نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1393 - 6:19
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: در حال حاضر افزون بر 10 هزار نفر در بازار گچساران مشغول به خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان هستند.

رضا شریفی صبح امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با بیان اینکه بازار قلب تپنده اقتصاد یک کشور است، افزود: بازار از دیرباز نقشی مهم و راهبردی در راستای تأمین آرامش و امنیت روانی یک جامعه با تأمین مایحتاج ضروری داشته است.

 

وی با اشاره به وضعیت بازار گچساران و نقش آن در ایجاد اشتغال تصریح کرد: با توجه به عدم جذب نیرو در ادارات دولتی و وجود برخی موانع و شاخصه‌های خاص در این خصوص گرایش افراد به سمت و سوی بازار محسوس بوده است.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: در حال حاضر 4 هزار و 200 واحد صنفی در گچساران وجود دارد که این تعداد در قابل 26 اتحادیه و یک اتاق اصناف تعریف شده است.

 

شریفی ادامه داد: در این خصوص  در حال حاضر با توجه به روند جذب و خروج بعضی بازاریان از چرخه بازار وضعیت اشتغال متغیر بوده اما افزون بر 10 هزار نفر در شرایط فعلی در بازار گچساران مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

 

وی ادامه داد: بازار علاوه بر تأمین مایحتاج اولیه مردم نسبت به امور فرهنگی و فعالیت‌های دینی و مذهبی نیز گام‌های مهمی برداشته است.

 

شریفی افزود: همکاری با دیگر ادارات و نهادها در خصوص برگزاری مراسم دینی، مذهبی و فرهنگی همچنین حضور فعال در امور دینی از جمله احیای امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت‌های فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از دیگر اقدامات بازار گچساران بوده است.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران ادامه داد: بازار در امور فرهنگی نه تنها همپا بلکه پیشگام و جلوتر از دیگر نهادها و ادارات گام برداشته است.

 

شریفی در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاق و کسب روزی حلال برای بازاریان را از دیگر اقدامات بازار برشمرد.

 

انتهای پیام/م

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها