نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. بهمن 1402 - 14:00
سخنرانی، مولودی‌خوانی و مداحی، احکام، مشاوره، قرآن و کتاب نیز برای استفاده‌ مادران و همچنین برنامه‌هایی که مناسب با احوالات بچه‌ها است در این اعتکاف در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، فضای اعتکاف مادر و فرزندی با بقیه اعتکاف‌های گچساران تفاوت دارد، درون مسجد وسایل بازی و سرگرمی، وعده‌های غذایی و همچنین برنامه‌های فرهنگی برای کودکان مهیا شده است تا مادران بدون دغدغه نیز اعمال معنوی اعتکاف را انجام دهند.

اعتکاف مادر و فرزندی گچساران برای اولین بار است که با همکاری تبلیغات اسلامی و با شرکت 60 مادر و فرزند در مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام این شهرستان در حال برگزاری است.

خانم قره قانی، مسئول برگزاری اعتکاف مادر و کودک در گچساران در این خصوص می‌گوید: امسال تصمیم بر این شد که جهت اعتکاف مادران، فضایی فراهم شود تا در آسایش کامل بتوانند خلوت و انس با خداوند را پیدا کنند بنابراین تمرکز ما روی مادران به‌عنوان محورهای اصلی خانواده است و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به خانواده و نقش مادر، تصمیم به برگزاری مراسم اعتکاف به‌صورت مادر و فرزندی گرفتیم.

وی می‌افزاید: در این اعتکاف نیز از مشاورانی استفاده‌شده است که درزمینهٔ تربیت فرزند، جمعیت و مسائل خانواده برای مادران مسائل را تشریح می‌کنند و برای اینکه مادران بتوانند به‌راحتی در برنامه‌های اعتکاف شرکت داشته باشند، برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم که با مربیان خود بازی‌هایی که به مسائل دینی می‌پردازد را تمرین می‌کنند.

قره قانی ادامه می‌دهد: هدف از برگزاری این اعتکاف تحقق جایگاه ویژه معنوی برای مادر ایرانی است اگرچه تشویق به فرزند آوری و تربیت فرزند در فضای معنوی با الگو گیری از سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام و مادران شهدا از اهداف برگزاری نخستین اعتکاف مادر و فرزند در این شهرستان است. 

مسئول برگزاری اعتکاف مادر و کودک در گچساران می‌گوید: در میان مادران معتکف در مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام نیز مادری با داشتن 3 فرزند در این آیین حضور پیداکرده است. البته در میان کودکان، دانش‌آموز هم دیده می‌شود که همراه با کیف و کتاب حضور پیداکرده و تکالیف درسی خود را انجام می‌دهند. 

قره قانی می‌افزاید: در این اعتکاف علاوه بر اقامه نماز جماعت، برگزاری قرائت دعا و زیارت، سخنرانی، مولودی‌خوانی و مداحی، مشاوره احکام، مشاوره سبک زندگی ایرانی_ اسلامی، قرآن و کتاب نیز برای بهره‌گیری مادران در نظر گرفته‌شده است.

تصاویری از این مراسم معنوی و مذهبی در مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام کوی 108 دستگاه را مشاهده کنید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها