نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. خرداد 1394 - 16:45
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با تاکید بر ضرورت غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان وفراهم ساختن زیرساخت‌های لازم جهت ارتقاء فرهنگ سالم دینی در محلات این شهرستان گفت: تقویت فرهنگ بومی محلی از جمله راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

جهانگیر انصاری فرمانده سپاه ناحیه گچساران ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، ضمن تشریح برنامه های فرهنگی طرح پارک سالم در این شهرستان گفت: اجرای طرح پارک سالم با اجرای برنامه‌های فرهنگی در محلات مختلف شهر در راستای فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم جهت ارتقاء فرهنگ سالم دینی در محلات از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بسیج در سال جدید است.

 

وی افزود:سپاه ناحیه گچساران با توجه به فرارسیدن اوقات فراغت دانش‌آموزان، در راستای استفاده هرچه بهتر نسل جوان از اوقات فراغت و به نوعی غنی‌سازی ایام فراغت در این شهرستان اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی طرح پارک سالم کرده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با بیان اینکه  این برنامه‌ها جهت ایجاد فضای سالم تفریح و نشاط برای مردم اجرایی شده است،تصریح کرد:طرح پارک سالم اکنون در بوستان شهدای گمنام این شهرستان در حال برگزاری است.

 

این مسئول افزود:هدف اصلی برگزاری چنین طرح‌هایی ترویج ارزش‌های اسلامی، معرفی فرهنگ بومی و محلی برای نسل جدید و آینده، ترویج تفریحات سالم و انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر در فضایی مناسب است.

 

انصاری اظهارکرد:انجام ورزش‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی، مشاوره‌های مذهبی و ارتباط با کارشناسان دینی ، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، برگزاری جشن ها به مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های طرح پارک سالم دراین شهرستان است.

 

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه گچساران درکنار طرح پارک سالم نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی در محلات شهر را در فصل تابستان در دستور کار دارد،تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های فعال فرهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین نخبگان فرهنگی در هر محله از جمله رویکردهای امور فرهنگی سپاه جهت ایجاد مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی بسیج با هدف ارتقاء فرهنگی شهرستان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این راستا انجام خواهد شد،افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه این ماه مبارک  از جمله شب‌های قدر با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

 

این مسئول تقویت فرهنگ بومی محلی را از جمله راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و گفت:در راستای اجرای طرح‌های یاد شده، محلات کم‌تر توسعه‌یافته و بافت‌های قدیمی شهر در اولویت‌ کار قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی با موضوع سبک زندگی اسلامی و فعال کردن هیات های مذهبی در محلات، فعال کردن مساجد در خصوص برگزاری نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، برگزاری یادواره‌های شهدای هر محله توسط خود اهالی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان است.

 

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم با همکاری سایر ادارات ضمن برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در راستای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی محلات به‌ویژه محلات محروم شهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی گام برداریم.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها