نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آبان 1393 - 12:26
رئیس تعزیرات حکومتی گچساران گفت: بیش از یک‌هزار و 100 پرونده از ابتدای سال‌جاری تاکنون به شعبه اول تعزیرات حکومتی گچساران وارد شده است که از این تعداد قریب به صد درصد آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

ارسلان عباسی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده واردات قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به گچساران و باشت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهرستان‌ها در مسیر تجاری و نزدیک به شهرهای بندری و هم‌مرز با استان‌های ساحلی بوده، آمار پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در این شهرستان‌ها زیاد است.

 

وی افزود: این مهم با تلاش ماموران نظامی و انتظامی و پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف و به حکم شعبه قاچاق تعزیرات حکومتی مجازات قانونی، کالاهای مکشوفه ضبط و تحویل گمرک شده است.

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران اظهارکرد:بیشترین قاچاق کالا مربوط به انواع پوشاک، خوراکی، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد خوردنی و آشامیدنی غیرمجاز و لوازم خانگی است.

 

عباسی تصریح کرد:با تصویب و اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 میزان خطرپذیری و ریسک قاچاق کالا و ارز به کشور و شهرستان بسیار بالا بوده و مجازات شدیدی فراروی افرادی بوده که قصد ارتکاب چنین فعلی را دارند.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و نظامی محیط ناامنی را برای واردکنندگان قاچاق ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و کار اجرای احکام آن با توجه به ضرورت جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال در اسرع وقت انجام می‌شود.

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران ابراز کرد: بیش از یک‌هزار و 100 پرونده از ابتدای سال‌جاری تاکنون به شعبه اول تعزیرات حکومتی گچساران وارد شده است که از این تعداد قریب به صد درصد آنها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه تعداد 107 پرونده وارده به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا و ارز گمرکی است، تصریح کرد: از این تعداد پرونده مذکور قریب به 100 پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

 

وی یادآور شد: 70 پرونده مربوط به تخلفات بهداشتی، دارویی و درمانی دام‌پزشکی بوده که از این تعداد قریب به 67 پرونده آن مختومه شده است.

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی گچساران در ادامه گفت: همه پرونده‌های وارده در خصوص ارز خارج از شبکه، قاچاق آرد و سوخت شامل نفت و گاز رسیدگی شده و حکم مقتضی صادر شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها