نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. اسفند 1399 - 13:59
فرماندار گچساران گفت: ما نباید به مردم خیانت کنیم و نگوییم بازار از ثبات خوبی برخودار است،مردم دیگر توانایی خرید ندارند و ما موظف هستیم که بازار را کنترل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،صبح امروز آخرین نشست ستاد تنظیم بازار به ریاست فرماندار و اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

علیرضا اتابک،فرماندار گچساران در این جلسه  گفت:مهمترین جلسه بعد از شورای تامین نشست ستاد تنظیم بازار است، بنابراین وقتی که یک حرکت درست در بازار صورت می‌گیرد به چشم مردم می آید و به این دلیل این نشست برای من حائز اهمیت است.

 فرماندار گچساران افزود:تمام تلاش‌ها برای تکمیل سبد خانوار است، پس کنترل بازار مهم است و در ایام نوروز افزایش قیمت کالاها موجب ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

 اتابک ادامه داد:با این وجود نیز  امنیت روانی مردم مهم است و ما به عنوان مسئولان موظف هستیم که این امنیت روانی را ایجاد کنیم و کالاهای اساسی و مورد نیاز باید به وفور و با رعایت پروتکل بهداشتی در بازار وجود داشته باشد.

فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه در این شهرستان تصریح کرد: نمایشگاه باید بر اساس ذائقه مردم باشد و در سال آینده سه نمایشگاه تخصصی در شهر برپا می‌شود ونمایشگاه های فصلی جای خود را به نمایشگاه تخصصی خواهند داد.

فرماندار گچساران در ادامه با انتقاد از اتاق اصناف و نظارت بر بازار گفت: ظرفیت اتاق اصناف بسیار بالا است و من اطلاعات کافی از این ظرفیت دارم ، بنابراین  چگونه میوه در بهبهان ارزان تر به فروش می رسد، اما در گچساران قیمت‌ها متفاوت است.

اتابک ادامه داد: همین موز که در یک شب ۲۵هزار تومان افت قیمت پیدا می کنند دلیل آن هم فقط دلال بازی است، چرا پرتقال در گچساران به قیمت هر کیلو ۲۲هزار تومان در بازار عرضه می شود،اگر در تهران قیمت میوه زیاد است آن هم به دلیل بسته بندی شکیل است اما چرا قیمت میوه در بازار گچساران گران است آیا مردم گچساران پولدار شده اند؟.

 اتابک با اشاره بر اینکه اتاق اصناف موظف است که بر بازار نظارت بیشتری داشته باشد، افزود: چرا میوه در بهبهان ارزان‌تر است و با توجه به اینکه میوه از سمت شیراز بارگیری می‌شود اما با توجه به نزدیکی شهر گچساران به شیراز اما میوه در بازار گچساران گران تر از بهبهان و رامهرمز است.

 فرماندار گچساران ادامه داد: ما نباید به مردم خیانت کنیم و نگوییم بازار از ثبات خوبی برخودار است، در حالی که مردم دیگر توانایی خرید ندارند و ما موظف هستیم که بازار را کنترل کنیم.

اتابک در ادامه به تولید کارخانه روغن نباتی گچساران اشاره و اظهارکرد: کارخانه روغنی که در شهرستان تولید دارد و موظف است روغن شهرستان را تأمین کند و کمبودی در بازار نباید مشاهده شود.

فرماندار گچساران افزود: اگر هر کدام از ما در جایی که ایستاده‌ایم و مسئولیت پذیرفته‌ایم به درستی به وظیفه خود عمل کنیم هیچ مشکلی  هم به وجود نخواهد آمد،بنابراین در آستانه ایام تعطیلات نوروزی هستیم و باید میوه و کالاهای اساسی در بازار به وفور پیدا شود و باید سبد مردم را به درستی تنظیم کنیم چرا که یک سال مردم با مشکلات دست و پنجه نرم کرده اند و وظیفه ما نیز تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز است.

رضا شریفی،رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران در ادامه این نشست نیز گفت: وضعیت بازار در دو ماه اخیر به یک ثبات رسیده و بازار از آرامش نسبی برخوردار است، هرچند در گذشته به طور روزانه شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز در شهرستان بودیم، اما اکنون بازار از یک ثبات قیمت برخوردار است.

وی افزود: از حیث فراوانی کالا و اقلام که گاها روغن و سیمان که چند وقت اخیر صحبت از نیاز بازار به روغن بود که روغن در بازار به فراوانی یافت می شود،بنابراین بازار از روغن به اشباع نرسیده است اما موجود است.

شریفی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۵۶۹ تن روغن و ۴۲۶ تن برنج در بازار توزیع شده است که  در روز گذشته برای تنظیم بازار و جلوگیری از گرانی 40 تن برنج خارجی در بازار در حال توزیع است.

رئیس اداره صمت گچساران در ادامه بیان کرد: همچنین امسال ۲۳۸ تن شکر توزیع، که امروز هم قریب بر 20تن شکر برای تنظیم بازار به صورت بسته بندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

شریفی در ادامه به توزیع دیگر اقلام ضروری خانوار اشاره و تصریح کرد: امسال 215 تن مرغ منجمد توزیع شده و در حال حاضر 17 تن و 500 کیلوگرم مرغ منجمد دیگر در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و جانبو در حال توزیع است.

وی ادامه داد: در سالجاری هم 15 تن قند به نرخ دولتی و 5500 کیلوگرم گوشت گوساله منجمد در بازار گچساران به نرخ دولتی برای تنظیم بازار در حال توزیع است، واحد‌های مرغداری که نهاده های دولتی را دریافت کرده اند مرغ به قیمت ۲۴هزار تومان باید در بازار توزیع کنند که اکنون 2تن مرغ در بازار توزیع شد.

وی در ادامه به تامین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: هفتاد تن میوه شب عید برای بازار گچساران در نظر گرفته شده است که میوه شب عید با نرخ دولتی تفاوت قیمتی با میوه موجود در بازار ندارد که انتظار می رود چندین جایگاه برای عرضه میوه شب عید در نظر گرفته شود.

شریفی خاطرنشان کرد: از لحاظ فراوانی کالا در سطح بازار وجود دارد و کمبودی در تامین اقلام وجود ندارد و  از ابتدای سالجاری تا کنون 25 هزار مورد بازرسی از بازار و صنوف مختلف صورت گرفته که منجر به شناسایی 680 واحد صنفی مختلف شده  که به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی اخطاریه صادر و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها