نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. دى 1395 - 10:54
آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: متأسفانه نهادهای کشوری، جدا جدا کار کرده و مسائل به جایی نمی رسد؛ مثل موضوع حقوق های نجومی که دولت جداگانه کار می کند؛ دستگاه های اطلاعاتی جداگانه؛ دادگستری جداگانه و ...؛ لذا مشاهده می کنیم مسئله ای که وجدان جامعه را جریحه دار کرده است ، به جایی نمی رسد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،به  نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم یکی از مشکلات جامعه را پراکنده کاری عنوان کردند و گفتند: متأسفانه نهادهای کشوری، جدا جدا کار کرده و مسائل به جایی نمی رسد؛ مثل موضوع حقوق های نجومی که دولت جداگانه کار می کند؛ دستگاه های اطلاعاتی جداگانه؛ دادگستری جداگانه و ...؛ لذا مشاهده می کنیم مسئله ای که وجدان جامعه را جریحه دار کرده، هنوز به جایی نرسیده است؛ اما اگر نماینده ای از هر دستگاه دور هم نشسته و تصمیم بگیرند، مسئله تمام خواهد شد.

ایشان اظهار داشتند: مسئله سوء استفاده های مالی کلان و قاچاق نیز نمونه دیگری از این مشکلات موجود است که نماینده نهادهای اطلاعاتی، دولت، دستگاه قضا و ... باید در یک جلسه نشسته و تکلیف این موضوع را مشخص نمایند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بررسی مشکلات فضای مجازی نیز از دیگر معضلات امروز جامعه است که باید با همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه مرتفع گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «لیس بخیرکم من ترک دنیاه لآخرته و لا آخرته للدّنیا حتّى یصیب منهما جمیعا فإنّ الدّنیا بلاغ إلى الآخرة و لا تکونوا کلّا على النّاس» بهترین شما آن نیست که دنیاى خویش را براى آخرت خود واگذارد و نه آخرت خویش را براى دنیا واگذارد تا از هر دو بهره گیرد که دنیا وسیله رسیدن به آخرت است و سربار مردم نباشید».

معظم له با بیان این مطلب که اسلام دین اعتدال است، ابراز داشتند: اعتدال، ترک دنیا نیست و نبی مکرم اسلام(ص) نیز تارکان دنیا را بر حذر داشته و فرمودند که در جامعه حضور داشته باشید.

ایشان خاطرنشان ساختند: مرد خدایی کسی است که به دنیا نگاه ابزار و به آخرت نگاه هدف داشته باشد و جامعه با عمل به این حدیث می تواند اصلاح شود.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: دنیا پل، مرکب، مزرعه و ... برای آخرت است و تعبیرات گوناگونی برای آن در روایات آمده است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: در پایان این حدیث آمده است: «و لا تکونوا کلّا على النّاس/ و سربار مردم نباشید»؛ پس هر شخصی به اندازه توان خود باید برای جامعه کار کند؛ چراکه در روایت دیگری از نبی مکرم اسلام(ص) آمده است: «ملعون من القی کله علی الناس/ مشمول لعنت خدا است آن کسی که سنگینی خودش را روی دوش دیگران بیندازد».

معظم له اظهار داشتند: جوانان باید این روایات را دانسته و به آن عمل کنند؛ همچنین مسئولین نیز باید به فکر کار و اشتغال برای مردم و جوانان باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: پشت میز نشینی فقط کار نیست و هر کار مفید و مثبت برای جامعه می تواند کار باشد و جوانان کار را عار ندانند.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها