نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. آبان 1399 - 13:38
مرحله رفت لیگ برتر هندبال برای نفتی ها با شکست های پی درپی تمام شد و باید دید برنامه متولیان امر ورزش قهرمانی در شرکت نفت وگاز گچساران برای دور برگشت چه خواهد بود؟،تا این تیم با آمادگی بیشتری به صحنه رقابت ها بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مرحله رفت از سی و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در بخش مردان جمعه ۲۳ آبان ماه با صدرنشینی دو تیم شهید شاملی نیروی زمینی کازرون و مس کرمان در گروه اول و دوم به پایان رسید ودر رقابت‌های این دوره لیگ شاهد حضور ۱۲ تیم در دو گروه در مسابقات بودیم.

دور رفت لیگ به غیر از مشکلات ناشی از کرونا برای تیم‌ها حواشی خاصی نداشت جز اینکه در آخرین روز این مسابقات تیم فرازبام خاییز دهدشت بابت داوری‌ها به فدراسیون هندبال اعتراض کرد، البته در این دوره از لیگ برخی تیم‌ها شرایط اقتصادی بهتری داشتند و برخی تیم‌ها با مشکلات اقتصادی در کنار معضل کرونا پا به میدان گذاشتند و می‌توان گفت نیمی از رقابت‌ها، دیدار بین تیم‌های دارا و ندار بود.

جنگ دارا و ندار

بنابراین تیم نفت و گاز گچساران از جمله تیم های ندار این دوره از مسابقات بود که با توجه به مشکلات بودجه ای حتی از حضور در قرعه کشی سی و سومین دوره ليگ برتر هندبال در روز12شهریورماه 99 بازماند ،این درحالی بود که رئیس هیات هندبال شهرستان در این خصوص گفته بود:متاسفانه قرعه کشی رقابت های لیگ برتر هندبال برگزار شد که متولیان امر به علت نبود بودجه و یا بهتر بیان کنیم بهانه نبود بودجه در قرعه کشی حضور نیافتند.

سعید پایاب افزوده بود:هرچند شرایط کمبود بودجه در تیم همیشه وجود داشته است اما عزیزان هندبال با این شرایط به موفقیت های بزرگی دست یافتند ،بنابراین با توجه به این شرایط پیش آمده در صورت ادامه به لیگ یک سقوط خواهیم کرد.

شور و شوق عجیب

وی درادامه نیز تصریح کرده بود:همیشه شور و شوق عجیبی در سالن برگزاری مسابقات هندبال نفت و گاز گچساران از سوی هواداران فهیم گچساران را سال های سال شاهد بوده ایم و نبود تیم هندبال در لیگ برتر قطعا موجی از اندوه و ناراحتی در میان هوادران را در پی خواهد داشت.

رئیس هیات هندبال گچساران اظهارکرده بود:در این شرایط بوجود آمده حتی چندین بازیکنن و کادر فنی تیم که سالها در کنار تیم بوده اند و از این راه امرار و معاش داشته اند به مشکلاتی برخواهند خورد که مضاف بر این مشکلات نیز استعدادهای ناب هندبال شهرستان رو به نابودی و فراموشی خواهند گذاشت.

مشکلات بودجه ای

وی بازهم افزوده بود:با این وجود انگیزه جوانان گچسارانی که سال ها برای موفقیت ورزش شهرستان تلاش کرده اند از بین خواهد رفت،و حتی ملی پوشان تیم نفت و گاز گچساران نیز به تیم های دیگر در لیگ برتر و شهرستان های دیگر  عزیمت کرده اند.

این در حالی بود که داوودی مهر،رئیس امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران عنوان کرده بود که مشکلات بوجود آمده از بودجه است.پارسال بودجه ورزش را ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ کم کردند و امسال یعنی سال ۹۹ هم ۵۰درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کم کردند و نیز اعلام کردند تا بدهکاری های ادوار گذشته تسویه نشود، هیچگونه تعهد جدیدی ایجاد نشود.

مجددا چند روز بعد نیز رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران با اعلام این خبر افزوده بود: با توجه به شرایط خاص مالی باشگاه نفت و گاز ، در نهایت با "اصغر نوروز نژاد" سرمربی با سابقه و کاربلد هندبال گچساران به توافق رسیدیم.

شاهرخ داودی مهر درادامه نیز گفته بود: شرایط تیم های ورزشی باشگاهی وزارت نفت با توجه به صرفه جویی در هزینه و کاهش بودجه ورزش قهرمانی وزارت نفت در فصل جاری از لحاظ مالی و بحران کرونا بسیار ویژه است و امیدواریم در ادامه فصل بتوانیم شرایط مناسب تری برای پرداخت های مالی این مربیان و بازیکنان زحمتکش فراهم کنیم.

قرارداد سفید امضا

وی اظهار کرده بود: در شرایط فعلی اعضای کادر و بازیکنان تیم هندبال نفت و گاز گچساران با فداکاری با این باشگاه قرارداد سفید امضاء کرده اند که امیدوارم حمایت های مدیرعامل شرکت و باشگاه بتوانیم شرایط بهتری را در ادامه برای این عزیزان فراهم نماییم.

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران بیان کرده بود: تیم هندبال نفت و گاز گچساران که در شرایط سخت مالی مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کرد تمرینات خود را برای هفته سوم مهر ماه و آغاز مسابقات متمرکز لیگ برتر هندبال در تهران آماده می کند.

وی بازهم اظهار کرده بود: سعید پایاب به عنوان سرپرست، اصغر نوروز نژاد سرمربی و عباس رضا زاده مربی همکاری خود را با باشگاه نفت و گاز گچساران قطعی کرده اند که با استفاده از ظرفیت کامل بازیکنان بومی ، تیمی خوب را راهی مسابقات لیگ برتر هندبال خواهیم کرد.

با این تفاسیر، کاروان تیم هندبال نفت و گاز گچساران نیز شامگاه پنج شنبه ۱۷ مهر ۹۹ گچساران را به مقصد تهران ترک می کند، سرپرست تیم هندبال نفت و گاز گچساران در این خصوص گفته بود: با آمادگی و روحیه خوبی به این مسابقات اعزام شده ایم.

سعید پایاب افزوده بود: کارد فنی و بازیکنان بومی انگیزه اعضای تیم را برای اثبات خود بیشتر کرده است، اما باید بپذیریم تیم های دیگر هم با آمادگی کامل به میدان آمده اند،برای کسب بهترین نتایج از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

آغاز ناکامی ها

این در حالی است که دیدار نخست نفت و گاز گچساران مقابل تیم ستارگان دشتستان به دلیل اعلام تیم ستارگان مبنی بر کرونایی بودن 8 نفر از اعضای تیمش و عدم حضورشان در تهران لغو شد ، در  ادامه این رقابت ها نیز تیم نفت و گاز گچساران به مصاف ذوب آهن رفت که تیم اصفهانی با نتیجه 30بر19نفتی ها را شکست داد،بنابراین دیدار سوم نفت و گاز گچساران با پاس ناجا قم در تالار هندبال "شهید سلیمانی" تهران پیگیری شد که در پایان این دیدار نماینده قم توانست با نتیجه ۲۲ بر ۱۶ پیروز میدان باشد و دومین شکست نفتی ها در این رقابت ها را رقم بزند.

با این حال ،سرمربی تیم هندبال نفت‌وگاز گچساران در خصوص وضعیت تیمش گفته بود که مشکل تیم ما این است که تنها دو هفته کنار هم تمرین داشتیم،با مصوبه نفت کلیه تیم‌های قهرمانی و لیگ برای نفت‌وگاز حذف شدند و ما دو هفته فقط فرصت داشتیم تا تیم را جمع کنیم.

تیم جوان

اصغر نوروزنژاد درادامه افزوده بود که حتی چند نفر از بازیکنان بومی ما به سایر تیم‌ها پیوستند و می‌بینید اکثر تیم ما را نوجوانان و جوانان تشکیل دادند در حالی که ما بودجه‌ای نداشتیم که بتوانیم تیم را تقویت کنیم.

نوروزنژاد در ادامه نیز تصریح کرده بود که در بازی نخست تیم ما چون فرصت کافی برای تمرین نداشت در نیمه دوم از نظر بدنی تحلیل رفت و کم آورد که امیدواریم با این نوجوانان و جوانان نتیجه مطلوبی بگیریم و تیم نفت‌و‌گاز را در لیگ برتر نگه داریم.

هرچند سرمربی تیم نفت و گاز گچساران بازهم پس از قبول شکست برابر تیم شهید شاملی کازرون و در شرایطی که در دور رفت نتوانسته حتی یک امتیاز کسب کند،گفت: تیم نفت و گاز گچساران نهایت تلاشش را کرد اما باید توجه داشت که تمرینات کمی هم برای آمادگی بیشتر برای مسابقات داشتیم.

بازی های متفاوت

وی افزود:در ترکیب تیم کازرون چهار پنج بازیکن بود که قبلاً برای ما بازی می‌کردند و تقریباً قلق تیم مقابل را می‌دانستند،من اینجا قول می‌دهم برای دور برگشت شما بازی‌های متفاوتی از نفت وگاز گچساران خواهید دید ،هرچند تیم ما یک ماه زمان دارد که در این مدت با جدیت کار می‌کنیم و در دور بعدی بازی‌های بهتری را از این تیم خواهید دید.

روزهای تاریک

وی در پایان بیان کرد:می‌توان گفت این مسابقه همان جنگ دارا و ندارد بود، این روزهای تاریک هم به امید خدا از سر هندبال گچساران دور خواهد شد و ما هم شاهد روزهای خوب خواهیم بود و به قولی عروسی به کوچه ما هم می‌آید.

اگرچه در شرایطی مرحله رفت لیگ برتر هندبال به پایان رسید که این روزها شاهد اوج گرفتن دوباره بیماری کرونا در کشور هستیم، با این حال مرحله رفت لیگ هندبال برای نفتی های گچساران با شکست های پی درپی تمام شد و باید دید برنامه متولیان امر ورزش قهرمانی در شرکت نفت وگاز گچساران برای دور برگشت چه خواهد بود،تا این تیم با آمادگی بیشتری به صحنه رقابت ها بازگردد.

براین اساس نفت و گاز گچساران، فولاد مبارکه سپاهان، ستارگان دشتستان، فراز بام خائیز دهدشت، زغال سنگ طبس، صنعت مس کرمان، ذوب آهن اصفهان، نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، کیمیا کاشت کردستان، پرسپولیس بهبهان، پاس ناجا قم و پرواز هوانیروز تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ برتر هندبال هستند.

جدول رده بندی کامل مسابقات هندبال در مرحله رفت و در دو گروه به این ترتیب است:

گروه اول

۱- شهید شاملی کازرون با ۴ بازی و ۸ امتیاز، ۲- ذوب آهن اصفهان با ۵ بازی و ۸ امتیاز، ۳- پاس ناجا قم با ۵ بازی و ۶ امتیاز، ۴- پرسپولیس بهبهان با ۴ بازی و ۲ امتیاز، ۵- ستارگان دشتستان با ۲ بازی و بدون امتیاز، ۶- نفت و گاز گچساران با ۴ بازی و بدون امتیاز

گروه دوم:

۱- مس کرمان با ۵ بازی و ۱۰ امتیاز، ۲- زغال سنگ طبس با ۵ بازی و ۸ امتیاز، ۳- فولاد مبارکه سپاهان با ۵ بازی و ۶ امتیاز، ۴- فرازبام خاییز دهدشت با ۵ بازی و ۴ امتیاز، ۵- کیمیا کاشت کردستان با ۵ بازی و یک امتیاز، ۶- پرواز هوانیروز با ۵ بازی و یک امتیاز

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها