نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. ارديبهشت 1394 - 10:23
حیدر طاهری 76ساله و حسین سپهر 8 ساله مسن ترین و خردسال ترین معتکفین گچساران هستند که همراه با دیگر قشرهای مختلف در مسجد شهیدان این شهرستان معتکف شده اند.

به گزارش آفتاب جنوب،همزمان با سراسر کشور آیین معنوی اعتکاف در هشت مسجد شهرستان گچساران با زمزمه های عارفانه مومنان روزه دار در سحرگاه شنبه، سیزدهم رجب مصادف با میلاد پر نور و سرور حضرت علی (ع) آغاز شد.

 

حضور مردم خداجو در گروه های سنی مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، عطر جان بخش زلال مناجات عارفانه مومنان در این محافل نورانی روح انسان را تا ملکوت الهی پرواز می دهد.

 

حیدر طاهری 76ساله و حسین سپهر 8 ساله مسن ترین و خردسال ترین معتکفین گچساران هستند که همراه با دیگر قشرهای مختلف در مسجد شهیدان این شهرستان معتکف شده اند.

 

حیدر طاهری پیر معتکف

خردسالترین معتکف

 

حیدر طاهری 76 ساله مسن ترین شرکت کننده در مراسم اعتکاف در گچساران است که نوزدهمین سال پیاپی است در این آیین معنوی شرکت می کند.

 

  وی از عشایر قشقایی است و در سال 1347 در گچساران ساکن شده  و دارای 2 پسر و 4 دختر است که همگی ازدواج کرده اند.

 

این پیرمعتکف، اعتکاف را فرصتی برای تخفیف بار گناهان برشمردو گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای دوری از زندگی مادی است و افراد بوسیله اعتکاف می‌توانند از دنیای مادی دور شده و دل خود را به خدا بسپارند.

 

حیدر طاهری پیر معتکف در گچساران

 

وی افزود:انسان حتی اگر چند صباحی نگاه اندکی به پرونده اعمال خویش داشته باشد متوجه خواهد شد کوله باری از گناهان و زشتی ها آن را پر کرده است.

 

طاهری در باره حضور پرشور قشر جوان در آیین معنوی اعتکاف گفت: امروزه به لطف خداوند و برکت انقلاب اسلامی خیل عظیمی از جوانان این مملکت، تشنه و جویای معنویت هستند و بها دادن به سنت حسنه اعتکاف یک نیاز حیاتی برای قشر جوان جامعه است.

 

پیر اعتکاف در گچساران

 

وی افزود:حضور پرشور جوانان در اعتکاف موجب خواهد شد تا طعم شیرین انس با خداوند را چشیده و لذت های دنیوی در نگاه او بی ارزش جلوه کند و بتواند به آسانی از منجلاب فساد و باورهای ضد دینی به سلامت عبور کند.

 

این پیر معتکف حضور بزرگان و مسئولین شهری را زمینه ساز  و مشوق بیشتر افراد برای حضور در این محفل نورانی دانست و تصریح کرد: حضور بزرگان و مدیران در اعتکاف هم فرصتی است برای رسیدگی به پرونده اعمال و تجدید قوایی است برای حالت معنوی و هم عاملی که می تواند در توسعه و همه گیر شدن اعتکاف نقش به سزایی داشته باشد.

 

حیدر طاهری از سال 1353 تاکنون موذن مسجد موسی بن جعفر علیه السلام گچساران است وی هیچوقت به مکتبخانه یا کلاس درسی نرفته است و فقط با شرکت در جلسات و محافل قرآنی نسبت به فراگیری قرآن اقدام نموده است.

 

مسجد شهیدان گچساران

 

وی در این اعتکاف یک ختم قرآن دارد و در ماه مبارک رمضان بیش از ده ختم قرآن انجام می دهد(هر سه روز یک ختم قرآن).

 

این پیر معتکف در پایان تاکید کرد: اگر انسان چند روزی را در سال با خدای خود خلوت کنددر زندگی معنویش بسیار سودمند خواهدبودو در حقیقت شیرینی این شبها برای معتکفین قابل مقایسه با هیچ چیز دیگری در دنیا نیست و ما باید در این شبها دلهایمان را به پروردگار نزدیکتر از گذشته کنیم.

 

حسین سپهر دانش آموز 8 ساله گچسارانی است که در پایه دوم دبستان مشغول به تحصیل است وی برای اولین بار است که در مراسم اعتکاف شرکت می کند و از حال و هوای این روزهای خود در جمع معتکفین در مسجد شهیدان اینچنین می گوید:از این که در مراسم اعتکاف شرکت کردم خیلی خوشحالم و امیدوارم در سال های آینده این توفیق را داشته باشم که در این مراسمات معنوی شرکت کنم.

 

خردسال ترین معتکف

 

وی درباره آیین معنوی اعتکاف گفت:این آیین سه روز است که در ماه رجب برگزار می شود و در این مدت ما در مسجد روزه می گیریم و به نماز و عبادت خداوند مشغول می شویم.

 

این معتکف خردسال گفت:در اینجا دوستان زیادی پیدا کردم  و همه آنها از من بزرگتر هستند و به من دعا و قرائت قرآن یاد می دهند.

 

وی تصریح کرد:اعتکاف خیلی برایم جالب است چون برخلاف خیلی از روزهای مدرسه که به زور از خواب بلند می شدم اینجا صبح خیلی زود از خواب بلند می شوم و با همه بزرگترها سحری می خورم و روزه می گیرم ودر مسجد به صورت دسته جمعی نماز و قرآن می خوانم.

 

خردسالترین معتکف

 

سپهر افزود:من در اینجا با کمک دوستانم کارهای زیادی از قبیل جاروکردن و تمیز کردن مسجد،جمع کردن رخت خوابها،شستن ظرفهای غذا،دعا کردن،نماز خواندن،قرآن خواندن، تمرین روزه داری برای ماه مبارک رمضان و همکاری با دوستانم را یادگرفتم.

 

وی در پایان گفت:به عنوان یک دانش آموز دبستانی به همه همسالانم توصیه میکنم که حتما در مراسمات اعتکاف شرکت کنند تا چیزهای زیادی یاد بگیرند و به خداوند نزدیکتر شوند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

خوش به سعادتشان

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها