نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. خرداد 1395 - 15:42
نفت و گاز گچساران
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفت؛
صرفه جویی 25 میلیاردی درشرکت نفت وگازگچساران
رئیس کارگاه مرکزی شرکت نفت وگاز گچساران گفت: ساخت و تعمیر داخلی قطعات این شرکت از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

به گزارش آفتاب جنوب،امیدحبیبیان توانا رئیس کارگاه مرکزی شرکت نفت وگاز گچساران گفت: ساخت قطعات اساسی این صنعت از سوی متخصصان داخلی این شرکت برای مقابله با تحریم ها و جلوگیری از وابستگی به شرکت های خارجی صورت گرفته است. ساخت و تعمیر داخلی قطعات این شرکت از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.

 

این صنعت در ساخت لایبرینت سیل، اورفیس پلیت، صفحه کاهنده فشار، رلیف ولو ،تعمیر تنوره آتش جوش آورگلیکول واحد تقویت گاز فشارضعیف یک، تعمیر و تنظیم انواع شیر آلات، تجهیز مینی بوس بحران، ساخت استرینر(صافی) برای پمپ ۳۰ هزار بشکه به خود کفایی رسیده است.
 

رئیس کارگاه مرکزی نفت وگاز گچساران گفت: استفاده از خدمات متخصصان داخلی از افتخارات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.کارگاه مرکزی این شرکت شامل بخش های جوشکاری، تولید سازهای فلزی، تراشکاری ونجاری است.

رئیس کارگاه مرکزی نفت وگاز گچساران خاطرنشان کرد:این کارگاه همچنین ساخت پکیج و بسته بندی و ارسال قطعات به بخش ها مختلف این شرکت را بر عهده دارد.

حبیبیان توانا بیان کرد: بخش تعمیر شیرآلات و شیرهای ایمنی نیز از سوی دو بخش مجزا در این کارگاه صورت می گیرد. کارگاه مرکزی نفت گچساران نقش مهمی در عرصه نوآوری‌های مرتبط با قطعات ، مهندسی معکوس و همچنین ساخت تولید قطعات ارجاعی از واحدهای مختلف عملیاتی وبازسازی سیستم های پیچیده این شرکت تاکنون داشته است.

گفتنی است منطقه نفتخیز گچساران در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۱۸ تولید نفت از مخزن گچساران از با چاه شماره ۱۳ آغاز شد.میدان نفتی گچساران در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار گرفته است.تاریخچه بهره برداری از مخزن نشان می دهد که بجز یک دوره کوتاه بین سال های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ ، تولید از مخزن گچساران همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با تولید متوسط ۶۴۰هزار بشکه نفت در روز، سهم عمده ای در تامین درآمدهای اقتصادی ایران دارد.

این شرکت وظیفه استخراج و بهره برداری از ۱۸ میدان نفتی را بر عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به میدان نفتی گچساران است.حوزه نفتی گچساران به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران شناخته می شود.این شهرستان دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است و افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در حوزه نفتی گچساران تولید می شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها