نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. بهمن 1402 - 15:24
رئیس تبلیغات اسلامی گچساران جزئیات برگزاری اعتکاف در این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی خادمی، رئیس تبلیغات اسلامی گچساران در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تحلیلی، از آمادگی 12 مسجد این شهرستان جهت برگزاری آیین اعتکاف خبر داد و گفت: از این تعداد مسجد با توجه به استقبال شهروندان نیز تعداد 9 مسجد برای بانوان و سه مسجد نیز ویژه آقایان در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به آمادگی مساجد جهت میزبانی از معتکفین در گچساران، افزود: مسجد شهیدان، مسجد امام سجاد (ع) کوی لبنان، مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیابان شهید بلادیان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) کوی رادک، مسجد امام حسن مجتبی (ع) کوی باغ فردوس، مسجد فاطمه زهرا (س) کوی بهارستان، مسجد امام محمدباقر (ع) کوی 108، مسجد روستای چهار بیشه، مسجد امام هادی (ع) کوی 108 دستگاه، مسجدالنبی (ص) کوی شهیدپرهون، مسجد امام حسین (ع) کوی آیت‌الله طالقانی و مسجد روستای دیل در ایام‌البیض نیز پذیرای معتکفین هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امسال بالغ‌بر یک هزار نفر از مردم مؤمن این شهرستان در آیین معنوی اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‎های دینی و معنوی ازجمله برگزاری مسابقات فرهنگی برای معتکفین و استقرار مبلغان دینی جهت اجرای احکام الهی نماز و احکام شرعی در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی در ایام‌البیض است.

وی تصریح کرد: البته باید توجه کرد که اجرای برنامه معنوی اعتکاف در ماه فیوضات و رحمت رجب و قرار دادن مردم در این فضای معنوی مختص به اداره تبلیغات اسلامی و مراکز برگزارکننده این آیین معنوی نبوده بلکه همه مسئولان شهرستان باید در برگزاری هرچه بهتر این آیین نیز تلاش کنند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین از برگزاری مراسم ویژه معنوی در این ایام برای معتکفین خبر داد و افزود: برگزاری سخنرانی‌ها، قرائت قرآن و ادعیه از دیگر برنامه‌های اعتکاف در این شهرستان است بنابراین در کنار این موضوعات نیز مسجد امام محمدباقر علیه‌السلام کوی 108 دستگاه ویژه مادر و کودک است و یک مسجد را هم ویژه معتکفین دانش‌آموز در نظر گرفته‌ایم.

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران افزود: در حقیقت  اعتکاف، بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی و فرصتی است برای اینکه انسان‌های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پرالتهاب روزانه به‌سوی خویش و خدای خویش بازگردند.

خادمی ماه رجب و اعتکاف را یک فرصت الهی برای آرامش روح و پاکیزه شدن از گناهان برشمرد و گفت: اکثر ثبت‌نام‌شده‌ها در مراسم اعتکاف امسال از قشر جوانان هستند و این نشان از عمق اعتقادات این قشر به ائمه اطهار علیهم‌السلام و آموزه‌های دینی است.

گفتنی است مراسم اعتکاف امسال از 5 بهمن‌ماه همزمان با ولادت حضرت علی علیه‌السلام به مدت سه روز در سراسر کشور برگزار می‌شود و معتکفین در این مدت، به‌دوراز مشکلات و دغدغه‌های دنیوی، با معبود خود به راز و نیاز می‌پردازند.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها