نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. آبان 1393 - 17:31
فرماندار گچساران گفت:تقارن 13 آبان و عاشورای حسینی فرصت ارزشمندی در جهت فراگیر کردن و تعمیق فرهنگ استکبار ستیزی با الهام از فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تسلیت عاشورای خونین سرور و سالار آزادگان جهان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)،اظهار کرد: 13 آبان روز احیاء ارزش‌های دینی اسلامی و مبارزه با استکبارستیزی بوده که تقارن این روز مهم تاریخی امسال با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه‌ای دیگر برپا خواهد کرد.

 

وی افزود:13آبان، از اوراق غرور آفرین تقویم انقلاب اسلامی است که سه حادثه مهم تاریخی را در یادها تداعی می کند؛ تبعید بت شکن قرن، امام راحل (ره) به ترکیه در 13 آبان سال 1343، کشتار بیرحمانه دانش آموزان توسط رژیم منحوس پهلوی در 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 که به تعبیر امام راحل، انقلاب دوم نام گرفته، سه حرکت عظیمی است که از آزادیخواهی و ظلم ستیزی مردم غیور ایران اسلامی در طول تاریخ حکایت دارد.

 

فرماندارگچساران درادامه احیاء مناسبت‌های ملی را موجب انسجام و وحدت ملی در جامعه دانست و تصریح کرد: برگزاری آیین و مناسبت‌های ملی و انقلابی فرصتی مناسب جهت وحدت در جامعه وایجاد وحشت در دل دشمنان اسلام است.

 

رحیمی تقارن سالروز گرامیداشت سیزدهم آبان‌ماه با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را فرصتی مناسب برای متولیان فرهنگ برشمرد و تاکید کرد: متولیان فرهنگ و مسئولان باید از این تقارن بهترین استفاده را در راستای نشر اهداف فرهنگی و ارزش‌های جامعه به کار گیرند.

 

فرماندارگچساران افزود:امروز جهان تشنه تفکر و عمل حسینی است و ملت بزرگ ایران پرچمدار این اندیشه و حرکت بزرگ در عالم است.

 

وی خاطرنشان شد:هر یک از مناسبت‌های 13 آبان اعم از تبعید حضرت امام خمینی(ره)در اعتراض به تصویب لایحه ننگین و ذلت‌بار کاپیتولاسیون، کشتار دانش‌آموزان عزیز به دست عوامل آمریکا و تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش خاص خود را داشته است.

 

این مسئول درادامه با بیان اینکه13 آبان تبلور فرهنگ عاشورایی است ،گفت:همزمانی 13 آبان و عاشورا فرصت ارزشمندی در جهت فراگیر کردن و تعمیق فرهنگ استکبار ستیزی با الهام از فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است.

 

رحیمی تصریح کرد: آبان روز تجلی اقتدار جوانان ایرانی در برابر توطئه های شوم و نقشه های پلید استکبار است که باید مبدأ حرکت جهانی و موج بیداری اسلامی قرار گیرد.

 

فرماندارگچساران استکبارستیزی و آزادی‌خواهی را پیام مشترک 13 آبان و قیام عاشورا دانست واظهارکرد:حوادث 13 آبان 58 و قیام عاشورا بازگو کننده عمق نفرت از رفتارهای استعمارگرایانه ایادی کفر، استکبارستیزی و آزادی‌خواهی است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها