نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. ارديبهشت 1401 - 11:15
تساوی و باخت های پیاپی تیم نفت وگاز گچساران در رقابت های لیگ دو و حضور در رده نهم جدول رقابت های این فصل، خبر از حال و روز ناخوش فوتبال این دیار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،روز گذشته تیم های فوتبال نفت و گاز گچساران و شهدای رزکان البرز، در هفته بیست و چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف هم رفتند.امیرمحمد فتحی نژاد درحالی به عنوان داور وسط  بازی را قضاوت کرد که مهدی یوسف زاده و سجاد صالی به عنوان کمک داور واحمد رمضان خواه به عنوان داور چهارم در این دیدار حضور داشتند.

با توجه به نتایج دیدارهای گذشته نفتی های گچساران و امتیازهای بسیاری که این تیم در رقابت های این فصل از دست داده بود، در این دیدار خارج از خانه نیاز به کسب امتیاز داشت تا حداقل فاصله اش را با تیم های پایین جدول بیشتر کند.هرچند تیم شهدای رزکان کرج که ازوضعیت مطلوبی نیز در جدول رقابت های لیگ دو برخوردار بود در این دیدار موفق شد با نتیجه دو بریک نفتی های گچساران را با شکست بدرقه کند.

با این تفاسیر،تساوی و باخت های پیاپی تیم نفت وگاز گچساران در رقابت های لیگ دو و حضور در رده نهم جدول رقابت های این فصل، هفته هاست که خبر از حال و روز ناخوش فوتبال این دیار می دهد تیمی که هوادارانش سال ها در حسرت صعود مجدد به لیگ یک مانده بودند اما این روزها به نوعی مطالبه دیگری را تنها برای ابقاء در لیگ دو طلب می کنند.

نفت وگاز گچساران به نظرخیلی از کارشناسان ورزشی و مربیان سطح اول فوتبال کشورمان، زیرساخت ها وامکانات یک تیم لیگ برتری را یدک می کشد،اما نتایج ضعیف این تیم در این فصل از رقابت ها بسیار ناامید کننده بود اگرچه می توان مدعی بود که بازی های ضعیف تیم های دیگر در این فصل از رقابت ها بود که نفتی ها را تا این جای کار از سقوط به دسته پایین تر نجات داده است.

این درحالی است که  سرمربی نفت وگاز گچساران در گفتگو با رسانه ها در این خصوص نیز گفته بود که بالای ۹۰ درصد تیم های گروه ما، با بودجه حدود ۱۰تا ۱۵ میلیاردی بسته و روانه رقابت‌ها شدند در حالی که بودجه تیم ما بسیار ناچیز بود و به طور حتم جزو کمترین بودجه ها بودیم و اکثر بازیکنان با قراردادی سفید در خدمت باشگاه بودند.

این صحبت های "عزیزفریسات" در حالی مطرح  شد که خیلی از تیم های بالای جدول در این رقابت ها حتی در تامین "آب معدنی" برای بازیکنانشان در مضیقه هستند و صدها کیلومتر را برای برگزاری مسابقات با اتوبوس های فرسوده می پیمایند و در صورت میزبانی هم مجبور به اجاره زمین چمن در شهرستان های اطرافشان می شوند، اما به قول متولیان امر بودجه امسال تیم فوتبال نفت وگاز گچساران نسبت به سنوات قبل از رشد فزاینده ای برخوردار بوده درحالی که بیشتر مسابقات خارج از خانه نیز با پرواز انجام می شود و هتل های پنج ستاره هم عهده دار میزبانی از بازیکنان ، کادر فنی و سایرین بوده اند.

با این وجود نیز سرمربی نفت وگازگچساران نیز در بخشی از اظهاراتش گفته بود با توجه به امکانات خوبی که در اختیار باشگاه است در فصل های آینده این همدلی و متحد بودن بایستی پابرجا باشد تا شاهد حضور تیم نفت و گاز در سطح لیگ دسته یک باشیم که این اتفاق نیک در کنار اصلاح ساختار ، تثبیت شرایط اداری و مالی و تامین مکان نسبتا مناسب جهت شروع مجدد و استانداردی که آغاز شده به زودی رخ خواهد داد.

با این وجود نیز تا پایان هفته بیست و چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور ، تیم نفت و گاز گچساران باکسب پنج پیروزی ، هشت شکست ،11تساوی و با 26 امتیاز در رده نهم جدول گروه اول این رقابت ها حضور دارد.

چهارتیم پیام توس خراسان،آبی پوشان تهران،بعثت کرمانشاه و شهرداری بم تعقیب کنندگان جدی نفتی های گچساران در این رقابت ها به شمار می روند که دو دیدار باقی مانده از رقابت های لیگ دسته دوم سرنوشت تیم ها را برای ابقا یا سقوط به دسته پایین تر مشخص خواهد کرد،هرچند سقوط تیم ایرانجوان بوشهر پیش از این به دسته پایین تر مسجل شده است.

بنابراین در پایان تصمیماتی که مدیران باشگاه برای موفقیت تیم درنظر خواهند گرفت هرچه که باشد مورد احترام کارشناسان ، اهالی رسانه و هواداران است و موفقیت تیم های ورزشی خصوصا فوتبال آرزوی قلبی همه مردم گچساران است اما تحلیل دقیق نقاط ضعف و قوت تیم  و بهره گیری از نظرات و تجربیات کارشناسان، پیشکسوتان، اهالی ورزش ، دلسوزان و هواداران همگی از مسائلی است که برای ترسیم یک نقشه راه جدید در ورزش گچساران موثر و حیاتی خواهد بود.

براین اساس،تیم نفت و گاز گچساران در این دوره از رقابت ها با تیم های سپید رود رشت،شهرداری بندرعباس،چوکاتالش، شهدای رزکان کرج، پیام توس خراسان، بعثت کرمانشاه، آبی پوشان امید تهران، شهید اورکی اسلامشهر، شهرداری بم، نیروی زمینی تهران، شهرداری ماهشهر، ایرانجوان بوشهر و شهدای بابلسر هم گروه است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها