صرف توسعه یافتگی در گچساران می شدگچساران که با مزیت های نسبی فراوان در زمینه های گوناگون مثل صنایع بالادستی و پایین دستی نفت و گاز اقتصادشهری و سایرپتانسیلها شایسته این وضعیت نیست بلکه با استفاده از شاخصه های اقتصاد مقاومتی می توان تحولات جدی در حوزه توسعه منطقه بوجود آورد.

نکات مبهم و قابل انتقادی وجود دارد

زراعت کیش گفت:البته این موضوع را هم بگویم که با توجه به داده هایی که در اختیار دارم در بودجه کلان کشور و هم در بودجه اختصاص یافته به منطقه نکات مبهم و قابل انتقادی وجود دارد که در وقت مناسب به آن خواهیم پرداخت.

وی درادامه در خصوص جنجالهای زودرس رسانه ای جدید در مورد انتخابات آتی مجلس در گچساران نیزگفت: اگر روند رسانه های گچساران را در دو ماه اخیرمرور کرده باشیدو از سوگیری رسانه های جناح حاکم مطلع باشید بخوبی در می یابید که رسانه های جناح حاکم سیاست و شگرد جالب و حساب شده ای را دنبال می کند”هیاهو بر سر چهره ها” و یا اصطلاحا “قلقلک سیاسی” .

تخریب چهره های رقیب

زراعت کیش اظهارکرد:روشن است که هدف تحریک و تشویق کاذب افراد یاالقا توانایی و پتانسیل در افراد بصورت بادکنکی است که از این کار دو هدف دنبال می شود.یکی تخریب چهره های رقیب توسط خود رقیب و دوم ایجادتشنج و چند دستگی در اردوگاه رقیب.

وی افزود:این همان اتاق فکر دقیق امپراطوری رسانه ای و تبلیغاتی است که در حال حاضر به نفع یک جریان خاص در گچساران وجود دارد.در طرف مقابل جناح حاکم و در اردوگاه اصولگرایان همچنان استراتژی مشخص و مدونی مانند دوره قبل انتخابات مجلس در گچساران دیده نمی شود.

دوستان در زمین حریف بازی نکنند

دانشیار اقتصاددانشگاه علوم تحقیقات تهران افزود:بنظرم مشکل عدم وجود تفکر تشکیلاتی در غالب افراد است و غالبا تصمیمات مهم در قالب نظم تشکیلاتی صورت نمی پذیرد و الان زمان نیاز به ترمیم می باشد که البته با توجه به سابقه خوب تشکیلات در سالهای دور ،انسجام دوباره دست یافتنی است به همین دلیل توصیه می کنم که دوستان در زمین حریف بازی نکنندو مواظب تکنیکها باشند.

کاندیدای احتمالی آینده باید انقلابی باشد

وی درادامه در خصوص اسامی جدیدی که در رسانه ها به عنوان کاندیداهای احتمالی گچساران ( جعفری ،حسینی ،باقری،پاکدل ، زینل زاده و زراعت کیش) مطرح می شود، افزود:نکته اول آنست که قطعا کاندیدای احتمالی آینده باید انقلابی باشد تاکیدمی کنم انقلابی و نه اصولگرا یا هر عنوان دیگر.دوم آنکه طراح باشد و توانایی طراحی آینده توسعه منطقه را داشته باشد.

حفظ وحدت و انسجام

زراعت کیش گفت: در خصوص افرادی که ذکر شد همه این افراد از دوستان خوب وصمیمی بنده هستند.حاج جعفری و سید قدرت حسینی،مردان بزرگ ،با تجربه و تکیه گاه جریانات ارزشی هستند.مهندس باقری و پاکدل ،مهندس زینل زاده افرادی با سابقه اجرایی درخشان و قوی هستند.هر کدام از افراد ذکر شده می توانند مطرح باشند اما مهمترین نکته تصمیم جمعی و حفظ وحدت و انسجام می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

با سلام برادر ارزشی و متعهد و خلاق و دکتر عزیزم . آآقایان جعفری و حسینی را که از دوستان ارزشی شما هستند سوگند بده بگو به چه قیمتی پشت جریان اصولگرایی را به نفع آقای تاجگردون خالی کردید . آقای جعفری با کدام تحلیل به شیراز رفتند؟ و با چه قیمتی ؟ آقای حسینی سید به چه قیمتی دوستان را تنها گذاشتند. برادر جلسات شبانه این دوستان با چه کسی و در کجا شکل گرفت که اصولگرایی حالا بی رمق و تنها شده در شهرستان . مگر تاجگردون داد نمیزنه من اصلاح طلب هستم .پس به قول ضرب المثل لری خودمان :نون نسه نه ایخری پرس ب افتونه ایکنی .

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها